pelspragt..
Fra : fam. Ager

Dato : 13-12-05 08:07

wow..jeg havde raggierne til store strigleaften i går. de behøver ikke den
store pelspleje, men skal alligevel ses efter og børstes igennem..
og nu er de 2,5 år, og pelsen bliver ved med at vælte frem, især den største
af dem, anthon, sikke dog en enorm pels han har fået sig, jeg kunne dårligt
finde hoved og røv i ham da jeg var i krig, sad til sidst og bare lod
hænderne begrave i den lækre bløde bunke der lå der og nød det...mums..min
mand mener at de ville være nogle eminente sutsko hvis de bliver vendt på
vrangen...)-; GG!

det er bare en af de ting jeg sætter stor pris på ved mine misser, det er
ren terapi...indtil man stikker hovedet derned, og har glemt at man har
læbepomade på...æv altså...

mvh. marie

Fra : Bettina Hansen

Dato : 13-12-05 13:21

Hej Marie

fam. Ager wrote:
> og nu er de 2,5 år, og pelsen bliver ved med at vælte frem, især den største
> af dem, anthon, sikke dog en enorm pels han har fået sig,

Nu bliver jeg jo nysgerrig ;)
Den pelspragt er det noget de har fået med "alderen"?
Jeg er selv den lykkelige ejer af to Ragdolls hvoraf den ene (pigen) har
en enorm pelspragt mens den anden (drengen) har en ret tynd og tjavset
pels. De er begge lige over et år.
Da de var mindre mistænkte jeg faktisk at hannen havde orm pga. den
tjavsede pels, men det har han tilsyneladende ikke.
Det skal lige siges at de er ret forskellige - pigen er *meget* ude mens
drengen foretrækker at gasse i sofaen eller på gulvet hvor
gulvvarmerørene går ind ;) Så om vinteren er forskellen *enorm* men selv
om sommeren er der meget stor forskel på deres pels.
Kan jeg mon regne med at han for mere pels om et år eller to eller er
det bare sådan hans pels nu engang er?

Mvh Bettina

--
http://chin.dk
http://sponsorbarn.info

Fra : fam. Ager

Dato : 13-12-05 14:06

"Bettina Hansen" <bettina@chin.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der meget stor forskel på deres pels.
> Kan jeg mon regne med at han for mere pels om et år eller to eller er det

nu vil jeg lige indskyde at den "mindste" er også et lille pjok i forhold
til den store, også vægtmæssigt. anton vejer ca. 8 kg, hvor albert lige har
sneget sig op på 4!, og de er kuldbrødre. albert kom først til huset som 1
årig, fra en familie som ikke gad ham mere. og jeg havde også ham mistænkt
for både orm og hvad ved jeg, han var virkelig et skrog at se på både i krop
og pels.
men han var sund og rask, og efter nogle måneder på godt foder, hvad han
ikke havde fået før, så blev pelsen noget kønnere at se på.

han er stadig et skrog at se på,ligner mest en lidt stor huskat med pels.
Pelsen er blevet bedre, men intet i forhold til Antons enorme flotte pels.
og i forhold til sidste år, har han fået væsentlig mere, og skifter stadig
farve.
men de er også sent udviklede, ca. ved 4 år. så dine kan sagtens få meget
mere fylde og pels.

begge mine er indekatte, men er også ude i en aflukket gårdhave i løbet af
dagen når de nu føler for det. men er også glade for at flyde sammen med
vovserne foran brændeovnen..(-;

hvad fodrer du med?, for det kan også have noget at sige for pelsen.
jeg har brugt iams chicken til dem, og er for nylig gået over på olivers
adolt, som de er vilde med begge.
albert var vokset op på whiskas og hvad brugsen nu havde,og ikke noget
ordentligt killingefoder, og jeg kan godt mistænke at det er det der har
hæmmet hans vækst.

har du ikke billeder af dine man kan se??

mvh. marie

Fra : Bettina Hansen

Dato : 13-12-05 14:39

Hej igen

fam. Ager wrote:
> [...]
> albert var vokset op på whiskas og hvad brugsen nu havde,og ikke noget
> ordentligt killingefoder, og jeg kan godt mistænke at det er det der har

Mine er ikke ret store - ligger lige omkring 4 kg/stk - hannen er lidt
tungere end hunnen selvom hun er større (han er meget mere robust og har
kraftigere knogler så selvom hun er højere og længere end ham er han
alligevel den tungeste).

De er ikke kuldsøskende, men de har samme far og deres mødre er også
beslægtede (jeg mener at de er søstre). Hunnen er 4 uger ældre end hannen.

De har fået Royal Canin killingefoder indtil de var 6 mdr og blev
neutraliserede. Da mente dyrelægen at de var for tykke (især pigen) så
vi begyndte at blande killingefoderet op med Prescription Diet c/d.
I dag får de enten Precription Diet eller Specific og det er så en
blanding af 50% c/d og 50% slankeudgave (mener at den hedder w/d men er
ikke sikker).

Da vi også har en gammel hankat på 15 som danner krystaller i urinen
hvis han får andet end Prescription Diet eller Specific bruger vi ikke
andet end det.

> har du ikke billeder af dine man kan se??

Desværre ingen nye (vinterbilleder) på nettet. De nyeste billeder jeg
har liggende på nettet er disse fra i sommers:
http://chin.dk/bettina/katte/Images/basil_1280x1024.jpg
http://chin.dk/bettina/katte/Images/chickabee_1280x1024.jpg
http://chin.dk/bettina/katte/Images/chickabee2_1280x1024-1.jpg

Derudover er der billeder af dem på hhv.
http://chin.dk/bettina/katte/chickabee.html og
http://chin.dk/bettina/katte/basil.html men det er mest killingebilleder.

Mvh Bettina

--
http://chin.dk
http://sponsorbarn.info

Fra : fam. Ager

Dato : 13-12-05 16:42

> [...]
> http://chin.dk/bettina/katte/Images/chickabee2_1280x1024-1.jpg
>
> Derudover er der billeder af dem på hhv.

-----------------

de er meget smukke... hvis hannen vejer 4 kg nu, og han er omkring et år, så
kommer det.. pigerne skal jo heller ikke være så store..

mvh. marie

Fra : Kate

Dato : 14-12-05 18:29

"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in

> min
> mand mener at de ville være nogle eminente sutsko hvis de bliver
> vendt på vrangen...)-; GG!

Hahahaha, minder mig om et billede jeg fik fra min kaningruppe
engang...Æv at jeg ikke har gemt det. Eller dvs det var en tegning. En
kvinde stiger ud af sin seng om morgenen, istedet for at stikke
fødderne i sutterne stikker hun dem i bagdelen på kaninen..... Jeg kan
stadig grine bare ved tanken

> det er bare en af de ting jeg sætter stor pris på ved mine misser,
> det er ren terapi...indtil man stikker hovedet derned, og har
> glemt at man har læbepomade på...æv altså...

Fedt at man så slikker sig om munden bagefter

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.dk
Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : fam. Ager

Dato : 14-12-05 19:59

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kvinde stiger ud af sin seng om morgenen, istedet for at stikke
> fødderne i sutterne stikker hun dem i bagdelen på kaninen..... Jeg kan
-------------------------
HAHA... jeg kan se det for mig... jeg tror at min mand har ideen fra et par
af mine utallige sutsko, der enten har været udformet som sæler, grise,
hunde osv... han har også været inde på en muffe..men trak i land igen, da
de nok ville mobbe ham på arbejdet..GG!
han er meget glad for kattene, men rigtige mænd skal jo endelig ikke vise
sådan noget alt for åbenlyst...(-;

------------------------------------

uhmmmm... (-;

Mvh. marie

Fra : Kate

Dato : 17-12-05 19:18

> han er meget glad for kattene, men rigtige mænd skal jo endelig
> ikke vise sådan noget alt for åbenlyst...(-;

Hæhæ, nej, på det punkt er det altså lettere at være kvinde (tror jeg,
jeg har aldrig været mand ), for alle der kender mig bare lidt ved
hvor glad jeg er for mine dyr, derfor kan ingen tage mig alvorligt når
jeg truer kanin med at blive lavet om til muffe

Fra : OZ7PUS

Dato : 15-12-05 01:10

> [...]
>
> det er bare en af de ting jeg sætter stor pris på ved mine misser, det er
> ren terapi...indtil man stikker hovedet derned, og har glemt at man har

Det var derfor jeg ville have en samojede da jeg skulle have hund ..
Samme dejlige tykke bløde pels .. Bare meget mere af den :P

Det er iøvrigt muligt for mig at lave dens uld til garn også strikke af det
... burde også kunne gøæres med visse katte

Tøsen

Fra : fam. Ager

Dato : 15-12-05 07:18

"OZ7PUS" <elbartodkspampam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er iøvrigt muligt for mig at lave dens uld til garn også strikke af
> det .. burde også kunne gøæres med visse katte

samme grund til at jeg har korthårshunde...GGGG...jeg er færdig med pelsede
hunde..lækre at kæle med, men kan være et ret stort arbejde at holde.. din
har også meget underuld, og fælder temmelig i perioder... det er jeg fri for
med mine.
jeg vil da tro at alle katte med rimelig længde i pelsen kan bruges til
garnproduktion, måske blande det i hundehårene. de er finere og blødere end
hundeulden.

mvh. marie

Fra : OZ7PUS

Dato : 15-12-05 13:49

> [...]
> jeg vil da tro at alle katte med rimelig længde i pelsen kan bruges til
> garnproduktion, måske blande det i hundehårene. de er finere og blødere

Fælder da kun en gang i året .. tilgengæld oss hele året ;)

Tøsen