Skifte tilbage til Telmore?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 08-12-05 08:35

Efter at jeg skiftede mit ene (det jeg fortrinsvis bruger til datatrafik)
af to Telmore-numre til Unotel, fik jeg en e-mail fra Telmore bl.a.
indeholdende:

------------------
Vi oplever, at flere kunder gerne vil tilbage til TELMORE, så snart deres
bindingsperiode hos det nye mobilselskab er overstået. Vi tilbyder derfor
at kontakte dig i slutningen af din nye bindingsperiode, så du evt. kan
starte en tilbageflytning af dit nummer. Vi sender dig blot en huske-mail
helt uden forpligtigelser.

Klik her, hvis du ønsker, at TELMORE kontakter dig igen i slutningen af din
bindingsperiode: www.telmore.dk/returntelmore.do
------------------

Findes der overhovedet nogen fornuftig grund til at skifte fra Unotel til
Telmore?

Bør jeg ikke snarere også portere mit andet Telmore-nummer til Unotel?

-cb

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 08-12-05 09:39

Claus E Beyer skrev:

> Findes der overhovedet nogen fornuftig grund til at skifte fra Unotel
> til Telmore?

Ikke så vidt jeg kan se...

> Bør jeg ikke snarere også portere mit andet Telmore-nummer til Unotel?

Dét ville *jeg* gøre!
Hans

Fra : Jens

Dato : 08-12-05 10:11

> Dét ville *jeg* gøre!

Hvordan er erfaringerne generelt med UnoTel??
Stabilitet, support mm.??
Er mulighed for web-sms, som hos Telmore?

Jeg er selv tilfreds Telmore kunde, men firmaet er jo ligesom gået lidt i
stå efter TDC's overtagelse - og ? er jo, hvad der nu vil ske ved salg af
TDC??

Jens

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 08-12-05 10:27

Jens skrev:

> Hvordan er erfaringerne generelt med UnoTel??
> Stabilitet, support mm.??

Det kører bare perfekt - kommer selv fra Telmore og har haft 2 numre hos
Unotel i ½ år.

Vi snakker så "gratis" (1 krone for en samtale) en times tid hver dag

> Er mulighed for web-sms, som hos Telmore?

Jeps

> Jeg er selv tilfreds Telmore kunde, men firmaet er jo ligesom gået
> lidt i stå efter TDC's overtagelse - og ? er jo, hvad der nu vil ske
> ved salg af TDC??

Et godt spørgsmål!

Unotel har - indtil nu - været optimal for os!
Hans

Fra : Kim S

Dato : 08-12-05 12:56

> Det kører bare perfekt - kommer selv fra Telmore og har haft 2 numre hos
> Unotel i ½ år.
>
> Vi snakker så "gratis" (1 krone for en samtale) en times tid hver dag

Vores regnskab er lige modsat. Vi er "desværre" gode til at fatte os i
korthed, til gængæld ringer vi ofte. Derfor blev UnoTel en MEGET
dårlig forretning, efter de satte opkaldsgebyret op til 1kr.
Derfor er vi forhenværende UnoTel-kunder.

Mvh, Kim

Fra : Jens

Dato : 08-12-05 13:09

> [...]
> dårlig forretning, efter de satte opkaldsgebyret op til 1kr.
> Derfor er vi forhenværende UnoTel-kunder.

Er det ikke kun opkald inden for 'samme familie' som koster en kr. i
opkaldsafgift??

I så fald kunne problemet vel løses ved at oprette jeres abonnementer med
hvert sit login - og altså ringe på normale vilkår (0,25 kr plus
minutafgift) uden at skulle skifte teleselskab.

Jens

Fra : Kim Kristensen

Dato : 08-12-05 15:26

"Jens" <jens.news@schoenemann-paul.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan er erfaringerne generelt med UnoTel??
> Stabilitet, support mm.??
> Er mulighed for web-sms, som hos Telmore?
>

> Jens

Som Hans kan jeg også kun sige god, god og ja, efter ca. 1 år med fire
UnoTel-numre.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 08-12-05 22:18

Jens wrote:

> [...]
>
> Jeg er selv tilfreds Telmore kunde, men firmaet er jo ligesom gået
> lidt i stå efter TDC's overtagelse - og ? er jo, hvad der nu vil ske

Gode erfaringer her - og jeg taler om vi er ca. 20 mobilkunder hos dem - vi
har fastnet og ADSL også
hos dem. Har været der over 1 år nu.
Ja - mulighed for Websms. Meget stabilt. Så - super godt.

MEN alt hænger jo sammen med DIT mobil forbrug. Derfor skal dette analyseres
inden det rette svar
kan gives mht til abb.

/ Thomas

Fra : Emil

Dato : 09-12-05 20:40

"Jens" <jens.news@schoenemann-paul.dk> wrote in

> Hvordan er erfaringerne generelt med UnoTel??
> Stabilitet, support mm.??
> Er mulighed for web-sms, som hos Telmore?

Jeg har været kunde hos dem de sidste 5-6 måneder, men er nu på vej tilbage
til TDC i 6 måneder pga. køb af ny mobil..

Det har samlet kørt rigtigt godt hos dem. Hvis jeg endeligt skal sætte
fingeren på noget er det at deres websms ikke understøtter gruppebeskeder,
og at det er lidt mere besværligt at se sit forbrug end hos Telmore.

Men alt i alt har de som sagt været gode. Jeg kunne godt finde på at bruge
dem igen.

--
*/Emil

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-05 10:16

> Ikke så vidt jeg kan se...

> Dét ville *jeg* gøre!

Telmore er jo også i dag ejet af Fyremosens TDC, så jeg vil godt væde et
eller andet på at Telmore inden for 5 år kommer til at hedde noget i retning
af TDC Mobile. Og hvad der er TDC er jo som regel både dyrt og dårligt, så
det kunne godt være at man skulle skrubbe over til UnoTel mens tid er...

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-12-05 10:26

Kim Larsen skrev:

> Telmore er jo også i dag ejet af Fyremosens TDC, så jeg vil godt væde et
> eller andet på at Telmore inden for 5 år kommer til at hedde noget i retning
> af TDC Mobile.

Det væddemål tager jeg gerne. De bevarer navnet Telmore for at
tiltrække de kunder der under ingen omstændigheder vil have TDC.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-05 11:58

> Det væddemål tager jeg gerne. De bevarer navnet Telmore for at
> tiltrække de kunder der under ingen omstændigheder vil have TDC.

I så fald at de nye ejere bliver (jeg har ikke hørt om noget endeligt køb
endnu) de 5 investeringsselskaber, så er spørgsmålet om de i længden vil
finde sig i at der er to sideløbende selskaber i TDC´s regi som beskæftiger
sig med det samme men har to forskellige administrationer.

Jeg tror at TDC må indstille sig på tiden med de høje priser på deres
produkter vil være forbi indenfor en overskuelig årrække og dermed vil
Telmore formentlig blive 100 % implementeret hos TDC. Det er jo heller ingen
hemmelighed i befolkningen at Telmore i dag er ejet af TDC, så uanset hvad,
så er man så godt som kunde hos TDC hvis man er kunde hos Telmore. Den tanke
løber mig koldt ned af ryggen og derfor skifter jeg til UnoTel inden længe.

Mit problem vil blot være om jeg kan få et 64 KB SIM-kort til at køre
tilfredsstillende i min Nokia 6230i eller om jeg skal forsøge at få et
mindre hos UnoTel. I øjeblikket sidder der et 3-4 år gammelt SIM-kort fra
Telmore i den og med det kører den helt fint men jeg har læst adskillige
steder at den bøvler voldsomt med 64 KB SIM-kort.

Fra : Jens

Dato : 08-12-05 12:02

[snip]

> [...]
> uanset hvad, så er man så godt som kunde hos TDC hvis man er kunde hos
> Telmore. Den tanke løber mig koldt ned af ryggen og derfor skifter jeg til

'Problemet' er jo bare, at også UnoTel hænger på TDC's net og derfor i et
eller andet omfang er i lommen på TDC. Ikke at jeg mener at det
nødvendigvis er et problem, men det skal da lige med for at få alle nuancer
med...

Jens

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-05 13:00

> [...]
> eller andet omfang er i lommen på TDC. Ikke at jeg mener at det
> nødvendigvis er et problem, men det skal da lige med for at få alle

Det er rigtigt men de ejes ikke af TDC og dermed sætter TDC ikke UnoTels
prispolitik direkte men de gør det jo naturligvis indirekte, da UnoTel jo
betaler TDC for at bruge deres net. Unotel kan jo ændre hvilket netværk de
vil bruge i fremtiden, så 100 % i lommen på TDC er de jo ikke, det er
Telmore til gengæld.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 08-12-05 15:30

"Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Telmore i den og med det kører den helt fint men jeg har læst adskillige
> steder at den bøvler voldsomt med 64 KB SIM-kort.

Jeg har ikke den fjerneste ide om de tekniske data på SIM-kortet fra UnoTel,
men vores fire fungere uden problemer på Nokia 2650, 3120, 3200, 3310, 3510
og 6100. Min egen 6100 har plads til 230 numre på SIM-kortet, hvis det
fortæller noget om hvilket kort det er?

Med venlig hilsen Kim

Fra : Jens

Dato : 08-12-05 15:32

> [...]

> 3510
> og 6100. Min egen 6100 har plads til 230 numre på SIM-kortet, hvis det

UnoTel benytter 16 kB sim kort:

http://www.unotel.dk/support/faq-3.asp?sogeord=&id=248&ovrid=18&losning_type_id=1

jens

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-05 11:21

> [snip]

> UnoTel benytter 16 kB sim kort:
>
> http://www.unotel.dk/support/faq-3.asp?sogeord=&id=248&ovrid=18&losning_type_id=1

Det var en god nyhed (for mig) - tak for det.

Fra : Jesper Hansen

Dato : 08-12-05 13:30

> Det væddemål tager jeg gerne. De bevarer navnet Telmore for at
> tiltrække de kunder der under ingen omstændigheder vil have TDC.

Alle ( ALLE ) ved sq da at Telmore er TDC

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-12-05 00:55

Jesper Hansen skrev:

> Alle ( ALLE ) ved sq da at Telmore er TDC

Mine illusioner om folks tænkeevne forsvandt da jeg i "Rene or
for pengene" så hvordan folk købte en vare der var på tilbud
nedsat fra 40 kr. til 25 kr.

I tiden forinden havde den været sat til salg til 20 kr. uden at
der stod tilbud og førpris på skiltet. Da var der ingen der købte
den.

Begge tilbud var ægte. Førprisen var vitterligt 40 kr.

--
Bertel

Fra : Claus E Beyer

Dato : 10-12-05 07:47

> [...]

> I tiden forinden havde den været sat til salg til 20 kr. uden at
> der stod tilbud og førpris på skiltet. Da var der ingen der købte

Ting kan også virke for billige til at folk tror at det er noget værd.

-cb

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-12-05 12:54

Claus E Beyer skrev:

> Ting kan også virke for billige til at folk tror at det er noget værd.

Og du mener at en 5'er mere kan gøre en kolossal forskel, og at
det ikke havde noget at gøre med at der stod "Tilbud" og blev
oplyst en førpris? Det tror jeg ikke et minut på.

--
Bertel

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-12-05 17:34

Kim Larsen presented the following explanation :
> jeg vil godt væde et eller andet på at Telmore inden for 5 år kommer til at
> hedde noget i retning af TDC Mobile.

Hvor meget ?

Hvis det skulle ske så var det sket allerede, selvom du ikke lide TDC
er de altså ikke så dumme at de smider et så godt brand i
skraldespanden.

Fra : Anders

Dato : 08-12-05 10:58

Hans Paulin (6310) wrote:

> Ikke så vidt jeg kan se...

> Dét ville *jeg* gøre!
Unotel er jo billigere end Telmore der efter TDC's overtagelse ligesom
er gået i stå. Der burde ikke være forskel i dækningen idet Unotel,
ligesom Telmore, bruger TDC's net.

Unotel er faktisk billigere end CBB som vil være billigst! Tale: 63 øre
mod 69 øre, SMS: 16 øre mod 19 øre. Kom igen CBB

Fra : Jens

Dato : 08-12-05 11:08

> [...]
>
> Unotel er faktisk billigere end CBB som vil være billigst! Tale: 63 øre
> mod 69 øre, SMS: 16 øre mod 19 øre. Kom igen CBB

Kan forresten oplyse, at jeg i et par år har været meget tilfreds kunde ved
UnoTels 'søsterselskab' , UnoEuro med fire domæner hosted. Det kører
perfekt, billigt samt fin support. Hvis erfaringerne kan overføes til
UnoTel, så tror jeg, at jeg er klar til at tage springet

Jens

Fra : peter6715

Dato : 08-12-05 13:51

Jeg er Unotel mobilkunde ( 3 mdr, før hos CBB )
Jeg kan tilføje en ny vinkel på denne tråd.
Unotels kundesupport. Den er bare så god synes jeg. I formiddags mailede
jeg
til dem om at ændre mit abb, nu ca 2 timer senere svar tilbage på mail, og
ændringen er allerede sket, Se det er jeg ikke forvænnet med hos CBB og
tidligere TDC.

Billedmaler
Peter Hansen
6715 Esbjerg N
www.billedmaler.dk

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-05 11:25

> [...]
> perfekt, billigt samt fin support. Hvis erfaringerne kan overføes til
> UnoTel, så tror jeg, at jeg er klar til at tage springet

Med de nye oplysninger om Unotels brug af 16 KB SIM-kort kan Unotel godt
sige goddag til mig som kunde i begyndelsen af det nye år.

Fra : Jens

Dato : 09-12-05 12:31

> Med de nye oplysninger om Unotels brug af 16 KB SIM-kort kan Unotel godt
> sige goddag til mig som kunde i begyndelsen af det nye år.

Kan tilføje, at jeg nu har taget springet!

Foreløbig kører det bare der ud af - portering er igangsat, mit web-login
kører og jeg kan allerede web-sms'e Flot start, UnoTel!!

Jens

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-12-05 14:24

Jens skrev:

> Foreløbig kører det bare der ud af - portering er igangsat, mit
> web-login kører og jeg kan allerede web-sms'e Flot start,
> UnoTel!!

Tillykke med dét - Unotel *er* professionelle
Hans

Fra : peter6715

Dato : 09-12-05 17:35

ja tillykke med det,
og så får du en SAMS hver gang der er noget på din telefonsvarer

Billedmaler
Peter Hansen
6715 Esbjerg N
www.billedmaler.dk

Fra : Claus E Beyer

Dato : 10-12-05 07:48

> "Jens" <jens.news@schoenemann-paul.dk> skrev i en meddelelse

> Med de nye oplysninger om Unotels brug af 16 KB SIM-kort kan Unotel
> godt sige goddag til mig som kunde i begyndelsen af det nye år.

Hvorfor er I så glade for disse 16 kB SIM-kort til forskel fra 32- og 64 kB
SIM-kort?

-cb

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 10-12-05 12:39

Hej Claus,

> Hvorfor er I så glade for disse 16 kB SIM-kort til forskel fra 32- og
> 64 kB SIM-kort?

Ikke til forskel fra 32, men til forskel for 64!

Det skyldes, at visse telefoner fra Nokia har store problemer med at virke
fornuftigt med de store kort - eks. N6230 og N6230i. Udover dette meget
irriterende problem er jeg meget glad for min N6230 og så vil jeg hellere
have et nyt mindre sim-kort end ny telefon.

/Glenn
(Remove "NOSPAM" in my e-mail to reply.)

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-05 18:38

"Glenn Rasmussen" <tyrannorex@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> irriterende problem er jeg meget glad for min N6230 og så vil jeg hellere
> have et nyt mindre sim-kort end ny telefon.

Det er vi enige om og nu har jeg endelig fået mig en telefon hvor jeg kan
læse SMS-beskederne o.a. på grund af muligheden for store skrifttyper,
hvilket betyder at der skal MEGET til at få mig til skifte fon igen. Min
kæreste har fået min ½ år gamle Nokia 6600 som julegave på forskud, så vi er
alle glade og tilfredse her

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-12-05 19:17

Kim Larsen skrev:

> Det er vi enige om og nu har jeg endelig fået mig en telefon hvor jeg
> kan læse SMS-beskederne o.a. på grund af muligheden for store
> skrifttyper

Hvad er dét for en?
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-05 19:39

> Hvad er dét for en?

Det er en Nokia 6230i og jeg er rimelig godt tilfreds med den.

Der er skrevet en del dårligt om den her i nyhedsgruppen på det sidste men
jeg har 7-9-13 ikke haft nogen problemer med den i de 3 uger jeg har haft
den. Dog skal man med 6230 og 6230i være opmærksom på at der kan blive
problemer med hvis man vil bruge et 64 KB SIM-kort. Det er vist kun i
forbindelse med brugen af SMS-beskeder og kun hvis man kommer op over et
vist antal gemte/ikke-slettede SMS-beskeder. Om dette SIM-kort giver andre
problemer er jeg ikke helt sikker på men det man kan bede sit telefonselskab
om et mindre og så er problemerne væk. Det er vist mest 64 KB SIM-kort fra
Telmore der er problemer med hvad angår denne her model (6230 og 6230i).

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-12-05 22:50

Kim Larsen skrev:

> Det er en Nokia 6230i og jeg er rimelig godt tilfreds med den.

Snip

Tak skal du have!
Hans