Skærme
Fijala 3554
To skærme - skal vise det samme!!
Fra : Henrik

Dato : 07-12-05 15:36

Hej

Jeg har en bærebar Dell.

Har en 19" fladskærm tilkoblet til den bærebare.
På skærmen vises det samme billede af skrivebordet.

Så gik min Dell død, og jeg måtte ha´ en ny harddisk i den.
Nu kan jeg ikke få nr. 2 skærm til at vise det samme som den bærebare´s
skærm.

I stedet for virker skærmene nu som om de er i forlængelse af hinanden.
Jeg kan altså trække et dokument fra den ene skærm over på den anden, men
det er ikke det jeg vil.

Det underlige er at det baggrundbillede der vises på den bærebare´s
skrivebord også vises på fladskærmen ved siden af, men de ikoner der ligger
på den bærebares skrivebord er ikke at se på fladskærmen.

Hvordan får jeg de to skærme til at vise det samme.

Jeg har XP-pro på den bærebare....
....og det har jo virket.

Mvh.
Henrik

Fra : Martin Sørensen

Dato : 07-12-05 18:12

> Jeg har en bærebar Dell.
> Har en 19" fladskærm tilkoblet til den bærebare.
> Hvordan får jeg de to skærme til at vise det samme.

Er det et ATI grafikkort der sidder i maskinen?

I så fald, så skal du gå ind under egenskaber for skærm/indstillinger og
sørge for at skærm nummer 2 er slået fra. Dernæst går du ind under
Avanceret/ATI Displays og slår den sekundære monitorudgang til. Så skulle
clone mode være slået til og begge skærme viser det samme.
--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Andreas \(5792\)

Dato : 17-12-05 08:46

Du burde kunne starte windows op i fejlsikret tilstand, hvor udvidelsen
vil
være deaktiveret.
Dvs. billedet vil være klonet istedet for udvidet.
Fungere i hvertfald på stationær med GeForce 6800 og 2 skærme.

God Jul
Andreas