Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon eos1?
Fra : Kim Nielsen

Dato : 11-06-01 12:43

Hej

Jeg er tilbudt ovennævnte ældre model, men kan kun finde Obs. om 1v/1n altså
de nyere modeller, så derfor er der nogle der har henvisninger bøger/net
eller andet ?

På forhånd tak
Mvh. Kim N

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 11-06-01 13:46

http://www.photozone.de/ kan du sammenligne features - også på 1'eren

http://www.photographyreview.com/reviews/35mm_cameras/ kan du også finde
1'eren og sammenligne brugerkommentarer. Husk at tage disse vurderinger med
et gran salt

På photo.net fandt jeg også referencer til diskussioner omkring 1'eren:
http://www.photo.net/bboard/q-and-a-fetch-msg?msg_id=0017jv
http://www.greenspun.com/bboard/q-and-a-fetch-msg.tcl?msg_id=005AeC

Hilsen
Kenneth

Fra : KNL DtP

Dato : 11-06-01 14:08

> Jeg er tilbudt ovennævnte ældre model, men kan kun finde Obs. om 1v/1n
altså
> de nyere modeller, så derfor er der nogle der har henvisninger bøger/net
> eller andet ?

Jeg kender dog kun EOS 1N (fremragende kamera!!), og ikke den den lidt ældre
model, men husk at mange af disse dyre SLR kameraer KAN have været brugt af
pressefotografer. Derfor kan de have "mange billeder på bagen"

MVH

Kristian - EOS 5-ejer

Fra : Amund Johansen

Dato : 11-06-01 21:47

Kim Nielsen wrote:

> [...]
> de nyere modeller, så derfor er der nogle der har henvisninger bøger/net

Se
http://www.phototechmag.com/buying_camera.htm
for omtale av EOS 1n (der det er listet blandt de 25 beste kamerahus
noensinne !)

Amund
--
I'll see you on the dark side of the moon

http://home.online.no/~amunjoha/index.html

Fra : Langgaard

Dato : 12-06-01 06:55

Hej

Hvis huset er pænt og uden større mærker, så køb bare hvis prisen er god.

EOS 1 kan det et kamerahus skal kunne, belyse filmen, den kan bare gøre det
mange flere gange end de fleste andre kameraer !

Det er et godt stykke værktøj, men tungt og klodset. Og hvis du ikke tager
30 film om ugen, behøver du ikke en EOS 1, men kan nøjes med en 600 - 620 !

Hvad skal du give for den ?

Vær opmærksom på at der er mange EOS 1 der har ført et liv som pressekamera,
de kan være nogenlunde pæne, men kan have fået fugt eller et par stød og
slag.

En gang rep. af en EOS er ikke billig !

--
Venlig hilsen / Best regards

Leif Langgaard

mail: langgaard@klarupnet.dk

Søger du brugt fotoudstyr eller har du for meget !
så prøv http://langgaard.subnet.dk/

PS: Jeg samler på gamle kameraer og fotoudstyr, har du noget ?

Fra : Kim Nielsen

Dato : 12-06-01 21:35

Tak for links og info.
Det lyder jo til at være solidt og holbart som en tanks, men nu var det ikke
lige den model der stod øverst på min liste dog kunne jeg bruge robustheden,
så jeg må tjekke markedet og mit behov, prisen spiller også en rolle.

Er kun vant med kompaktkamera og 105zoom indbygget

Jeg vil gerne have mulighed for skift mellem auto/manuel instilling.

Kameraet skal bruges til natur/fiskeri med faren for vand/sand

Skulle også bruges til boksning "altså billeder" Eos1'er slår da sikkert
hårdt, men om billedfrekvensen er hurtig nok i forhold til andre ?
uden booster ?

Tilbuddet jeg har fået men ikke set, lyder på:
Den gamle eos1
Canon 28/80 Ultra
Canon20/35 2,8L
Metz 45ct/5
Alt ca. 10år men uden de store skræmmer
Er der nogle råd til dette

Mvh Kim Nielsen

Fra : kurt k

Dato : 13-06-01 10:12

On Tue, 12 Jun 2001 22:35:01 +0200, Kim Nielsen wrote:

> Skulle også bruges til boksning "altså billeder" Eos1'er slår da sikkert
> hårdt, men om billedfrekvensen er hurtig nok i forhold til andre ?
> uden booster ?

Tjah, 10 års udvikling..

> Tilbuddet jeg har fået men ikke set, lyder på:
> Den gamle eos1

Når du bare er vant til kompaktkamera, så vil jeg anbefale at du
får kameraet i hånden og prøver at bruge det lidt - inden du
køber. Måske finder du det for stort, tungt og klodset til at
slæbe rundt på alligevel.

> Canon 28/80 Ultra

Hvis det hedder noget i retning af f4-5.6 eller f4.5-5.6 til
"efternavn", så er dette objektiv ikke særlig interessant optisk
set.

> Canon20/35 2,8L

Men dette kunne jeg evt. være interesseret i at købe

> Er der nogle råd til dette

Hvad skal du give for sættet?

kurt

Fra : Kim Nielsen

Dato : 13-06-01 13:49

Glemte prisen, der er 5000 kr.
> Canon 28/80 Ultra. Jeg har en håndskrevet seddel hvor jeg tror der også
står Canon 28/80 1.:2,8-4 U
Og så det store spørgsmål er det ok til formålet som tidligere beskrevet og
er det prisen værd, da der ingen reklamation/garanti følger
Mvh Kim N

Fra : Niels

Dato : 17-06-01 22:58

Hej Kim