Firefox 1.5
Fra : Per Lorentzen

Dato : 11-12-05 11:49

Hei!

Har innstalert FF 1.5. Sidene vises ikke som de skal, fargefelter blir
borte, mye hvit. Lar seg heller ikke gjøre å bytte tema. Når jeg starter
FF på nytt, er det det gamle temaet som starter.

Per

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-12-05 12:47

Den 11-12-05 11.49 skrev Per Lorentzen følgende:

> Har innstalert FF 1.5. Sidene vises ikke som de skal, fargefelter blir
> borte, mye hvit. Lar seg heller ikke gjøre å bytte tema. Når jeg starter
> FF på nytt, er det det gamle temaet som starter.

Du er nok nødt til at være mere præcis i din beskrivelse af problemerne,
hvis du vil have hjælp. Kom evt. med et eksempel på et par sider, som
vises forkert, og fortæl, hvad det er, der vises forkert.

Og fortæl også, hvad det vises forkert i forhold til. Er det i forhold
til Internet Explorer version 6.0 eller i forhold til Firefox 1.07 eller
en helt tredie browser.

Er det et enkelt eller flere forskellige temaer, der ikke vil virke? Giv
os navn og link til dem som ikke virker.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips og tricks til websnedkeren.

Fra : Per Lorentzen

Dato : 11-12-05 19:04

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
>
> Er det et enkelt eller flere forskellige temaer, der ikke vil virke? Giv
> os navn og link til dem som ikke virker.

Har både IE 6.0, Opera 8.5 og FF 1.5 på maskinen. Gjelder stort sett
alle sider. De blir stort sett normal med Opera, ikke med IE og FF. FF
fungerte med 1.07. Tendensen er at farger, rammer forsvinner. Kan heller
ikke velge et anna tema i FF, dvs. ingen tema. Profilfilen finnes ikke
lagret der den skal være, heller ifølge FF.

Hvis jeg har en norsk avis feks vg.no ser den normal ut i Opera, men
ikke i IE og FF.

Per

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-12-05 20:26

Den 11-12-05 19.03 skrev Per Lorentzen følgende:

> [...]
> ikke velge et anna tema i FF, dvs. ingen tema. Profilfilen finnes ikke
> lagret der den skal være, heller ifølge FF.

Jeg ved ikke, om der er andre, der er mere synske end undertegnede. I så
fald kan de måske hjælpe dig. jeg kan ikke hjælpe, når du ikke vil være
mere præcis.

Du kan evt. prøve en ren installation af Firefox:
http://firefox.jesperkristensen.dk/?cleaninstall

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Slip musen fri, og styr i stedet computeren lynhurtigt med tastaturgenveje.

Fra : Per Lorentzen

Dato : 12-12-05 18:34

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> mere præcis.
>
> Du kan evt. prøve en ren installation af Firefox:

http://shop.tele2.no/
Følgende side med Opera vises vanlig med rammer, farger og bilder av
mobilene. I FF vises den som en ren hvit side med tekst uten bilder av
mobilene.

Fra : stroemer

Dato : 12-12-05 18:54

Per Lorentzen skrev:

> [...]
> Følgende side med Opera vises vanlig med rammer, farger og bilder av
> mobilene. I FF vises den som en ren hvit side med tekst uten bilder av
Hej Per

Den omhandlede side vises rigtigt her hos mig i Firefox 1.5 !

--
Mvh stroemer
ps. fjern "GRØN" fra min email adresse.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-12-05 19:03

Den 12-12-05 18.53 skrev stroemer følgende:

> Den omhandlede side vises rigtigt her hos mig i Firefox 1.5 !

Vises også normalt her.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nem backup af Mozilla, Firefox og Thunderbird med MozBackup.

Fra : stroemer

Dato : 12-12-05 19:27

Kim Ludvigsen skrev:

> Vises også normalt her.

Damn - jeg var vist lidt for hurtig!!! Jeg ser ingen billeder af
telefonerne på shopsiden, men på de andre sider ser jeg også billederne
af tilbehøret? sorry!

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-12-05 19:53

Den 12-12-05 19.27 skrev stroemer følgende:

> Damn - jeg var vist lidt for hurtig!!! Jeg ser ingen billeder af
> telefonerne på shopsiden, men på de andre sider ser jeg også billederne
> af tilbehøret? sorry!

Jeg ser billeder på alle sider, undtagen på "Om Tele2", men der skal der
vist ikke være billeder. Bruger du/I et andet program, som kan
frasortere reklamer? Fx kan Nortons programpakke vist frasortere
reklamer, ligesom der er flere udvidelser til Firefox, der kan
frasortere reklamer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug computeren som båndoptager, og optag direkte i mp3-formatet med det

Fra : stroemer

Dato : 12-12-05 20:04

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> frasortere reklamer? Fx kan Nortons programpakke vist frasortere
> reklamer, ligesom der er flere udvidelser til Firefox, der kan

Hej igen Per og Kim

Ja, så kom billederne også Gik ind i
Funktioner/Indstillinger/Indhold/Indlæs billeder/ derunder - kun fra den
oprindelige side - da jeg fjernede "hakket" dér, så kom billederne. Gosh..

Fra : Per Lorentzen

Dato : 12-12-05 19:54

stroemer skrev:

> Damn - jeg var vist lidt for hurtig!!! Jeg ser ingen billeder af
> telefonerne på shopsiden, men på de andre sider ser jeg også billederne
> af tilbehøret? sorry!

Har prøvd å oppskrifta, sletta alt og la inn på nytt. Samme resultat
funker ikke.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-12-05 20:39

Den 12-12-05 19.54 skrev Per Lorentzen følgende:

> Har prøvd å oppskrifta, sletta alt og la inn på nytt. Samme resultat
> funker ikke.

Har du installeret et reklameblokeringsprogram? Fx kan Nortons
sikkerhedspakke vist stoppe reklamer. I så fald fald, prøv at lukke
programmet og se, om det gør nogen forskel.

Fra : Per Lorentzen

Dato : 12-12-05 23:18

Kim Ludvigsen skrev:

> Har du installeret et reklameblokeringsprogram? Fx kan Nortons
> sikkerhedspakke vist stoppe reklamer. I så fald fald, prøv at lukke
> programmet og se, om det gør nogen forskel.

Har prøvd å lukke det, hjelper ikke.
I javaschriptkontrollen står følgende:

Feil: Unknown property 'filter'. Declaration dropped.
Kildefil: http://shop.tele2.no/misc/tele2/tele2.css
Linje: 757

Kan der være noe feil der?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-12-05 00:31

Den 12-12-05 23.17 skrev Per Lorentzen følgende:

> I javaschriptkontrollen står følgende:
>
> Feil: Unknown property 'filter'. Declaration dropped.
> Kildefil: http://shop.tele2.no/misc/tele2/tele2.css
> Linje: 757

Jeg får samme fejl (eller rettere tre fejl). Jeg ved ikke, hvorfor den
vises i JavaScript-konsollen, for det er ikke en JavaScript-fejl, men en
fejl i stilarket (css-filen). Siden forsøger at gøre noget gennemsigtigt
med "ugyldige" koder.

Det er ikke koderne, der er skyld i fejlen hos dig, for her virker siden
som sagt fint. Til gengæld har fejlmeddelelsen givet et fint tip om,
hvad der kan være galt. Du får simpelthen ikke indlæst stilarket
(css-filen). Jeg har lige prøvet at slå stilarket fra, og så får jeg et
resultat i stil med det, du tidligere beskrev.

Stilark kan slås til og fra via menupunktet Vis => Sidestil. Der skulle
gerne være mærke ud for Basissidestil.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til begyndere og uøvede computer- og internetbrugere.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-12-05 01:13

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> JavaScript-fejl, men en fejl i stilarket (css-filen). Siden
> forsøger at gøre noget gennemsigtigt med "ugyldige" koder.

Det er en nyskabelse i FF 1.5 - konsollen viser nu både
javascriptfejl og css-fejl.

Man kan evt. benytte en udvidelse som Console² -
<http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=318102> - til at
holde styr på de forskellige fejl i konsollen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-12-05 02:06

Den 13-12-05 01.13 skrev Jens Gyldenkærne Clausen følgende:

> Det er en nyskabelse i FF 1.5 - konsollen viser nu både
> javascriptfejl og css-fejl.

Smart!

> Man kan evt. benytte en udvidelse som Console² -

Den tager jeg et kig på, tak.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en gratis tetris-klon i form af Tetrix.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 13-12-05 06:28

On Tue, 13 Dec 2005 02:05:31 +0100, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Smart!

Nej, ikke smart.

Konsollen hedder stadigvæk "Javascript console", men er blevet en
skraldeplads for alt muligt, inklusive problemer med at hente
RSS-feed, m.m.

>Den tager jeg et kig på, tak.

... og det burde ærligt talt ikke kræve en udvidelse, men være en del
af Firefox, når de laver en sådan ændring.

"Godt interface? Gode default-værdier? God funktionalitet? Er det ikke
det, vi har extensions til?"

Grrr.

--
- Peter Brodersen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-12-05 11:26

Den 13-12-05 06.27 skrev Peter Brodersen følgende:
> On Tue, 13 Dec 2005 02:05:31 +0100, Kim Ludvigsen

> Nej, ikke smart.
>
> Konsollen hedder stadigvæk "Javascript console"

Du har ret i, at den burde være omdøbt.

> .. og det burde ærligt talt ikke kræve en udvidelse, men være en del
> af Firefox, når de laver en sådan ændring.

Og det har du selvfølgelig også ret i. Der burde som minimum have været
inkluderet en filterfunktion, så man kunne sortere de forskellige typer
fejl/advarsler.

Jeg er ikke desto mindre glad for funktionen, ikke mindst med den
desværre nødvendige udvidelse. Jeg fandt da en fejl i mit
userchrome.css, som jeg ikke anede var der.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Man bliver aldrig for gammel til computer og internet. Læs om Signe som