Hvordan er Tele2 for tiden ?
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-12-05 17:01

Jeg kan se Tele2 har fået mange verbale tæsk gennem tiden her i
gruppen, men hvordan er de nu ?

Jeg har pt. Cybercity men syns godt nok de er dyre... kan det betale
sig at skifte til Tele2 ?

This is not an automated signature. I type this in to the bottom of
every message.

Fra : Peter

Dato : 11-12-05 00:36

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan se Tele2 har fået mange verbale tæsk gennem tiden her i gruppen,
> men hvordan er de nu ?
>
> Jeg har pt. Cybercity men syns godt nok de er dyre... kan det betale sig
> at skifte til Tele2 ?

Om det kan betale dig ved jeg ikke, men søger du spænding i tilværelsen, vil
det nok være en god ide. Du ved, forkerte regninger, trusler om inkasso,
kundeservice der, efter en 1 times telefon kø, lover en hel masse som de
heller ikke lover...........

PeterB

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-12-05 01:30

Peter formulated on søndag :

> [...]
> det nok være en god ide. Du ved, forkerte regninger, trusler om inkasso,
> kundeservice der, efter en 1 times telefon kø, lover en hel masse som de

Er det ikke Tiscalis gamle business de har overtaget ? da jeg var hos
Tiscali for 3 år siden var de ganske udemærkede, er det virkelig gået
så meget ned af bakke siden ?

Fra : Mogens Jørgensen - w~

Dato : 11-12-05 12:02

On Sun, 11 Dec 2005 01:29:53 +0100, "Henrik Stidsen"
<nntpspam@hs235.dk> wrote:

>Peter formulated on søndag :

>Er det ikke Tiscalis gamle business de har overtaget ? da jeg var hos
>Tiscali for 3 år siden var de ganske udemærkede, er det virkelig gået
>så meget ned af bakke siden ?
Det kræver åbenbart en smule statistik dette her :

Tele2 har 88 sager i 2004 og sidder dermed på 41,9% af det samlede
antal klager omkring fastnet. De har en markedsandel på 15,8%.

TDC har 36 sager i 2004 og sidder dermed på 17,2% af det samlede antal
klager omkring fastnet. De har en markedsandel på 59,3%.

Sammenligner vi markedsandel med størrelse er tdc ca. 4 gange så store
som Tele2.

Men TDCs klageantal er 2½ gang mindre end Tele2's.....

Så Tele 2 har altså 2½ x 4 = 10 gange så mange klagesager som TDC,
hvorfor mon ?

Det bliver endnu være efter de har overtaget Tiscali, dette
dokumenteres i internet :

TDC har 32 sager i 2004 og sidder dermed på 14,9% af det samlede antal
klager omkring internet. De har en markedsandel på 59,7%

Tele2 har 51 sager i 2004 og sidder dermed på 24,1% af det samlede
antal klager omkring internet. De har en markedsandel på 11,1%

Tiscali har 96 sager i 2004 og sidder dermed på 45,3% af det samlede
antal klager omkring internet. De har en markedsandel på 6,5%

Lægger vi Tele2 og Tiscalis tal sammen får vi :

24,1 % + 45,3 % = 69,4 %

Eller ca. 5 gange flere klager end TDC, ret bemærkelsesværdigt, taget
i betragtning at de sidder på en markedsandel på 30 %, altså
halvdelene af TDC.

Kilde : http://www.teleankenaevnet.dk/t2w_341.asp

Dette er selskabernes eget klageråd og dermed er disse også de
officielle tal over klager i 2004.

Jeg er spændt på 2005 tallene, de er måske ikke så store, men jeg tror
ikke på at Tele2 har mindre antal klager end TDC.

Mogens

Fra : .\(5750\)giller

Dato : 11-12-05 11:42

> [...]
> Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
> This is not an automated signature. I type this in to the bottom of every

der er mange meninger, mange mennesker, jeg har nu været kunde i 5 år og det
er begrænset hvad jeg har haft af problemer. tror ikke det havde været
anderledes andetsteds
--
Hilsen Gilbert
( . ) ( . )

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-12-05 13:41

..(5750)giller brought next idea :
> der er mange meninger, mange mennesker, jeg har nu været kunde i 5 år og det
> er begrænset hvad jeg har haft af problemer. tror ikke det havde været
> anderledes andetsteds

Ja det er jo gerne de dårlige oplevelser man hører om, desværre - jeg
havde heller ikke selv problemer på noget tidspunkt da jeg havde
Tiscali. Det var dengang ADSL var noget nyt og der var 3-6 måneders
ventetid på oprettelser - nedlagde linien da jeg flyttede i 2003 og
havde som sagt ikke haft problemer indtil da.

Men jeg har nu på fornemmelsen det er gået ned af bakke for dem
siden...

Fra : Knud

Dato : 12-12-05 13:33

Henrik Stidsen wrote:

> [...]
> havde som sagt ikke haft problemer indtil da.
>
> Men jeg har nu på fornemmelsen det er gået ned af bakke for dem siden...

Har haft Tele2(1024/256-2048/512) i ca. 2 år uden væsentlige problemer.
Der kan være forskel på "access" typen min er "lejet" hos TDC.

Knud

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-12-05 16:26

Knud laid this down on his screen :
> Har haft Tele2(1024/256-2048/512) i ca. 2 år uden væsentlige problemer.
> Der kan være forskel på "access" typen min er "lejet" hos TDC.

Ja det skal nok vise sig at være en fordel :)

Fra : Kim Christensen

Dato : 14-12-05 00:04

Tele2 har det ikke godt med min PC. Jeg var tidligere 56K-kunde ved
Tele2 men fravalgte dem fordi deres opkaldspunkter generelt er
overbelastet fra 8 morgen til 11 aften.
Tele2 support påstår at min opsætning er forkert, men jeg har sat
min PC op efter deres specifikationer. Og sjovt nok kan jeg jo ret nemt
komme på internettet kl 3 om natten med samme hardware og opsætning
som volder problemer resten af døgnet.
Jeg gik så over til Tiscali og det fungerede sådan set udmærket.
Indtil en måned eller to efter at Tele2 overtog Tiscali. Nu er det 25
forgæves opkald for hvert der lykkes. Og Tele2, ja de beregner 25 øre
for hvert forgøves opkald. Selv om deres opkaldspunkter ikke kan
svare, så kan de godt få fat på brugernavnet! Ikke noget med small
Bills her.
Det er muligt at Cybercity er dyrere på papiret, men hvis de så kan
levere varen?
Om 3 måneder går jeg over til bredbånd, og det bliver uden Tele2.
Kan de ikke levere internet på den ene måde, så kan de vel heller
ikke på den anden. Deres nuværende mangelfulde ydelse er under al
kritik. Det er da muligt at Tele2 kan tilbyde noget tilsyneladende
billigt bredbånd, men hvis det så kun kan bruges mellem midnat of fem
om morgenen, og endnu mindre i weekenden så er det alligevel for dyrt.

Hilsen Kim

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-12-05 00:17

Kim Christensen laid this down on his screen :
> Det er muligt at Cybercity er dyrere på papiret, men hvis de så kan
> levere varen?

Det tror jeg måske er den afgørende forskel. Jeg må se hvad Tele2 kan
tilbyde, om ikke andet kan man jo presse CC lidt på prisen hvis man er
heldig :)

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 14-12-05 15:43

Henrik Stidsen wrote:
> Jeg har pt. Cybercity men syns godt nok de er dyre... kan det betale sig
> at skifte til Tele2 ?
I kr/øre ja - målt i tid spilt på inkompetent kundeservice.... nej.

Og du tror sikkert ikke at du får behov for deres kundeservice ... MEN
det gør du - for de fucker helt sikkert et eller andet op... Fejl i
faktura, forkert forbindelseshastighed.. find selv på flere.

Tro mig det er ikke de småpenge værd.

--
Mail mig på uffe <snabelA> skelmose <prik> dk

Fra : JJ

Dato : 19-12-05 22:39

Jeg har tele2 derhjemme, og er ganske godt tilfreds med dem. De er
ihvertfald meget bedre end tdc som er her på mit arbejde.

Mvh

JJ

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-12-05 22:45

JJ skrev:

>Jeg har tele2 derhjemme, og er ganske godt tilfreds med dem. De er
>ihvertfald meget bedre end tdc som er her på mit arbejde.

Og skulle det være et godt svar, så bør man fortælle, hvordan er
bedre (eller hvor TDC er dårligere).

Ellers kan det ikke bruges til ret meget.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : P Kaasing

Dato : 22-12-05 11:07

> [...]
> Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
> This is not an automated signature. I type this in to the bottom of every

Jeg har ingen problemer haft med Tele2, i de 1? år jeg har været kunde hos
dem. Jeg har netop opsagt mit abonnement og skiftet til Cybercity, da jeg
synes Tele2 var for dyre. Det blev taget godt imod fra Tele2, og jeg regner
ikke med nogen problemer der heller.

/Poul

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-12-05 13:44

P Kaasing was thinking very hard :
> Jeg har netop opsagt mit abonnement og skiftet til Cybercity, da jeg synes
> Tele2 var for dyre.

Hmmm, hvor meget har du givet for din Tele2 linie ??

"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly
by."
- Douglas Adams

Fra : Jacob Viberg Nielsen

Dato : 27-02-06 02:14

Har haft tele2 i 2? år nu, både med adsl og telefoni. Jeg har både været
igennem en flytning og en kabelfejl uden nogen som helst problemer.
Kabelfejlen blev rettet dagen efter jeg havde meldt den, og en fra tele2s
kundeservice ringede endda og spurgte om fejlen var væk og om jeg var
tilfreds.

--
Venlig hilsen

Jacob Viberg Nielsen