Katten bange for en bestemt hund
Fra : OZ7PUS

Dato : 11-12-05 15:58

Ja vores dejlige 1½ år gamle mis skulle have lidt selvskab syntes vi og da
den kan fint med mine forældres hund + et par andre ja så ville vi have
hund.

Katten kan dog ikke lide den den både hvæser og knurre af den og gemmer
sig i soveværelset

Vil denne adfærd ændre sig ? .. Hunden gør ikke katten noget .. Faktisk
opføre hunden sig som om katten var luft dog holder den god afstand

Tøsen

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 11-12-05 16:41

"OZ7PUS" <elbartodkspampam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vil denne adfærd ændre sig ? .. Hunden gør ikke katten noget .. Faktisk
> opføre hunden sig som om katten var luft dog holder den god afstand

Hej Tøsen og Bugsy

Prøv at se dette link, der omhandler spørgsmålet:

www.netdyredoktor.dk/sw21684.asp

Jeg kan iøvrigt varmt anbefale rubrikken "Hundeskolen" med bl.a.
underrubrikken "hyppigt stillede spørgsmål" på www.netdyredoktor.dk

Der er mange gode artikler, som kan være nyttige både for en nybagt og en
mere garvet hundeejer.

Tillykke med hunden - jeg er sikker på, at katten nok skal vænne sig til den
nye husfælle, men jeg tror ikke, du skal forvente, at de bliver vældig gode
venner, det bliver nok mere sådan, at de accepterer hinandens
tilstedeværelse.

Jeg har selv to hunde og tre katte, hvoraf to ungkatte, der var ca. ½ år
gamle, blev introduceret til hundene for et par mdr. siden, det gik
gnidningsløst i løbet af få dage.
Det tager nok lidt længere tid, når begge parter er voksne dyr.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : OZ7PUS

Dato : 11-12-05 17:00

"Anelise Schou Nielsen" <nilleslyst@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gnidningsløst i løbet af få dage.
> Det tager nok lidt længere tid, når begge parter er voksne dyr.

Nu er det jo sådan at katten jo gerne vil lege med andre hunde .. bla. mine
forældres Dansk-Svensk gårdhund(Kvik) samt vores gamle husværts labrador og
Bugsy en samojede har jeg samme str som labben

Men ok vi ser tiden an .. som det er nu har vi sat kattens mad og kattebakke
ind i PC rummmet hvor den opholder sig / gemmer sig .... Døren står åben og
han har da kikket ud i stuen men kome ikke ud selvom vi kaldte på den

Tøsen & Hunden Bugsy + katten Speedy

Fra : OZ7PUS

Dato : 12-12-05 15:01

> [...]
>
> Vil denne adfærd ændre sig ? .. Hunden gør ikke katten noget .. Faktisk
> opføre hunden sig som om katten var luft dog holder den god afstand

Nå der er lys forude .. katten tør nemlig godt komme ind i stuen nu bare
hunden ligger helt stille
? den tør komme til køkkendøren når det er tid til lidt gufferer dog
tør den ikke komme helt hent til vovsen

Tøsen

Fra : fam. Ager

Dato : 12-12-05 17:02

> [...]
> hunden ligger helt stille
> ? den tør komme til køkkendøren når det er tid til lidt gufferer dog

det kommer, i skal bare ikke presse katten, lad den komme i sit eget tempo,
og sørg for at den har nogle steder hvor den kan være i fred for hunden.
det kan tage lange tider, men det tyder da på at jeres kat er ved at tø op.
og hunden lader også til at tage den med ro,så der er absolut lys forude,
som jeg tolker det!.

mvh. marie

Fra : OZ7PUS

Dato : 13-12-05 01:37

> [...]
> det kan tage lange tider, men det tyder da på at jeres kat er ved at tø
> op. og hunden lader også til at tage den med ro,så der er absolut lys

presser den skam ikke .. den har fået kattebakke + mad m.m. ind i et væresle
vi endnu ikke har taget ibrug (Lige flyttet i stor lejlighed) self med døren
åben men "børnelåge" for så hunden ikke såen lige kan komme derind.

Men det går rigtig godt nu .. Ligenu har den fundet ud af at hundens hale
kan bevægesig så man kan jagte den.
Og hunden ligger bare og kikker underligt på katten.

Laver hunden dog en pludselig bevægelse ja så flyver katten afsted i skjul

Tøsen