Hund solgt til anden side .. Hvad nu ?
Fra : OZ7PUS

Dato : 07-12-05 13:55

Ja vi havde jo ellers fundet en dejlig samojede men da vi kontakter ejeren
idag få vi af vide at manden har solgt den til en anden og den er
afhentet .. Asso ingen samojede til os

Så vi leder med lys og lygte efteren anden ikke nødvendigvis en samojede
Derimod en dejlig familiehund der er krælig lærenem lettere vagtsom og
skal kunne lide katte
Gerne en hund med et par år bag sig

Tøsen

Fra : Kiplers.dk

Dato : 07-12-05 14:35

Jeg har lige fået kendskab til en 8 måneders blanding:
goldenretriver, labrador og lidt spidshund.
Den koster et symbolsk beløb på 800 kr.
Den er lettere forsømt, da den var et fejlkøb så at sige.

Den er i fårevejle.

Skriv hvis det kunne være noget. Jeg aner intet om den, foruden
ovenstående, men kan formidle videre kontakt.

Ved godt den ikke har nogle år på bagen, men ville lige prøve
lykken.

MVH Marie.

Fra : OZ7PUS

Dato : 07-12-05 14:53

"Kiplers.dk" <marieunold@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[...]

Lettere forsømt ? hvordan skind og ben eller bare manglede opdragelse og
tid ?

Vi har på dyrenettet.dk fundet en labrador/golden blanding som vi skal
ud og kikke nærmere på på fredag
Samt 2 styk DS-Gårdhund (Brødre) .. Men ville nu helst have en ordentlig
bamse med noget vov i :P

Men vil da lige huske på dig hvis de ikke skulæle være noget

Tøsen

Fra : Kiplers.dk

Dato : 07-12-05 15:47

Jeg ved det ikke med 100% sikkerhed.
Men jeg har ikke forstået det som skind og ben, bare at den mangler
opdragelse og derfor kræver lidt mere tid i opstarten end en typisk 8
måneders ellers ville.

MVH Marie.

Fra : Claus

Dato : 07-12-05 16:50

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/
Kig under hunde begge vores bamser er fantastiske internat bamser....

Skriv endelig hvis du skulle have spørgsmål!

Hvor i landet bor I?

VH Claus og Mette

Emma (Schæfer og DS) Milo Amk Bulldog og Schæfer

Fra : OZ7PUS

Dato : 07-12-05 17:53

"Claus" <claus_due@FJERNhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvor i landet bor I?
>
> VH Claus og Mette
>
> Emma (Schæfer og DS) Milo Amk Bulldog og Schæfer

Vi er fra Brande (Vestjylland) Men køre gerne langt for den rette hund
Samojeden skulle som sagt være hentet på nordsjælland

Hvad bamser skal jeg kikke efter ? internat ?

Tøsen

Fra : Claus

Dato : 07-12-05 18:34

> Vi er fra Brande (Vestjylland) Men køre gerne langt for den rette hund
> Samojeden skulle som sagt være hentet på nordsjælland
>
> Hvad bamser skal jeg kikke efter ? internat ?
>
> Tøsen
Ja vores Bamser er jo ikke længere på siden - de sover pt i kurven efter en
løbe tur i skoven., men der er da mange andre bamser - til bamse navnet
passer nedenstående hunderace fantastisk!!

Hund: Korthåret Sankt bernhardshund
Alder: 2 år og 7 måneder
Køn: Han

Basse er en stor dejlig Bamse, han er vant til andre hunde, kaniner m.m.,
han er glad for såvel børn som voksne, kender lidt til de almindelige
kommandoer og er utrolig dygtig til at gå løs, det er faktisk det han er
bedst til, han kan lide at køre i bil og kan også være alene hjemme.

Jeg bor for tiden hos: Fredericia Internat Tlf: 7594 5200 (se telefontid
under internatet)

Hvis du vil se billeder af vores hunde kan du bare sige til!

Vh Claus

Fra : OZ7PUS

Dato : 07-12-05 18:43

> [...]
> under internatet)
>
> Hvis du vil se billeder af vores hunde kan du bare sige til!

En berhard er hvist liige stor nok til os (Stakkels kat :P) men har ellers
set den
Iøvrigt fatter jeg ike hvordan internatet i fredericia kan være under
dyrernesbeskyttelse for hundene der har det godt nok ikke særligt godt.
Vi har været der og klikke på hund men tog hurtig derfra igen da vi havde
set 2 meget udsultede huskys (Var det hvist) både tynde og temlig beskidte
... Og hvor hundene gik kunen vi ikke få lov at se

Tøsen

Fra : Anette

Dato : 07-12-05 21:43

OZ7PUS wrote:
> Vi er fra Brande (Vestjylland) Men køre gerne langt for den rette
> hund Samojeden skulle som sagt være hentet på nordsjælland

På Sønderjyllands internat er den sødeste 8 mdr gamle Schæferblanding - kan
I lide samojede må han da have udseendet der lige passer Jer?

På Brande internat er der da 3 skønne lab blandinger 4-5 mdr, gamle , eller
hvad med en 1-årig Rottweiler eller en 5 årig Golden. De har også en 5årig
cocker, men der er vist for meget jagt i så'en en størrelse til at katten
synes det er sjovt.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Michael

Dato : 08-12-05 03:29

Hej

Jeg har en hvalp på ca 1/2 år, som vi desværre skal finde
et andet hjem til da den mindste af drengene er blevet
overfølsom, hun er enormt nem, og glad for både børn,
og kat.

Hun bor lidt uden for Horsens, så det er ikke så langt
væk, men send mig en mail hvis hun måske kunne
være noget for jer, så kan jeg fortælle lidt mere.

Mvh Michael

Fra : Michael

Dato : 08-12-05 04:18

Hov, jeg glemte lige at skrive at hun er en blanding
mellem en labrador, spids, og lidt mere.

Mvh Michael

Fra : OZ7PUS

Dato : 08-12-05 12:05

Ja vi ville jo helst have en hund der ikke er hvalp mere da vi ikke har
muligheden for at være hjemme hele dagen

Tøsen

Fra : Heksen

Dato : 08-12-05 13:48

hvad med en GD på 3½ år en af de små som er super kælen kan være
alene hjemme og elsker børn og er vagt som overfor fremmede, hun er
som sagt ikke så stor af en GD af være men hun skal på pension og
nyde sit otium hos en god familie der vil elske hende, hun er med
papier og har adskillige flotte udstillinger bag sig og hun er ikke så
dyr, men hun bor på sjælland.

skriv hvis det kunne have interesse
hej hej

Fra : OZ7PUS

Dato : 08-12-05 19:51

"Heksen" <grand.danois@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Nu er jeg ikke lige så kendt med div. forkortelser af hunde .. GD = Gammel
Dansk Hønsehund eller ?

I såfald takker vi nej .. der er hunde vi på forhånd er enige om at vi
ikke skal have helst heller ikke blandinger med de hunde i .. et er bla.

div. små hunde dog ikke DS gårdhund .. De er ok
Schæfere
Hønsehunde (Dårlige erfaringer fra da jeg var barn )
div. kamphunde (INTET at bruge en potensforlænger til)
cocker spanier (De er MAX grimme ifølge tøsen)

Nu lader det så også til at der var en der havde 2 samojeder hun skulle af
med i en anden tråd længere oppe ..
De kommer lige i første række da det nok er den hund der ville passe bedst
til os
Hunden skal jo kunne klare hele dage udendørs bla. i skoven og der skal være
rig mulighed for at ¨få motion med hunden enten med agullity eller
løbeture på ikke under 5km (Vi løber gerne 50km på en uge)
Udover det skal den være en kærlig nussetrold der også er lidt vagthund i

Af vovser vi har overvejet kan nævnes:
Samojede evt. blanding med labrador eller slædehund (Husky-malamut e.l.)
Alaskan Malamute - Er dog ikke så højt på listen da vi har lade os fortælle
at de er total ligeglad med om der kommer fremmede asso ingen vagt i den
Sebirian Husky - Tøsen var solgt første gang hun så en.. Og de vil jo også
gerne med i skoven og løbe
Labrador - Familiehund .. Der også gerne vil med i skoven og nok skal passe
på en når det bliver mørkt
Karealsk Bjørnehund - dog opgivet igen efter vi fik afvie hvor vagtsom den
var + de gerne vil strejfe/dur ikke uden snor
Rottweiler - Der takkede jeg nej .. Nok kan de være søde og kærlige men har
mødt en del ældre hunde der er blevet mærkelige/onde med alderen
og sidst
Dansk Svensk Gårdhund - Enste lille hund vi har kikket efter .. Der er i
forvejen 4 af disse vovser i familien.. Dog ikke her i huset

Hvis nogen skulle komme på andre vovser der har ca samme egenskaber så sig
endelig frem så vi kan kikke på dem også ;)

Erik

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 08-12-05 22:39

"OZ7PUS" <elbartodkspampam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> løbeture på ikke under 5km (Vi løber gerne 50km på en uge)
> Udover det skal den være en kærlig nussetrold der også er lidt vagthund i

Hej Erik,

Jeg vil lige gøre opmærksom på, at Samojeder jo er langhårshunde, der
godtnok har en plejenem pels. Hvis den skal gå i skov, skal du være
opmærksom på, at du skal bruge endog meget mere tid på pelspleje end
normalt. Der sidder meget let grene og andet skidt og møg fast i pelsen, som
ikke falder af, af sig selv!

Ingen tvivl om at samojeder er "nussetrolde", men det er ikke
"sofa/senge-dyr". (Det bliver hurtigt for varmt for dem....)

Een ting er dog sikkert: Samojeden er bare slet ikke nogen vagthund!!! Med
mindre tyven er angst for at blive slikket i ansigtet, så skræmmer den ikke
nogen tyv.
Til gengæld giver samojeder ofte lyd fra sig. Det gør og piber mere end de
fleste andre racer....

Hvis du vil vide mere om samojeder, så kig evt. forbi www.cabaka.dk Det er
der vi har købt vores "isbjørn"...

--
Mvh. Renate
____________________________

Fra : Heksen

Dato : 08-12-05 13:52

glemte lige at skrive min e-mail, hvis du vil skrive og hun har
interesse

grand.danois@tele2adsl.dk

Fra : Heksen

Dato : 08-12-05 20:47

hej
nej DG er ikke gammel dansk hønsehund det er Grand Danois, skulle
hun have jeres interesse kan hun ses på dette link:
http://hunde.dyregalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2985

Fra : H. Jensen

Dato : 09-12-05 16:26

hej
nej DG er ikke gammel dansk hønsehund det er Grand Danois, skulle
hun have jeres interesse kan hun ses på dette link:
http://hunde.dyregalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2985

Nårh det er dig Løkke! Kunne tøsen ikke give hvalpe??? Hvis du sælger hende
skulle du så ikke ændre teksten på din HP om at du vil parre hende igen til
i det nye år???

Heidi

Fra : Heksen

Dato : 08-12-05 22:02

hold da op hvor kan jeg vrøvle DG=GD

Fra : pwh

Dato : 08-12-05 22:21

Heksen wrote:
> hold da op hvor kan jeg vrøvle DG=GD

Ja du fik da forvirret mig,
en GD'er er og bliver en af de dejligste racer

/Jens (som ikke vil udtale sig om en DG'er)

Fra : Heksen

Dato : 09-12-05 16:38

Heidi
det ved jeg ikke men hun er ihvertfald blevet for gammel til at få
hendes første kuld nu, så hun fortjener at komme på pension efter en
flot udstillings karriære