HJÆÆÆÆÆLP
Fra : schiøtt

Dato : 11-06-01 12:04

Hej i gruppen

Jeg har et problem med min killing.
Når vi ikke er hjemme eller når vi sover, har hun fået for vane at bruge et
hjørne i sofaen som kattebakke. Hvis vi lukker ind til stuen, så hun ikke
kan komme i sofaen, så bruger hun et hjørne ude i køkkenet.
Da det jo ikke er særlig lækkert, og heller ikke rart at skulle være sur på
hende hele tiden, ville jeg være glad hvis nogen havde en løsning på
problemet.

MVH Tina Schiøtt

Fra : Gitte J.L

Dato : 11-06-01 12:17

Hej Tina
Hvor gammel er killingen? Killingen er forhåbentlig ikke taget fra moderen før
den er fyldt 12 uger, for i så fald er det jo nok det, der er årsagen... Står
kattebakken så der ikke er langt til den? Holder I kattebakken pinligt ren? Er
den stresset? Har I lige fået den?
Under alle omstændigheder nytter det ikke en pind at være sur på killingen, for
den er sikkert urenlig af en og anden grund. Hvis du er sur på den, så gør du
den bare endnu mere utilpas eller stresset, og det hjælper i alt fald ikke på
problemet. Nogle gange er urenlighed ligefrem tegn på at katten simpelthen er
blevet syg, og derfor kan det være smart at få en dyrlæge til at undersøge den.

Mvh. gitte

Fra : mmp

Dato : 15-06-01 14:23

Havde held med på et tidspunkt at lave en lille bro af et bræt fra gulvet og
op i kattebakken til de små killinger