Skærme
Fijala 3554
2 store eller 1 større?
Fra : Brizz

Dato : 09-12-05 01:05

Havde egentlig tænkt mig at købe en Delle 24" da jeg elsker store
skærme. Har en Samsung sync master 1100 23" idag som jeg er rigtig glad
for men for dælen den fylder på bordet bagud. Men så tænkte jeg lidt på
at 2 19" kunne gøre det isteddet for den 24" fra dell?
Hvad vil fungere bedst hvis du skulle vælge?

--
Mvh Brian
--

Venimus Conglaciati Vicimus

Fra : Mythos

Dato : 09-12-05 06:18

"Brizz" <news@[FJERN]gronaerten[DETTE].dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunne gøre det isteddet for den 24" fra dell?
> Hvad vil fungere bedst hvis du skulle vælge?

Det kommer vel an på hvad du skal bruge det til. Hvis det er grafik og det
at kunne køre med flere programmer samtidig, så er det altså fedt med to
skærme.

Mythos

Fra : Brizz

Dato : 09-12-05 16:26

Mythos skrev:
> Det kommer vel an på hvad du skal bruge det til. Hvis det er grafik og det
> at kunne køre med flere programmer samtidig, så er det altså fedt med to
> skærme.

Det jeg primært kører i fuld skærm er fotoredigeren som jeg til gengæld
laver en del af. De anden skærm skulle så være "til resten"
--
Mvh Brian

Fra : Mythos

Dato : 09-12-05 18:18

> Det jeg primært kører i fuld skærm er fotoredigeren som jeg til gengæld
> laver en del af. De anden skærm skulle så være "til resten"
> [...]

Når jeg sidder med Photoshop, så har jeg billedet på den ene skærm, og har
så værktøjet og andre små ruder på den anden skærm, det er for mig en stor
lettelse, Laver jeg hjemmesider, så kan jeg have Frontpage på den ene skærm
og browseren på den anden, så jo, jeg kan kun se fordele med to skærme.

Mythos

Fra : Brizz

Dato : 09-12-05 22:48

Mythos skrev:
> [...]
> og browseren på den anden, så jo, jeg kan kun se fordele med to skærme.

Hmm det var sq ARGUMENTET! for at jeg skal have 2 skærme! Det med photoshop.

--
Mvh Brian

Fra : Mythos

Dato : 10-12-05 00:32

> Hmm det var sq ARGUMENTET! for at jeg skal have 2 skærme! Det med
> [...]

Jeg har lagt et screenshot i dk.binar så du kan se hvordan det ser ud når
man arbejder med Photoshop og to skærme. Kig i tråden dk.edb.hardware.skaerm

Mythos

Fra : Brizz

Dato : 10-12-05 03:33

Mythos skrev:

> Jeg har lagt et screenshot i dk.binar så du kan se hvordan det ser ud når
> man arbejder med Photoshop og to skærme. Kig i tråden dk.edb.hardware.skaerm

Er så forbandet heldig at jeg ikke kan se binære grupper så sorry men du
kan maile det til mig hvis det ikke er monster stort på "bs snabela
gronaerten prik dk"

--
Mvh Brian

Fra : Ulrik Løye

Dato : 09-12-05 12:49

On Thu, 08 Dec 2005 20:04:38 -0400, Brizz
<news@[FJERN]gronaerten[DETTE].dk> wrote:

> [...]
>at 2 19" kunne gøre det isteddet for den 24" fra dell?
>Hvad vil fungere bedst hvis du skulle vælge?

Den fysiske størrelse er jo ikke det vigtigste ved en skærm.
Opløsningen er da mere vigtig; en 19" fladskærm kører næsten altid
1280x1024 mens en 24" bredskærm fra Dell kører 1920x1200. Med to 19"
skærme er dit skrivebord 2.621.440 pixler stort, mens det på 24"
skærmen er 2.304.000 pixler - altså kun 12% mindre.

/u

Fra : Nicolai

Dato : 09-12-05 14:34

> [...]
> skærme er dit skrivebord 2.621.440 pixler stort, mens det på 24"
> skærmen er 2.304.000 pixler - altså kun 12% mindre.

Guldkorn i argumentationen - tak :)

Fra : Bo Bjerre

Dato : 09-12-05 15:48

Brizz wrote:
> [...]
> at 2 19" kunne gøre det isteddet for den 24" fra dell?
> Hvad vil fungere bedst hvis du skulle vælge?

Jeg har i flere år kørt med een (CRT) skærm at på til 1800x1440, og ved
siden af en anden sat til 1280x1024. Jeg bruger det til CAD, og kan have
tegninger på den ene skærm og simuleringer på den anden. For kort tid
siden skiftede jeg til 2 stk 20" 1200x1600 fladskærme og har ikke fortrudt.

Bo //