Nytårsskyderi
Fra : J. Jensen

Dato : 07-12-05 08:40

Hej Gruppe.
Min lille hund er meget bange for Nytårsskyderi.
Sidste år fandt jeg dog et middel der virkede.
Når hunden blev bange, fordi der var mange brag,
skruede jeg op for lyden i fjernsynet, så bragene næsten
forsvandt i lyden fra fjernsynet, og det hjalp.

J. Jensen

Fra : M. Andersen

Dato : 07-12-05 09:06

"J. Jensen" <nyhedha( 7T3 Fjern)@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skruede jeg op for lyden i fjernsynet, så bragene næsten
> forsvandt i lyden fra fjernsynet, og det hjalp.

Vi "trænede" vores hund i det sidste år og vil også gøre det i år. Et par
uger før nytårsaften, spillede vi fyrværkeri lyde for den, først meget lavt
og for hver dag lidt højere indtil det var ligeså højt som det er
nytårsaften.

Hun reagerer derfor slet ikke på fyrværkeri, kun i dagene op til og lige
efter nytårsaften, hvis der har været stille længe og der så er nogen der
fyrer et kanonslag af - så får vi alle sammen et chok - og det er der jo
ikke noget mærkeligt i.

Man kan jo desværre ikke tage hunden med ud til andre og så skrue op for
deres fjernsyn på den måde, og da vi holder nytårsaften forskellige steder
hvert år, havde vi brug for en anden løsning.

Mette

Fra : Iben Holst

Dato : 07-12-05 12:36

> [...]
lavt
> og for hver dag lidt højere indtil det var ligeså højt som det er

Hvor kan man købe sådan en cd?
- det lyder som noget jeg skal prøve med vores hund....

Iben

Fra : M. Andersen

Dato : 07-12-05 14:16

"Iben Holst" <Iben@holst.mail.dk> skrev i en meddelelse
> lavt
>
> Hvor kan man købe sådan en cd?
> - det lyder som noget jeg skal prøve med vores hund....
>
> Iben

Vi fandt simpelthen bare nogle lyde på internettet og spillede dem - søg på
Google under "Fireworks" og "sound"

Held og lykke

Mette

Fra : fam. Ager

Dato : 07-12-05 14:22

> lavt
>
> Hvor kan man købe sådan en cd?
> - det lyder som noget jeg skal prøve med vores hund....
>
> Iben
>
>----------------

du kan bla. få den hos dyrenes beskyttelse..
http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/lyde
den er beregnet til formålet.

mvh. marie

Fra : HvB

Dato : 07-12-05 14:49

> du kan bla. få den hos dyrenes beskyttelse..
> http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/lyde
> den er beregnet til formålet.
>
> mvh. marie
Marie har ret og den er meget bedre end Auritus. Men suppler med noget
beroligene, men natur.
Jeg har siden August givet min cairn Biodråber og haner blevet MEGET bedre,
dog er det ikke helt væk. Men det tager lang tid. Derimod købte jeg noget
Serene-UM hos dyrlægen som han varmt anbefalede. Også belogirende, uden at
være sløvende. Det skal dog gives NU for at have virkning til
"højsæssonen". Endlig har jeg set at DAP ferromoner sælger et kit med
ferromoner og CD også hos min dyrlæge. Mange hunde har meget gavn af
ferromoner, min virker det bare ikke på. Man siger at 40% ikke har gavn af
det.

Mvh

HvB

Fra : M. Andersen

Dato : 07-12-05 15:39

> du kan bla. få den hos dyrenes beskyttelse..
> http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/lyde
> den er beregnet til formålet.
>
> mvh. marie
Nettet er fyldt med gratis screensavers med fyrværkeri. Ikke fordi jeg ikke
vil støtte dyrenes beskyttelse, men så har man da valget

Mette

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 07-12-05 11:57

"J. Jensen" <nyhedha( 7T3 Fjern)@pc.dk> writes:

> Min lille hund er meget bange for Nytårsskyderi.

Det er min store hund også. Det vil sige, kun når hun er ude. Så
sætter hun sig i et hjørne op mod døren og gør af det. Så snart hun
kommer ind til os, så er hun total ligeglad med det. Så kan de stå
udenfor døren og fyre af, og hun ignorerer det bare.

Så vi har valgt den nemme løsning. Om eftermiddagen nytårsaften går vi
i skoven med naboen og deres hund, så de kan blive godt trætte, og så
holder vi os ellers inde sammen med hende til henved 1-2 tiden og går
hendes aftenstur der. Så har vi en god nytårsaften med en rolig hund.

Mvh Trine

--
Stor julebutik med gaver, pileting, nisser, glaskugler og meget mere.
Tag familien med og fæld jeres eget juletræ i vores skov.

Fra : Anette

Dato : 07-12-05 22:01

Der er en god artikel på netdyredoktor om fyrværkeri - der er nye muligheder
for behandling for angsten
http://www.netdyredoktor.dk/sw15980.asp

/ Anette

Fra : JJ