råd om hjælp
Fra : gitte

Dato : 07-12-05 15:24

Ved ikke om det er det rette at spørge om råd ved men prøver aligevel .
Problemet er at min genbos hund enten løber løs i hele byen , det vil sige i
alle have i nærheden , eller står bundet midt i haven til et træ i en snor
på ca 1,5 meter og den har ikke adgang til læ og den står og gør hele dagen
og jeg har ringet til politiet og de vil ikke gøre noget ved det , har du et
gort råd til hvor jeg kan henvende mig har prøvet at sige det til ejeren som
bare griner mig op i hovedet og siger det kender hun sandelig ikke noget til
..
Hilsen Gitte

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 07-12-05 15:39

"gitte" <gitte@unomail.dk> writes:

> [...]
> bare griner mig op i hovedet og siger det kender hun sandelig ikke noget til

Politiet burde gøre noget, at hunden står bundet uden adgang til læ i
en så kort snor er ulovligt. Men desværre ser man tit at de er
ligeglade.

Du kan prøve at melde det til Dyrenes Beskyttelse, men jeg ved ikke om
det hjælper.

Du kan også selv optage hunden, og vente indtil ejeren henvender sig
og spørger om du har set den. Det må du godt nok ikke, du skal
kontakte hende og sige at hun kan hente hunden mod "kostprisen", som
er noget i retningen af en krone i døgnet. Hvem der så kan give en
hund mad for en kroner i døgnet?

Du kan også tage den og køre den til det nærmeste internat, igen, det
er ulovligt, men muligvis det bedste for hunden. Den lyder jo ikke til
at have det godt.

Vend endelig tilbage med historien.

Mvh Trine

--
Stor julebutik med gaver, pileting, nisser, glaskugler og meget mere.
Tag familien med og fæld jeres eget juletræ i vores skov.

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-05 17:14

> Du kan prøve at melde det til Dyrenes Beskyttelse, men jeg ved ikke om
> det hjælper.

Du kan evt. henvende dig til kredsformanden, for dit område, i Dyrenes
Beskyttelse.
Det er desværre heller ikke sikkert, at de gør noget, så nedestående forslag
må være løsningen, hvis kredsformanden ikke reagere.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : M. Andersen

Dato : 07-12-05 15:41

"gitte" <gitte@unomail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har du et gort råd til hvor jeg kan henvende mig har prøvet at sige det
> til ejeren som bare griner mig op i hovedet og siger det kender hun
Det er rigtig synd!

Næste gang du ser den, hiver du den ind i din bil og kører den til nærmeste
politistation. Tag halsbåndet af den og sig du fandt den på gaden. Så kommer
den på internat og får mad og læ i vinter

Mette

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-12-05 16:25

> [...]
som
> bare griner mig op i hovedet og siger det kender hun sandelig ikke noget

Snak lidt i gaden... Du så en bunden hund igår. Det så søreme godt ud. Den
havde det yndigste lille hundehus, hvor der var skåle med mad og vand, og
den havde selvfølgeligt nok, de 4½ meter lænke, som loven foreskriver. Ikke
som naboens... Det stakkels kræ.

M.V.H....Benny..

Fra : gitte

Dato : 13-12-05 18:02

efter 3 dage i træk at have ringet til politiet er hunden væk har ikke set
eller hørt noget til den de sidste 2 dage