I'll kill that kat :-(
Fra : Søren LH

Dato : 11-12-05 18:11

Nu har min lille dumme mis tisset på min dyne igen

d.v.s. vattæppet, for dynen er til rensning .

Hunden er ikke hjemme og jeg har ikke på nogen måde generet missen, er nylig
kommet hjem og har siddet ved pc'en siden.

Der bliver snart dømt ren udekat.

Mvh
Søren

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 11-12-05 19:03

<klip om en urenlig kat> Der bliver snart dømt ren udekat.

Og ... er det en konstatering eller et spørgsmål? eller vil du have nogle
råd om problemet?

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : Søren LH

Dato : 11-12-05 19:24

"Heidi, Miver og Mulles mor" <zasha_x@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:439c69e2$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> <klip om en urenlig kat> Der bliver snart dømt ren udekat.
>
> Og ... er det en konstatering eller et spørgsmål? eller vil du have nogle
> råd om problemet?

Jeg har jo spurgt én gang i gruppen, men hvis der er nogle nye råd, vil jeg
selvfølgelig gerne have dem. Ellers er det en konstatering og en måde at
komme af med vreden - det kan jo ikke nytte at lade den gå ud over missen

Mvh
Søren

* En rigtig hund er en schæferhund - en rigtig kat er en huskat *

Fra : OZ7PUS

Dato : 11-12-05 19:35

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Mvh
> Søren
>
> * En rigtig hund er en schæferhund - en rigtig kat er en huskat *

Vi har selv haft sådan en kat ...
Vi måtte af med katten før at det stoppede det var nærmest dagligt at den
skulle overpisse dyner .. den kunne sågar finde på at gøre det menes vi sov
under dem

Vi søgte også råd her og forsøgte en masse .. intet hjalp
Kæresten havde også et par egen forsøg bla. med en voldsom gang skældud
til katten hvergang .. ej heller dette hjalp
Udendørs gik heller ikke for lige så snart den kom ind pissede den på
dynerne

Tøsen

Fra : Søren LH

Dato : 11-12-05 19:49

"OZ7PUS" <elbartodkspampam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> til katten hvergang .. ej heller dette hjalp
> Udendørs gik heller ikke for lige så snart den kom ind pissede den på

Det er da i det mindste en slags trøst, omend en ringe trøst .
Jeg har nu i lang tid holdt døren lukket, og havde lige været inde i
kammeret og glemt at lukke døren, og når jeg 10 min. senere går forbi fanger
mine næsebor den efterhånden velkendte lugt...............

Lige nu er katten ude, og kattelemmen spærret for indadgående trafik, så kan
den måske lære det ....... (just kidding)

Fra : Sabina H.

Dato : 11-12-05 19:42

Søren LH wrote:
> [...]
> vil jeg selvfølgelig gerne have dem. Ellers er det en konstatering og
> en måde at komme af med vreden - det kan jo ikke nytte at lade den gå

spørgsmålet er nok mere om du har forsøgt nogle af de råd du fik sidste
gang..... ellers vil nye råd jo næppe gøre den store forskel, hvis du ikke
prøver det oplagte først.....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Søren LH

Dato : 11-12-05 19:57

"Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev i en meddelelse

> spørgsmålet er nok mere om du har forsøgt nogle af de råd du fik sidste
> gang..... ellers vil nye råd jo næppe gøre den store forskel, hvis du ikke
> prøver det oplagte først.....

Dyrlægen? Det mener jeg ikke er oplagt. Nu har den ikke tisset indendøre
udenfor kattebakken i en uge, og så snart sovekammerdøren står åben går der
ikke 10 minutter. Det lyder ikke som et urinvejsproblem.

Mvh
Søren

PS: Det råd jeg har fået af dig, med at give katten noget mere kæl, lyder da
ok, og det skal selvfølgelig prøves fra nu af

Fra : JytteJ

Dato : 11-12-05 20:29

> [...]
lyder
> da ok, og det skal selvfølgelig prøves fra nu af

Her er eet til. Keder den kat sig? Så leg med den. Køb noget godt
kattelegetøj. Som f.eks. en virer med håndtag og bånd i den anden ende.
Købes hos www.felismir.dk
Og så luk sovekammerdøren. Sker det at døren alligevel er åben, så afled
katten med omtalte redskab, er et fremragende stk. legetøj. Ligner jagt.
VH
JytteJ

Fra : Søren LH

Dato : 12-12-05 20:05

"JytteJ" <missmerkur@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Og så luk sovekammerdøren. Sker det at døren alligevel er åben, så afled
> katten med omtalte redskab, er et fremragende stk. legetøj. Ligner jagt.

Svært at vide om han keder sig. Der er to andre katte (omend dovne) i huset,
samt en hund, som han sætter en sport i at prøve at få til at jagte sig. Og
så har han al Guds frie natur til sin rådighed, så jeg synes der burde være
nok til at adsprede sådan en lille størrelse.

Men jeg har da en samling kattelegetøj fra Netto, det vil jeg da prøve at
sprede ud når jeg går på arbejde.

Selvfølgelig lukker jeg døren, det kan man jo bare ikke blive ved med at
huske som tiden går. En dag glemmer man det, sådan som det skete.

Mvh
Søren

Fra : CC

Dato : 11-12-05 20:45

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> wrote in message

> [...]
>
> PS: Det råd jeg har fået af dig, med at give katten noget mere kæl, lyder
> da ok, og det skal selvfølgelig prøves fra nu af

Ofte når en kat markere på sine menneskers ting, er det tit tegn på, at der
er et eller andet galt. Det kan være urinvejsproblemer og det kan være
psykiske problemer, men hvis vi kan udelade urinvejsproblemer (hvilket jeg
dog ikke ville gøre før det var undersøgt). Så kan det være, at den bare kan
lugte, at her har jeg tisset før, så det gør jeg lige igen.

Problemet med dyner, er at fjerne lugten 100% - det kan godt være, at du
ikke kan lugte noget efter at dynerne er blevet vasket,, men det kan katten
ganske ofte og så længe den kan lugte det, vil den uvilkårligt blive ved med
at tisse der.

Det kan være meget svært, at finde årsagen til, at katten ikke bruger sin
bakke (tro mig, vi har været igennem showet, hvor 3 ud af 5 katte strintede
eller tissede indendørs - det var træls!! og de havde endda adgang til
ubegrænset at komme ud i indhegnet have på 2800m2).

Vi fik i den situation hjælp af vores dyrlæge, som også er
dyreadfærdspsykolog. Der blev lavet en større adfærdsanalyse af kattene og
indretning af huset set fra kattenes side. Bl.a. hvor de havde kattebakker,
sovepladser, mad, kradsetræer m.v., m.v.. Den aller første undersøgelse der
blev lavet, var netop en test af urinvejsproblemer (selvom vi var næsten
100% sikker på, at det drejede sig om problemer internt i flokken), for som
dyrlægen hun sagde - uanset hvilke ting man ændre i kattenes hverdag for at
komme problemet til livs, vil det ikke hjælpe, hvis der blot er det mindste
lille bitte urinvejsproblem.

Da det var konstateret, at kattene ikke havde problemer med urinvejene, blev
der sat det helt store ændringsforsøg igang. Som hun sagde, nu forsøger vi
først at "skyde med spredehagl" og ændre alle de ting, som kan have
indflydelse på den uhensigtsmæssige adfærd. Dvs feliway i stikkontakterne og
spray f.eks. i sengen, nye kattebakker flere steder i huset, med nyt
kattegrus. flytning af sovepladser og etablering af ekstra sovepladser -
flytning af mad og vand (det står vel ikke tæt ved kattebakken idag, da
katte normalt ikke kan lide, at have toilet samme sted, som de har
spisested). Nyt legetøj osv. . Adfærdsændringen kan være opstået af en så
lille ting, som en anden kat har siddet i vinduet og kigget ind, da din kat
var på bakken og derfor ikke tør, at gå på bakken igen det pågældende sted.

Vigtigst, næst efter urinvejsundersøgelsen var dog, at kattene ikke kunne
lugte hvor de havde urineret før, da det næsten altid vil medføre
gentagelse.

Når, man så har gennemført alt ovenstående og det måske ikke hjælper, kan
man forsøge at ændre en eller to ting ad gangen og måske medicinere samtidig
(kræver man har været til en dyrlæge som er adfærdspsykolog).

En ting mere - vi havde gode erfaringer med, at sætte en lille skål med
tørfoder de steder, hvor der ofte blev tisset - da de ikke vil tisse oven i
deres mad.

Held og lykke og håber et eller andet hjælper, for det er pokkers
frustrerende.

hilsen
Claus

Fra : Søren LH

Dato : 12-12-05 20:08

"CC" <cc_sep@NOSPAMyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke kan lugte noget efter at dynerne er blevet vasket,, men det kan
> katten ganske ofte og så længe den kan lugte det, vil den uvilkårligt

I det her tilfælde var den tiltissede dyne til rensning, så der var ikke
tidligere tisset på vattæppet.

> [...]
> strintede eller tissede indendørs - det var træls!! og de havde endda
> adgang til ubegrænset at komme ud i indhegnet have på 2800m2).

Katten bruger egentlig sin bakke ret sjældent, den besørger udendørs.

> [...]
> hjælpe, hvis der blot er det mindste lille bitte urinvejsproblem.

Nu har den ikke tisset indendøre udenfor kattebakken i en uge, og så snart
sovekammerdøren står åben går der ikke 10 minutter. Jeg udelukker et
urinvejsproblem. Flere andre har jo efterhånden fortalt om katte der tisser
i senge, så jeg er ret så sikker på at det er et adfærdsproblem.

> [...]
> man forsøge at ændre en eller to ting ad gangen og måske medicinere
> samtidig (kræver man har været til en dyrlæge som er adfærdspsykolog).

Hjalp det så, alle de ændringer I gennemførte?

> En ting mere - vi havde gode erfaringer med, at sætte en lille skål med
> tørfoder de steder, hvor der ofte blev tisset - da de ikke vil tisse oven
> i deres mad.

Så er det alligevel lettere at lukke døren. At fodre katten i min seng er
ikke lige min kop te.

> Held og lykke og håber et eller andet hjælper, for det er pokkers
> frustrerende.

Mvh
Søren

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 11-12-05 21:57

<klip> Jeg har jo spurgt én gang i gruppen, men hvis der er nogle nye råd,
vil jeg
> selvfølgelig gerne have dem. Ellers er det en konstatering og en måde at
> komme af med vreden - det kan jo ikke nytte at lade den gå ud over missen

</klip>

Ok, jeg følger jo kun med sporadisk :o

Du må prøve de råd der kommer, jeg har en PissMary (Miver) og jeg forstår
hende ikke...det gør dyrlægen heller ikke, diagnosen er, at den er skør i
låget når det kommer til pisseriet.

Pt. forstår jeg det nu godt, da jeg har to katte i pleje og en halvvild
killing (der mangler et hjem)...så her lugter af fremmede katte allevegne
*smil*

Men jeg har simpelthen prøvet alt...og opgivet, så jeg har altså bare en
kat, der pisser umotiveret ind imellem, og jeg elsker hende alligevel :)
Jeg er et meget tolerant menneske....og jeg ved godt at der dybest set nok
er en forklaring, men jeg orker ikke lede efter årsagen mere..

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor