Problemer med layout i IE
Fra : Frederik

Dato : 07-12-05 13:56

Hej NG,
jeg er ved at opbygge en ny hjemmeside. Siden er ganske simpel og
består af en header og to kolonner. Layoutet fungerer i Opera 8.5 og i
Firefox 1.0.7, men det bliver brudt i IE 6. Jeg søger hjælp til at
løse layoutproblemet i IE 6!

Det er sikkert et simelt problem med padding, margin og width, men jeg
har set mig træt på det og håber friske øjne kan hjælpe mig med at
løse det!

Al hjælp er velkommen!

Link til den problematiske side:
http://www.nefadanmark.dk/alma/artikler/

/Frederik

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-12-05 14:25

Frederik skrev:

> Det er sikkert et simelt problem med padding, margin og width,
> men jeg har set mig træt på det og håber friske øjne kan
> hjælpe mig med at løse det!

Du kan starte med at fikse den lille valideringsfejl der er i dit
css-ark (du har glemt "px" et enkelt sted).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Frederik

Dato : 07-12-05 14:37

Tak for kommentaren, men det løser desværre ikke problemet!

/Frederik

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 07-12-05 23:20

Frederik wrote:

> Det er sikkert et simelt problem med padding, margin og width, men jeg
> har set mig træt på det og håber friske øjne kan hjælpe mig med at
> løse det!

Det ville gøre det lidt nemmere at kigge på problemet, hvis du
(midlertidigt) lavede et dokumentindlejret stylesheet.

Jeg forstår nemlig ikke rigtig din referemce til dit stylesheet.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk

Fra : Jørn Andersen

Dato : 08-12-05 01:33

On Wed, 07 Dec 2005 23:20:00 +0100, Jørgen Farum Jensen
<jfjenzen@yahoo.dk> wrote:

>Det ville gøre det lidt nemmere at kigge på problemet, hvis du
>(midlertidigt) lavede et dokumentindlejret stylesheet.
>
>Jeg forstår nemlig ikke rigtig din referemce til dit stylesheet.

Sæt linken i din browsers adresselinie, og du får en helt normal
..css-fil - den er bare server-genereret.

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Frederik

Dato : 08-12-05 09:59

Jørn Andersen wrote:

> Sæt linken i din browsers adresselinie, og du får en helt normal
> .css-fil - den er bare server-genereret.

Præcis! Jeg lader et CMS styre mine filer, derfor det anderledes link
til stylesheet'et.

Link til css-filen er:
http://www.nefadanmark.dk/alma/textpattern/css.php?s=artikler

mvh.
Frederik

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 08-12-05 11:10

Frederik wrote:

Det, jeg ser i din kode er, at du forsøger at proppe et
blokelement a med en bredde på 155 pixel (width+padding)
ind i et li-element, som du har givet en absolut bredde
på 140 pixel.

Der er vist mere af samme skuffe i hele den øverste
del af din side.

Der er for mange mål inde i billedet. Lad enten din
a-markør eller din li-markør bestemme bredden af det
enkelte menupunkt. Så kan du også få en mere præcis
justering til højre.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk