Hjælp til IE, langsom browser og handlinge~
Fra : Alca

Dato : 07-12-05 18:02

Jeg kan ikke få min Internet Explorer til at virke!
Hver gang jeg prøver at åbne nogle sider er tager det meget lang tid og
indimellem kan siden slet ikke vises!
Værst set det dog ud til at være med script-sider. F.eks. har jeg ikke
problemer med google.dk, men tips.dk og tv2.dk vises ikke korrekt.
Der er ingen problemer med at downloade filer eller bruge andre online
muligheder såsom irc.

Jeg bruger har prøvet at geninstallere mit OS: Vin98. Uden at det har
hjulpet! Heller ikke virkede det da jeg havde Firefox installeret.
Min IE er 6.0 opdateret.

Hjælp søges.

Fra : John

Dato : 07-12-05 19:32

"Alca" skrev i en meddelelse

> Hver gang jeg prøver at åbne nogle sider er tager det meget lang tid og
> indimellem kan siden slet ikke vises!

Du har jo sikkert scannet for virus og spyware. Hvilken slags internet
forbindelse bruger du: dial-up, ISDN, ADSL?

Test:
http://speedtest.homepage.dk/

> Værst set det dog ud til at være med script-sider.

Lyncheck af java og javascript. Du skal kunne se to ure, ellers benyt sidens
hjælpe-links:
http://www.misitio.ch/ie/ie_all/java/javatest.html

> Min IE er 6.0 opdateret.

Glimrende! Check alligevel på windowsupdate (Klik START og iconet Windows
Update, installér ALLE kritiske opdateringer)

Check evt patch-fejl med gratis BelArc:
http://www.snapfiles.com/get/belarc.html

Håber det løser problemet.

Mvh John

Fra : Alca

Dato : 07-12-05 20:23

> Du har jo sikkert scannet for virus og spyware. Hvilken slags internet
> forbindelse bruger du: dial-up, ISDN, ADSL?

Jeg kørte Ad-Aware til at finde nogle cookies og register dog intet af
betyding!!?
FWA, trådløst gennem sonofon. 1Mbit/s down 256Kbit/s up.

> Test:
> http://speedtest.homepage.dk/
Detaljer: Overførselshastighed: 23.41 kb/s og 23.69 kb/s
Testfilens størrelse: 1024 kb
Download tid: 43.73832 sek.

http://www.dslreports.com/stest
Var ikke muligt at lave en upload test! (Jeg har dog brugt Edonkey til at
sende filer)

http://www.pcpitstop.com/internet/Bandwidth.asp
Download speed: 308 kilobits per second
Test details: 402 kilobytes downloaded in 10.43 seconds.
Receive buffer size: default size

Var ikke muligt at lave en upload test!
"NOTE: We were not able to test upload bandwidth. (-4) This is often due to
a hardware or software firewall blocking the FTP protocol that the test
uses."!?

> Lyncheck af java og javascript. Du skal kunne se to ure, ellers benyt
sidens
> hjælpe-links:
> http://www.misitio.ch/ie/ie_all/java/javatest.html

Ja, jeg kunne se to forskellige ure!

> Glimrende! Check alligevel på windowsupdate (Klik START og iconet Windows
> Update, installér ALLE kritiske opdateringer)

Jeg fandt en opdatering, dog virker det stadig ikke.

> Check evt patch-fejl med gratis BelArc:
> http://www.snapfiles.com/get/belarc.html

Kunne ikke udmiddelbart se nogen fejl!

Fra : John

Dato : 07-12-05 21:39

"Alca" skrev i en meddelelse

> Detaljer: Overførselshastighed: 23.41 kb/s og 23.69 kb/s
> Testfilens størrelse: 1024 kb
> Download tid: 43.73832 sek.

Ser da godtnok noget sløvt ud! Her er min måling til sammenligning:

Overførselshastighed: 110.44 kb/s
Testfilens størrelse: 1024 kb
Download tid: 9.27204 sek.

1024k DSL 108.75 kb/s
Din linie 110.44 kb/s
1536k DSL 163.13 kb/s

Gentagne målinger afviger kun lidt fra ovenstående. Når jeg downloader noget
fra internettet, ligger hastigheden kun sjældent under 110 kb/s.

Mit bedste bud: Prøv at køre uden om dit trådløse halløj, og lav en ny
måling.

Æhm..by the way: Hvilken antivirus benytter du, og hvor meget ram er
installeret?

Mvh John

Fra : John

Dato : 07-12-05 21:56

"Alca" skrev i en meddelelse

> tips.dk og tv2.dk vises ikke korrekt.

Hvad vises ikke korrekt? Prøv evt at opdatere siden.

Måske mangler du Macromedia 'Flash Player' samt 'Shockwave Player' (Free
Players):
http://www.macromedia.com/downloads/

Mvh John

Fra : Alca

Dato : 07-12-05 21:31

> Hvad vises ikke korrekt? Prøv evt at opdatere siden.
Nogen gange kan jeg være heldig at loade mere af tips.dk end andre gange.
Ellers kan problemer være at sider står skævt, der mangler billeder osv.

> [...]
> Players):
> http://www.macromedia.com/downloads/

>Mit bedste bud: Prøv at køre uden om dit trådløse halløj, og lav en ny
Det er min udbyder som kører trådløst (parabol), jeg er komplet til min box
(forbindelsen til min parabol) for at få forbindelse.
Der er intet at køre udenom.

>Æhm..by the way: Hvilken antivirus benytter du, og hvor meget ram er
>installeret?
Jeg installerede Norton Antivirus 2004 efter problemet opstod og jeg havde
geninstalleret Windows 98 uden det har hjulpet!
256MB ram!

Jeg ringede til min udbyder idag. Fik at vide der ikke var noget problem med
min opkompling!
Ikke helt sikker på om jeg har været ude for noget lignende før, kan være
jeg skal prøve at ringe igen!?
Kan det ikke være en fejl fra min ISP!?

Fra : John

Dato : 07-12-05 22:36

"Alca" skrev i en meddelelse

> Nogen gange kan jeg være heldig at loade mere af tips.dk end andre gange.
> Ellers kan problemer være at sider står skævt, der mangler billeder osv.

Typisk ved mange billeder, reklamer mm, og en evt langsom forbindelse.

Du kan måske bedre situationen en lille smule med dette:
http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm#iespyad

> Det er min udbyder som kører trådløst (parabol), jeg er komplet til min
> box
> (forbindelsen til min parabol) for at få forbindelse.
> Der er intet at køre udenom.

Forstået..og: Damn..

> Jeg installerede Norton Antivirus 2004 efter problemet opstod

Hmm.. Norton er ikke just nogen hurtigløber...

> 256MB ram!

Aldeles fremragende til win98

> Jeg ringede til min udbyder idag. Fik at vide der ikke var noget problem
> med
> min opkompling! Kan det ikke være en fejl fra min ISP!?

Tjoh... prøv at køre flere hastigheds-tests dagen igennem, og print ud. Så
har du i givet fald noget at vise din udbyder.

Jeg har desværre ikke yderligere tips...:(

Mvh John

Fra : Alca

Dato : 07-12-05 21:58

> [...]
> har du i givet fald noget at vise din udbyder.
>
> Jeg har desværre ikke yderligere tips...:(

Jeg takker for hjælpen og at du gad at sætte lidt mere lys på sagen.

Venlig hilsen
Michael Olsen

Fra : John

Dato : 07-12-05 23:58

"Alca" skrev i en meddelelse

> Jeg takker for hjælpen og at du gad at sætte lidt mere lys på sagen.

Velbekomme Michael.

Som nævnt: Prøv nogle hastighedstests døgnet igennem, og se, om hastigheden
øges fx om natten eller om morgenen, hvor internet-trafikken formentlig er
mindre.

Mvh John

Fra : John

Dato : 08-12-05 00:14

"John" skrev i en meddelelse

> Velbekomme Michael.

Nåhja..glemte da lige: Du kan jo da evt prøve Maxthon browser, bruger den
selv.

Den har en pop-up/ reklame-blocker, der siger sparto, og sætter dermed
ekstra skub i 'overlæssede' sider:
http://majorgeeks.com/download.php?det=1167

Efter install kan du evt vælge at slå alt plug-in gøglet fra..:)

Mvh John

Fra : Alca

Dato : 08-12-05 01:42

C:\>ping www.pcpitstop.com
Pinger pcpitstop.com [64.29.201.21] med 32 byte data:
Svar fra 64.29.201.21: byte=32 tid=160ms TTL=237
Svar fra 64.29.201.21: byte=32 tid=160ms TTL=237
Svar fra 64.29.201.21: byte=32 tid=159ms TTL=237
Svar fra 64.29.201.21: byte=32 tid=159ms TTL=237
Ping-statistikker for 64.29.201.21:
Pakker: Sendt = 4, modtaget = 4, tabt = 0 (0% tab),
Gennemsnitlig tid for rundtur i millisekunder:
Mindst = 159ms, størst = 160ms, gennemsnitlig = 159ms

C:\>tracert www.pcpitstop.com
Sporer rute til pcpitstop.com [64.29.201.21]
over et maksimum af 30 hop:
1 5 ms 5 ms 5 ms 062121187128.sonofon.dk [x]
2 25 ms 22 ms 21 ms 212088088197.sonofon.dk [x]
3 22 ms 22 ms 22 ms 212088068007.sonofon.dk [x]
4 23 ms 24 ms 23 ms so-2-3-0-zar1.cpi.cw.net [x]
5 24 ms 23 ms 23 ms ge-3-3-0-ycr2.cpi.cw.net [x]
6 37 ms 37 ms 37 ms so-2-0-0-bcr3.amd.cw.net [x]
7 38 ms 37 ms 36 ms so-1-2-0-dcr2.amd.cw.net [x]
8 43 ms 45 ms 44 ms so-4-0-0-dcr1.tsd.cw.net [x]
9 44 ms 44 ms 44 ms as0-dcr2.tsd.cw.net [x]
10 119 ms 120 ms 120 ms so-0-0-0-dcr1.nyk.cw.net [x]
11 120 ms 119 ms 120 ms NYCL-PEER-03.twtelecom.net [x]
12 120 ms 120 ms 227 ms core-01-so-1-0-0-0.nycl.twtelecom.net [x]
13 161 ms 161 ms 162 ms core-01-so-1-0-0-0.dlfw.twtelecom.net [x]
14 162 ms 162 ms 161 ms hagg-02-ge-2-3-0-506.dlfw.twtelecom.net [x]
15 161 ms 161 ms 161 ms x
16 161 ms 160 ms 161 ms daa.g921.disb.datareturn.com [x]
17 160 ms 159 ms 159 ms daa.g920.disa.datareturn.com [x]
18 160 ms 160 ms 160 ms daa.g906.p40a.datareturn.com [x]
19 160 ms 160 ms 160 ms pcpitstop.com [x]
Sporing fuldført.

C:\>ping www.tips.dk
Pinger www.tips.dk [x] med 32 byte data:
Forespørgsel fik timeout.
Forespørgsel fik timeout.
Forespørgsel fik timeout.
Forespørgsel fik timeout.
Ping-statistikker for x:
Pakker: Sendt = 4, modtaget = 0, tabt = 4 (100% tab),
Gennemsnitlig tid for rundtur i millisekunder:
Mindst = 0ms, størst = 0ms, gennemsnitlig = 0ms

C:\>tracert www.tips.dk
Sporer rute til www.tips.dk [x]
over et maksimum af 30 hop:
1 5 ms 5 ms 5 ms 062121187128.sonofon.dk [x]
2 22 ms 21 ms 21 ms 212088088197.sonofon.dk [x]
3 24 ms 23 ms 24 ms ge-0-1-0.1000M.virnxj2.ip.tele.dk [x]
4 24 ms 25 ms 25 ms pos1-1.622M.virnxg1.ip.tele.dk [x]
5 26 ms 25 ms 25 ms so-1-1-0.2488M.albnxu1.ip.tele.dk [x]
6 26 ms 25 ms 25 ms pos0-0.622M.albnxg5.ip.tele.dk [x]
7 40 ms 70 ms 51 ms ge-1-1-0-50.1000M.albnxj2.ip.tele.dk [x]
8 * * * Forespørgsel fik timeout.
9 * * * Forespørgsel fik timeout.
10 * * * Forespørgsel fik timeout.
11 * * * Forespørgsel fik timeout.
12 * * * Forespørgsel fik timeout.
13 * * * Forespørgsel fik timeout.
14 * * * Forespørgsel fik timeout.
15 * * * Forespørgsel fik timeout.

Det er måske ikke er muligt at lave test på tips.dk og tv2.dk hvad sådanne
analyser angår!?

Fra : Alca

Dato : 08-12-05 09:24

Fejlen er blevet rettet nu! Har lige haft fat i min ISP.
Tilsyneladende var det på grund af netværket eller under mediatype på min
netkort svingede det fra at være auto_config til 10baseT_full duplex og så
videre!
Han har i hvertfald sat den fast inde hos ISP så der skulle ikke mere kunne
udbryde sådanne problemer mere!

Fra : John

Dato : 08-12-05 13:23

"Alca" skrev i en meddelelse

> Fejlen er blevet rettet nu! Har lige haft fat i min ISP.
> Tilsyneladende var det på grund af netværket

Herligt! Så er der sikkert kommet mere fut i dine downloads! :)

Mvh John

Fra : Alca

Dato : 08-12-05 09:30

Jeg fik et andet link til en speedtest som er lidt mere "flexible" hvad
andgår at måle hastighed!
Man skal downloade et lille program på www.internetkvalitet.dk