Tabel & Mozilla :-/
Fra : emil

Dato : 11-06-01 13:15

Jeg har lavet en tabel hvor der i hjørnerne er placeret en gif-fil der
skaber "halve" hjørner.. Det hele ser fint ud i IE & Opera, men i mozilla
bliver gif'en skubbet væk fra hjørnet af tabellen..?
Prøv at tage et kig på siden - http://www.ebz.subnet.dk/

--
*/emil
All generalizations are bad

Fra : Stig Nygaard

Dato : 11-06-01 17:45

Hej Emil

> [...]
> skaber "halve" hjørner.. Det hele ser fint ud i IE & Opera, men i mozilla
> bliver gif'en skubbet væk fra hjørnet af tabellen..?

Jeg har ikke lige testet det på din side, men har selv følgende erfaring.
Prøv at ændre din !DOCTYPE fra

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

til bare

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

Det vil putte Mozilla i "Quirks-mode" med bedre bagudkompatibilitet med
Netscape 4.x og mange andre browsere. Ja jeg ved godt det burde være
"transitional" mode begge dele, men der synes at være en forskel.

Se evt.

http://sites.netscape.net/ekrockhome/standards.html
http://www.hut.fi/~hsivonen/doctype.html
http://www.hut.fi/~hsivonen/standards.html
(http://msdn.microsoft.com/workshop/author/css/overview/CSSEnhancements.asp)

--

Mvh.
Stig Nygaard

Homepage: http://home.worldonline.dk/~snygaard/
Rockland: http://www.rockland.dk/
Bandlist.dk: http://bandlist.dk/ - Tjek det nye design ud !

* EB 5/9 2000: http://www.eb.dk/visartikel.iasp?pageID=107578 *

Fra : emil

Dato : 11-06-01 17:56

"Stig Nygaard" <stig@nospam-rockland.dk> wrote in

> Det vil putte Mozilla i "Quirks-mode" med bedre bagudkompatibilitet med
> Netscape 4.x og mange andre browsere. Ja jeg ved godt det burde være
> "transitional" mode begge dele, men der synes at være en forskel.

Jep det var lige det mange tak!