spil i stil med Panzer General
Fra : S. Sørensen

Dato : 10-12-05 12:12

Hej gruppe

Da min svigerfar snart har gennemført den seneste version af Panzer General
og det er et af de få spil som han virkelig gider, at spille leder jeg efter
noget tilsvarende. Er der nogen der kender til et spil i samme stil som
Panzer General af nyere dato, som stadigvæk er til, at opdrive hos diverse
spilpushere?

Mvh
Steinbjørn

Fra : Lars Remmen

Dato : 11-12-05 22:49

S. Sørensen wrote:
> [...]
> Panzer General af nyere dato, som stadigvæk er til, at opdrive hos diverse

Ikke helt som Panzer General, men alligevel. Steel Panthers serien. Kort
sagt kontrollerer man en styrke på op til et regiment fordelt på enkelte
kampvogne/kanoner eller grupper af soldater. Foregår ligesom PG
turbaseret på et hexagon kort. Hver hex er 50 meter. Der er lagt *meget*
arbejde i at få diverse millitære maskiner m.m. til at fremstå så
realistisk som muligt.

Steel Panthers: Main Battle Tank (Moderne fra 1950-2020) kan hentes på
Shrapnelgames.com

Steel Panthers: World War 2 (1936-1946) kan hentes på
http://linetap.com/www/drg/SPCamo-2.htm

Steel Panthers: World at War (også 2. verdenskrig) kan hentes på
www.matrixgames.com

Main Battle Tank og World at War virker umiddelbart på WinXP mens man
kan være heldig med WW2 (et VESA kombatibelt skærmkort). Dog er et WinXP
WW2 under konstruktion og kan når det er færdigt hentes på
Shrapnelgames.com.

Alle spillene er gratis. Men med Main Battle Tank kan man købe sig til
bedre opløsninger (den gratis version har kun op til 800*600).

World at War fylder 400+ megabyte mens de to andre er mindre end 100.

Lars

Fra : Jasper Norman

Dato : 12-12-05 00:14

Ja, Steel Panthers er virkelig et kanon spil, som han bestemt bør give en
chance.

Det er dog lidt mere "hardcore" strategisk end panzer general. Men jeg mener
at jeg har et gammelt Panzer General 3D liggende. Jeg har ikke rigtigt
spillet det, men det er bestemt af nyere dato end Panzer General. Det har
efterhånden den "rigtige" alder, til at være til at betale for under 100,- i
butikkerne. (Hvis de da stadig har det)

Ellers kan du evt. søge på SSI. Det er dem der laver PC spillene, men
primært er kendt for de "gammeldags" kæmpestore brædtspil. De er sikkert
blevet opkøbt af Microsoft (hvem er ikke ) men du skulle kunne finde en
liste over deres spil, som også omfatter Panzer General + Steel Panther.

Men forsøg i første omgang at få ham til at prøve Steel Panther. Det har
ikke den store grafik, men det er et kanon spil.

/Jasper