Mor-assistance søges!
Fra : Marianne

Dato : 12-12-05 15:07

Hej

Sønnike ønsker sig enten Harry Potter 7 eller Narnia (PS2) til jul. Han er 8
år. Er der nogen af jer, der vil vove en anbefaling af det ene eller det
andet af spillene?

Selv hælder jeg lidt til HP, men det er mest fordi, jeg syntes tre'eren var
god.

mvh
marianne

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 12-12-05 15:59

"Marianne" wrote

> [...]
> andet af spillene?
>
> Selv hælder jeg lidt til HP, men det er mest fordi, jeg syntes tre'eren

Giv ham begge :)

Spøg til side
Narnia har fået ekstremt gode anmeldelser og spillet er med danske tekster
såeehh
http://pc.ign.com/articles/673/673239p2.html

Hmm politiken havde en anmeldelse men jeg kan ikke lige grave den frem :(

Btw Narnia er en fantastisk historie så de første bind af serien vil være på
sin plads som mandelgave :)

HP bevæger sig op ad mod ungdomsrækkerne og væk fra barnekammeret
Sønnike vil ikke få meget ud af HP af i dag - hvorimod imho Narnia er
vældigt givtigt i forhold til

- Peter

Fra : Marianne

Dato : 13-12-05 00:35

> Giv ham begge :)

Tak for jeres råd. Jeg tror jeg følger anbefalingen ovenfor. Så kan jeg jo
spille Narnia mens sønnike forsøger sig med HP. Og god ide med at give
Narnia-bøgerne som mandelgave. De koster kun 129 pr. bind.

mvh
marianne

Fra : Tina

Dato : 12-12-05 17:35

"Marianne" <handelfjerndette@lundbak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> andet af spillene?
>
> Selv hælder jeg lidt til HP, men det er mest fordi, jeg syntes tre'eren

Den nye HP er ikke en disse værd.. totalt spild af penge. Den fanger ikke
børnene, den er meget svær at styre og spillet kan ikke gennemføres.

Det andet spil kender jeg ikke

Tina

Fra : -=JF=- priv

Dato : 12-12-05 19:42

"Tina" <ukendt@ukendt.dk> skrev i en meddelelse

> Den nye HP er ikke en disse værd.. totalt spild af penge. Den fanger ikke
> børnene, den er meget svær at styre og spillet kan ikke gennemføres.

Sikke da en gang fordrukkent vrøvl at lukke ud.

Hvad er det der gør spillet så værdiløst?
Hvilke børn er det som ikke fanges ikke af spillet?
Hvem er det som ikke kan gennemføre spillet?

Mine knægte på hhv. 9 og 12 er totalt fanget af spillet.
Fætter på 11 har også købt spillet og er vild med det.
En klassekammerat har ikke spillet der hjemme, og er på det nærmeste
flyttet ind her for at spille med.
Ingen af dem har problemer med at styre figurerne, hverken hvis de bruger
joypad eller tastatur.
De har ikke gennemført endnu, men selvfølgelig kan spillet da løses... Det
kræver bare ihærdighed og omtanke.

Fra : Tina

Dato : 13-12-05 10:14

"-=JF=- priv" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> "Tina" <ukendt@ukendt.dk> skrev i en meddelelse

> Sikke da en gang fordrukkent vrøvl at lukke ud.
>
> Hvad er det der gør spillet så værdiløst?

Hvis ikke man har joypad men kun tastatur er figurene meget svære at styre,
hvorfor pokker har de droppet det gamle muse styring? Meget svært at få ham
til at ramme præcist på de ting han skal. Meget svært at undgå at røre ved
de ting han ikke må. Meget dårlig styring har dog ikke prøvet med andet end
tastatur.
Det kan selvfølgelig sagtens lade sig gøre og man kan sagtens spille det,
men det er dårligt lavet.

> Hvilke børn er det som ikke fanges ikke af spillet?

Mine børn på 7 og 5 som elskede det gamle harry potter spil. Naboens dreng
på 10. Naboens datter på 7. Har læst mange meninger på nettet om den, hvor
de fleste også siger det ikke fanger deres børn, så mine og naboens er
åbenbart ikke de eneste.

> Hvem er det som ikke kan gennemføre spillet?

Samme som ovenstående.

> [...]
> joypad eller tastatur.
> De har ikke gennemført endnu, men selvfølgelig kan spillet da løses... Det

Prøv og søg på spillet og undersøg hvor mange der skriver at de ikke kan
overvinde voldemort

Men hvorfor skulle EA games også gøre en masse ud af et spil de ved de klan
sælge blot pga navnet Harry potter.De tidligere spil har været en kanon
succes så selvfølgelig sælger det her spil også, og de behøver ikke engang
gøre sig særligt umage for at sælge det.

Samme nr lavede de med sims2 som er tæskende fyldt med fejl. De måtte endda
lave en patch der rettede disse fejl fordi babyer døde af sult i spillet og
barnepigerne flyttede konstant ind samt en masse andre fejl. Jeg er rimelig
overbevist om at det er af samme grund HP er så dårligt lavet denne gang, de
kan nemt sælge det uden at lave et godt spil.

Tina

Fra : skibber

Dato : 13-12-05 22:20

On 13-12-2005 10:14:00, "Tina" wrote:

> [...]
>overbevist om at det er af samme grund HP er så dårligt lavet denne gang, de
>kan nemt sælge det uden at lave et godt spil.

Jeg kan da lige tilføje at jeg nåede at prøve Hp med pile tasterne på en pc
det var ingen oplevelse utrolig langsom reation ,enten vil han ikke den ene
vej ej heller den anden vej eller også bliver han bare stående og flytter sig
ikke.

Ja ja tænkte jeg det kunne jo være det var bedre med en joypad,så jeg prøve
igen med en Logitech dual gamepad hvor jeg lavede en gameprofil..

Men nej samme dårlige resultat med upræcis styring i forehold til
tidligere udgaver ag HP han er til tider ikke til at rokke ud af stedet før
det er for sent.

Har nu spillet mange spil med tasterne så som Counter strike uden nogen som
helst problemer,så mit keybord er hurtigt nok.

Ellers synd for HP ser da rigtigt godt ud,lige til at slappe lidt af med.