Vil du have en kat?
Fra : Kaare Rasmussen

Dato : 11-06-01 12:42

Klassisk problem: Konen anskaffede en kat udenom mig. Nu fortryder hun
af forskellige årsager. Personligt har jeg ikke tid til at passe den, så
den kunne godt havne et bedre sted end hos os. Det skal ikke forstås
sådan, at den lider nød, men den keder sig sikkert.

Er der nogen her der vil "arve" en meget sød kat, der helt sikkert vil
kapre hjertet på en rigtig katteelsker. Der er gang i den, og den er
meget sød.

Den bor i lejlighed, er renlig, 1 år gammel, gul, stribet, menget sød.
Hvad mere kan man sige?

Alternativt, hvad stiller man op, er der nogen steder der tager imod
katte, som vi mennesker ikke har tid til?

--
Kaare Rasmussen --Linux, spil,-- Tlf: 3816 2582
Kaki Data tshirts, merchandize Fax: 3816 2501

Fra : Gitte J.L

Dato : 11-06-01 13:06

Kaare Rasmussen wrote:

> Er der nogen her der vil "arve" en meget sød kat, der helt sikkert vil
> kapre hjertet på en rigtig katteelsker. Der er gang i den, og den er
> meget sød.

Nej tak, har allerede to katte af den slags. Kæresten vil ikke (foreløbig)
have flere ...

> Alternativt, hvad stiller man op, er der nogen steder der tager imod
> katte, som vi mennesker ikke har tid til?

Hvis ikke I kan skaffe den et ordenligt og blivende hjem, så kan den
afleveres hos Kattens Værn, Inges Kattehjem eller lignende organisationer
for et symbolsk beløb, enhver burde have råd til at betale! De vil så få den
kastreret (hvis I ikke har sørget for det) og forsøge at skaffe den et nyt
hjem. Det er vist det eneste alternativ der er, som I kan vælge med
samvittigheden nogenlunde i behold. Tja, dvs. ... sidste udvej er vel
egentlig aflivning hos dyrlægen (koster vel en 450 kr), og det er da at
foretrække frem for nogle af de løsninger folk hitter på (besøg evt.
www.katteelsker.ninja.dk for at se hvad jeg mener). Foreløbigt vil jeg dog
anbefale jer at sætte opslag op hos dyrlæger, dyrehandlere osv. og husk for
guds skyld at stille krav til kommende ejere - så katten ikke igen bliver et
impulskøb med usikker fremtid. Held og lykke til katten - den får vist brug
for det, for der er rift om hjemmene derude.
Mvh. Gitte

Fra : Fie & Christian

Dato : 11-06-01 14:19

Hej Kaare

> [...]
> den kunne godt havne et bedre sted end hos os. Det skal ikke forstås
> sådan, at den lider nød, men den keder sig sikkert.

Hvor anskaffede din kone katten fra? Det undrer mig at sælger ikke
underrettede din kone om forholdene omkring et liv med en kat, for netop at
undgå den situation som I står i nu. Jeres kat lider sikkert ikke nød nej,
men den er ikke tjent med at skifte hjem flere gange og kede sig hos jer. Så
hvis I ikke har tid til den så sørg for at den får et godt hjem med masser
af kærlighed, så den hurtigst glemmer at den skiftede hjem igen.

> Er der nogen her der vil "arve" en meget sød kat, der helt sikkert vil
> kapre hjertet på en rigtig katteelsker. Der er gang i den, og den er
> meget sød.

Nej tak, Jeg har rigelig
Men overvej måske om du ikke vil sørge for at den kommende ejer betaler et
vis antal kroner for katten (ex. 200 kr), for netop at undgå "impulsindkøb".
Ikke for at I skal tjene pengene ind, som I har brugt på foder etc, men for
at sikre katten et hjem, hvor anskaffelsen er gennemovervejet.

> Den bor i lejlighed, er renlig, 1 år gammel, gul, stribet, menget sød.
> Hvad mere kan man sige?
>
> Alternativt, hvad stiller man op, er der nogen steder der tager imod
> katte, som vi mennesker ikke har tid til?

Ja, Kattens værn, som Gitte nævner, ligger på Dronning Olgas Vej 4 på
Frederiksberg (tlf. : 38880447). Inges Kattehjem ligger på Ejbydalsvej 260 i
Glostrup (44853555). Inges kattehjem har åbent mandag til fredag kl. 14-18
og søndag kl. 11-14. Deres telefontid er mandag til fredag kl.10-18.

Held og lykke med det lad os vide, hvilken beslutning I tog

Hilsen
Fie

Fra : Kaare Rasmussen

Dato : 12-06-01 07:14

> Hvor anskaffede din kone katten fra? Det undrer mig at sælger ikke

Jeg ved det faktisk ikke, og det er ikke så interessant for mig pt. Det var
nogen der havde fået killinger, og sådan nogle er da søde.

> hvis I ikke har tid til den så sørg for at den får et godt hjem med masser
> af kærlighed, så den hurtigst glemmer at den skiftede hjem igen.

Det er det, der er planen. Vi har faktisk ikke den tid der skal til. Det er en
kedelig konstatering, men man kan lige så godt se sandheden i øjnene.

Fra : Helle Skoett

Dato : 11-06-01 23:38

Hej Kaare.
Hvad klassisk er der ved det problem? Er det et klassisk problem hjemme hos
jer - eller mener du generelt, at kvinder gør ting uden at spørge deres
kloge mand, der sagtens kan se, hvornår der vil opstå problemer?
Eller er det klassiske, at du bliver så mopset, at din kone er tvunget til
at fortryde noget, hun faktisk gerne ville, før du bliver glad igen?

Nå, men det er da positivt, at du forsøger at skaffe katten et godt hjem -
men overvej nu, om det i virkeligheden kunne findes hjemme hos jer selv.
vh
helle s

Kaare Rasmussen <kar@webline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3B24AEA2.169D0A3B@webline.dk...

Fra : Kaare Rasmussen

Dato : 12-06-01 07:17

> Hvad klassisk er der ved det problem? Er det et klassisk problem hjemme hos
> jer - eller mener du generelt, at kvinder gør ting uden at spørge deres
> kloge mand, der sagtens kan se, hvornår der vil opstå problemer?

Tak for kaffe. Det må jeg sgu nok sige.

> Eller er det klassiske, at du bliver så mopset, at din kone er tvunget til
> at fortryde noget, hun faktisk gerne ville, før du bliver glad igen?

Var der noget fra hjemmefronten du lige skulle overføre til denne situation?

Nej, det jeg mente var klassisk var at man anskaffede et kæledyr for derefter
at finde ud af at der ikke er overskud til at passe det. Jeg mener faktisk at
have hørt om det før.

> Nå, men det er da positivt, at du forsøger at skaffe katten et godt hjem -
> men overvej nu, om det i virkeligheden kunne findes hjemme hos jer selv.

Det er overvejet, ellers havde vi nok reageret før. Men det kan ikke bære,
sådan er det bare.

Fra : Leo Vaeversted

Dato : 12-06-01 01:35

Afliv din kone og behold katten, den er ikke nær så dyr i drift. *GG*

Godt din kone ikke er gravid, børn kan man vist ikke bare slippe af med på
den måde, hun burde skamme sig gevaldigt.

Hilsen Leo

Fra : Kaare Rasmussen

Dato : 12-06-01 07:19

> Afliv din kone og behold katten, den er ikke nær så dyr i drift. *GG*

Der var noget der. Nej, det lød måske som om jeg hader katten, men et problem
er, at hverken jeg eller konen har den fornødne tid til at sørge ordentligt
for en kat.

> Godt din kone ikke er gravid, børn kan man vist ikke bare slippe af med på
> den måde, hun burde skamme sig gevaldigt.

Vi har et par knægte, og de er prioriteret højere end katten

Fra : DK. True Trust

Dato : 12-06-01 08:30

Sikke dog et overfald,- på en mand der erkender, at man har taget et ansvar
til sig som er for stort.
Jeg synes det er en flot erkendelse.
Flot tanke,- at du Kaare forsøger via denne vej at skaffe katten et nyt
hjem, hvor der er ekstra overskud til at give og modtage kærlighed og pleje.
Mange miauuer fra Birgitte samt katte
www.truetrust.dk

Fra : Nina El Falaki

Dato : 12-06-01 11:43

Hej Kaare

> [...]
problem
> er, at hverken jeg eller konen har den fornødne tid til at sørge

Godt I ser det i øjnene.

Har I overvejet en kat mere, så har kattene hinanden, og tager knab så meget
af jeres tid.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Gitte J.L

Dato : 12-06-01 09:08

Der er iøvrigt flere steder på Nettet, hvor du kan lave en lille fornuftig
annonce om din kat, og du kan så samtidig forvente at det overvejende er
katteglade mennesker der kigger på siden. Et af stederne er:
http://www.racekatte.dk/katteracer.cfm
Her er der altid voksne katte til salg, og det var der jeg påbegyndte min
søgen, da vi ville have kat. Men stil krav og forær den ikke bare væk til
den første den bedste, det er trods alt et levende dyr, der kan blive både
14, 16 og 18 år gammelt i et godt hjem.
-Gitte

Fra : Helle Skoett

Dato : 12-06-01 18:47

Hej igen.
Selv tak for kaffe Kaare. Du lagde ligesom selv op til salutten med din
indledning.
Du er åbenbart i stand til at få en kvinde- og dyresagsforkæmper op i mig -
nej, der er ikke noget hjemligt, jeg skal have ordnet i ng'en.
Jeg er bare vild med katte, og kan slet ikke forstille mig, ikke selv at
have nogle.
Som nævnt: Håber I finder et godt hjem til den. Det har den fortjent.
vh
helle s