Skærme
Fijala 3554
Rensning af glas på skærm?
Fra : Martin & Sara

Dato : 11-12-05 12:30

Hej Alle

Ved ikke om det her dette spørgsmål skal stilles, men har en Samsung
Syncmaster 900 IFT Skærm, hvor jeg på et tidspunkt har renset overfladen med
en eller anden form for glasrens....konsekvensen af dette var at der ligesom
røg noget af den "film" af som beskyttede glasset. Dette gjorde at skærmen
blev irriterende at kigge på. Derfor gik jeg igang med at gnuppe resten af
"filmen" af skærmen. Dette er nu gjort. Nu er ser glasset bare nærmest
ridset ud (men tror nu ikke det er ridser)som om alt "filmen" ikke er helt
kommet af. Er der nogen der kender til et produkt eller godt tip til hvordan
jeg kan få min skærmoverflade pæn igen, så jeg ikke skal krumme tæer hver
gang jeg bevæger mig en smule foran skærmen, da det er her "ridserne"
rigtigt er tydelige.

på forhånd tak
/Martin

Fra : Brian S Jensen

Dato : 11-12-05 23:05

"Martin & Sara" <martinsara@snaps.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til hvordan jeg kan få min skærmoverflade pæn igen, så jeg ikke skal
> krumme tæer hver gang jeg bevæger mig en smule foran skærmen, da det er

Hej Martin

En ny skærm er vist eneste løsning

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Martin & Sara

Dato : 12-12-05 08:58

Hmm skod

Kunne være man kunne gendanne denne "film" med et produkt, men jeg må nok
overveje en ny skærm på et tidspunkt.

/martin

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 12-12-05 17:54

Martin & Sara wrote:
> Hmm skod
>
> Kunne være man kunne gendanne denne "film" med et produkt, men jeg må
> nok overveje en ny skærm på et tidspunkt.

Wienerkalk og sprit, samt masser af tid og knofedt skulle efter sigende
kunne slibe belægningen af.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Martin Petersen

Dato : 14-12-05 17:06

> [...]
> min skærmoverflade pæn igen, så jeg ikke skal krumme tæer hver gang
> jeg bevæger mig en smule foran skærmen, da det er her "ridserne"

Jeg tror jeg ville forsøge mig med noget hidsigt. Cellulose-fortynder, eller
noget i den stil. Bare pas meget på den omgivende plastic.

En skærm som den koster i omegnen af et par hundrede kroner brugt, så hvis
resultatet bliver = lort, er der jo ikke spildt det store.

--
Martin Petersen

Fra : Lyrik

Dato : 17-12-05 04:39

> [...]
>bevæger mig en smule foran skærmen, da det er her "ridserne" rigtigt er

++++++++++++++++++++++++++++++
Jeg havde problemet for år tilbage med skærmen p et digitalkamera. jeg havde
fået gnubbet belægningen af med et opløsningsmiddel. I den forbindelse
undersøgte jeg alt hvad jeg kunne finde af lekture omkring
overfladebehandling af skærme.
Mit nedslående resultat var at:"Der er intet at gøre."
Antirefleksbehandlingen af en skærmoverflade er så unik og
specialfremstillet at det ikke kan reproduceres.(pådampning af
metallegeringer og lignende)
Det er for evigt:"God nat skærmoverflade."

Hilsen
jens