MS JVM og Java Applets
Fra : Jacob Jensen

Dato : 07-12-05 21:18

Hej

Har MS JVM problemer med at loade applets? Følgende kode virker fint på Suns
JVM i både IE og firefox, men tilsyneladende vil MS JVM ikke loade det.

IE melder "load: class SolverApplet not found"

Her er koden:

<APPLET CODE="SolverApplet.class"
WIDTH="700"
HEIGHT="600"
ARCHIVE="sudokusolver.jar">
</APPLET>

Jacob

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-12-05 21:35

Den 07-12-05 21.17 skrev Jacob Jensen følgende:

> Har MS JVM problemer med at loade applets? Følgende kode virker fint på Suns
> JVM i både IE og firefox, men tilsyneladende vil MS JVM ikke loade det.

Har du tjekket, om appletten kræver en nyere udgave af java end
Microsofts bedagede udgave?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug Nvu til at lave fremtidssikrede hjemmesider, der overholder

Fra : Jacob Jensen

Dato : 10-12-05 11:09

> Har du tjekket, om appletten kræver en nyere udgave af java end Microsofts
> bedagede udgave?

Nej, jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg gør det, men kan det overhovedet
være det med den fejlmeddelelse?

Jacob

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-12-05 15:54

Den 10-12-05 11.09 skrev Jacob Jensen følgende:

> Nej, jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg gør det

Det står måske på hjemmesiden, hvor du har hentet programmet. Hvis det
er fra denne side:
http://www.sudoku-solver.com/free.htm
kræves Suns Java 1.4 eller nyere.

> men kan det overhovedet
> være det med den fejlmeddelelse?

Det tør jeg ikke sige.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fintun Windows XP med TweakUI.

Fra : Jacob Jensen

Dato : 11-12-05 10:53

> Det står måske på hjemmesiden, hvor du har hentet programmet. Hvis det er
> fra denne side:
> http://www.sudoku-solver.com/free.htm
> kræves Suns Java 1.4 eller nyere.

Jeg har selv lavet det. Jeg ved faktisk ikke helt konkret hvad der kræves.
Det ligger her:

http://home20.inet.tele.dk/omo/anja/

under "sudoku" i menuen til venstre.

I er velkomne til at melde tilbage hvordan det opfører sig hos jer.

Jacob

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-12-05 11:27

Den 11-12-05 10.52 skrev Jacob Jensen følgende:

> Jeg har selv lavet det.

Aha, øjner vi en forklaring på, at det ikke virker

Firefox i OS/2 med Java 1.4.5:
Efter indlæsning får jeg et rødt kryds. Følgende kan læses i min
Java-konsol:

java.lang.UnsupportedClassVersionError: SolverApplet (Unsupported
major.minor version 49.0)
   at java.lang.ClassLoader.defineClass0(Native Method)
   at java.lang.ClassLoader.defineClass(Unknown Source)
   at java.security.SecureClassLoader.defineClass(Unknown Source)
   at java.net.URLClassLoader.defineClass(Unknown Source)
   at java.net.URLClassLoader.access$100(Unknown Source)
   at java.net.URLClassLoader$1.run(Unknown Source)
   at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
   at java.net.URLClassLoader.findClass(Unknown Source)
   at sun.applet.AppletClassLoader.findClass(Unknown Source)
   at java.lang.ClassLoader.loadClass(Unknown Source)
   at sun.applet.AppletClassLoader.loadClass(Unknown Source)
   at java.lang.ClassLoader.loadClass(Unknown Source)
   at sun.applet.AppletClassLoader.loadCode(Unknown Source)
   at sun.applet.AppletPanel.createApplet(Unknown Source)
   at sun.plugin.AppletViewer.createApplet(Unknown Source)
   at sun.applet.AppletPanel.runLoader(Unknown Source)
   at sun.applet.AppletPanel.run(Unknown Source)
   at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

Jeg har ikke tjek på programmering, og hvorfor det går galt, men mon
ikke du kan få hjælp i Java-gruppen: news:dk.edb.programmering.java

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips og tricks til sikkerhedskopiering.

Fra : Jacob Jensen

Dato : 11-12-05 19:27

> Firefox i OS/2 med Java 1.4.5:

Det funger fint i firefox her på windows. Det er godt nok oversat til java
1.5.0, ved ikke om det kan være det.

> Efter indlæsning får jeg et rødt kryds. Følgende kan læses i min
> Java-konsol:
>
> java.lang.UnsupportedClassVersionError: SolverApplet (Unsupported
> major.minor version 49.0)
<KLIP>

hmm, det kunne jo tyde på noget versions-halløj.

> Jeg har ikke tjek på programmering, og hvorfor det går galt, men mon ikke
> du kan få hjælp i Java-gruppen: news:dk.edb.programmering.java

Jo, muligvis. Tak.

Jacob

Fra : Jacob Jensen

Dato : 12-12-05 11:25

> Firefox i OS/2 med Java 1.4.5:

Gider du prøve denne her:
http://home20.inet.tele.dk/omo/test/solvertest.html

Jeg har rettet et par inkompatibiliteter med 1.4.2 og oversat den til 1.4.2.
Virker det?

Jacob