Re: Re: Erfaringer med riffel i 300 mag. k~
Fra : Per Menander

Dato : 11-06-01 13:04

Jeg er helt enig i, at skytten er den vigtigste faktor når det drejer sig om
at ramme, men hvorfor vælger du så en kaliber der forringer skyttens
muligheder for at skyde optimalt ? Tror du, at den lille forskel på
kuglebane der er mellem en 6,5x55 og en 300 Win Mag inden for 250 meter er
prisen værd når der skal modregnes øget rekyl og træfsikkerhed ??? Hvor
store skudafstande havde du egentligt tænkt dig at skyde rådyr med det grej
på og med hvilken indskydning ?

Undskyld mine mange direkte spøgsmål, men det forekommer mig, at der er
enkelte der forsøger at kompensere for manglende evner til først at komme
tæt på vildtet og dernæst at kunne ramme præcist. Jeg håber ikke du er en af
dem, blot at du er facineret af heftigt grej og måske blændet af
salgsargumenter. Blot et par spørgsmål mere, hvilken kaliber plejer du at
skyde og hvor stor er træfsikkerheden normalt på den maks-afstand du regner
med at skyde på ?

Per

Posted from [213.129.10.179] by way of f3.pav1.hotmail.com [64.4.31.3]