TV2Film
Fra : keldo

Dato : 07-12-05 17:11

Hej med jer

Ikke for at lyde som en gammel stodder, men hvad siger I til de film der
vises på TV2Film. Jeg syntes der er langt mellem snapsene. Hver gang jeg
slår over er det en B-agtigt film der køre. Er der nogle af jer der har
overblikket? Hvilke gode film kommer i december - nogle i kan anbefale?

RK

Fra : HC

Dato : 07-12-05 18:10

> [...]
> slår over er det en B-agtigt film der køre. Er der nogle af jer der har
> overblikket? Hvilke gode film kommer i december - nogle i kan anbefale?

du ku' jo evt. tjekke deres program oversigt på tv2.dk?

jeg må indrømme jeg ikke gider glo på den for tiden.

HC

Fra : Peter Larsen

Dato : 08-12-05 07:19

"keldo" <keldo@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> slår over er det en B-agtigt film der køre. Er der nogle af jer der har
> overblikket? Hvilke gode film kommer i december - nogle i kan anbefale?

De viser Suddenly med Frank Sinatra for tiden, men jeg tror du skal sætte
uret
for den bliver vist kun vist om natten, hvilket er synd da det er en fed
film. En
trend jeg har lagt mærke til med TV2film, alle ældre film bliver sat til at
fylde
programmet om natten, tror de virkelig ikke folk gider at se S/H mere?

Fra : Martin Møller

Dato : 08-12-05 16:04

> [...]
> at fylde
> programmet om natten, tror de virkelig ikke folk gider at se S/H mere?

Og hvis de virkelig tror det, hvorfor så overhovedet sætte dem på
programmet...

Martin

Fra : Peter Larsen

Dato : 08-12-05 21:08

"Martin Møller" <mm@randersmusikskole.dk> wrote in message

> Og hvis de virkelig tror det, hvorfor så overhovedet sætte dem på
> programmet...

Fordi de køber filmene i pakker og en af ideerne med TV2film er at vise
alle de film de køber, ikke kun de 2-3 gode som hidtil.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 08-12-05 23:23

Peter Larsen skrev:

> Fordi de køber filmene i pakker

Det må da vist være den Aldi-pakke så, der blev skrevet om i sidste uge.

--
Mvh. Peter
"No, that's wrong, Cartman. But don't worry, there are no stupid

Fra : HC

Dato : 08-12-05 21:43

Hvis du spørger folk der er 25 og nedaf, så vil de fleste vælge en
farvefilm - uanset kvalitet - fremfor en skæppegod sort-hvid præsentation.

Det er ihvertfald min erfaring... Det er en stor skam.

HC

Fra : Martin Sørensen

Dato : 08-12-05 22:14

> Hvis du spørger folk der er 25 og nedaf, så vil de fleste vælge en
> farvefilm - uanset kvalitet - fremfor en skæppegod sort-hvid
> præsentation. Det er ihvertfald min erfaring... Det er en stor skam.

Ja, men det kommer jo også an på hvilken slags film det er. Hvis man er til
action med special effects, så duer de gamle sort/hvid film jo sjældent.
King Kong er f.eks. en klassiker, men de fleste unge vil nok bare se på hvor
dårligt aben er lavet i forhold til hvad man kan lave idag.

Mht. plottet og underholdningsværdi, så har farverne ikke alverden at sige
når det kommer til stykket. En af mine yndlings sort/hvid-film er Dr.
Strangelove (og jeg er 25), og alle mine venner på 25 eller derunder synes
også at det er en fed film, så lige netop den film tror jeg er god til at
demonstrere at sort/hvid film kan slå mange moderne film, selv over for et
ungt publikum. Min lillebror på 21 er også vild med Dr. Strangelove og han
købte den på DVD for ca. 3 år siden..

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : HC

Dato : 10-12-05 21:41

> [...]
> King Kong er f.eks. en klassiker, men de fleste unge vil nok bare se på
> hvor dårligt aben er lavet i forhold til hvad man kan lave idag.

Det er det jeg synes er en stor skam - de fleste har ingen fantasi
længere... Kun kapacitet til at se når noget er 'forkert'. Det er altså en
møgkedelig udvikling, og stor 'fodder' for hollywood's special-effekt drevne
filmbusiness.. =(

> [...]
> ungt publikum. Min lillebror på 21 er også vild med Dr. Strangelove og han

Det glæder mig, men min egen erfaring er som sagt anderledes negativ. =(

HC

Fra : Tor fruergaard

Dato : 12-12-05 09:57

I bund og grund er jeg mindst lige så meget til gamle sort/hvidfilm, hvis
filmen/historien er god. Der er selvfølgelig et væld af dårlige gamle
sort/hvid film, men vi må heller ikke glemme hvor mange dårlige nye
hollywood film der bliver lavet. Problemet er jo nok ikke at de kun viser
sort/hvid film, men at de bare køber nogle billige film.

The man who was'nt there og Ed Wood, er jo et par glimrende eksempel på at
sort/hvid rent faktisk stadig holder og kan give nyere film et ganske
anderledes smukt udseende.

Det er rigtigt at mange unge ikke er vilde med sort/hvid, men det kræver vel
bare at de lige får øjnene op for hvor gode sort/hvid fil KAN være. Jeg er i
øvrigt selv 25 ;)

/Tor

Fra : Tor fruergaard

Dato : 12-12-05 19:35

Iøvrigt kan jeg varmt anbefale Blue Velvet, som de viser et par gange i
denne uge. Det er David Lynch's gennembrud, og den er hverken dårlig eller
sort/hvid...

/Tor