Kattemalt
Fra : Gitte J.L

Dato : 11-06-01 10:40

Nu har jeg endelig fået købt en tube kattemalt, og reaktionen er slet
ikke til at stå for. Begge to kommer farende og lapper på skift stadset
i sig med stort velbehag. Særligt Freja ser ud til at være ellevild med
det ... og sådan noget brunt klistert stads er hun rigtig god til at få
naset udover næsen og hagen i den hvide pels. Hun ligner mine søstre da
de var i øllebrødsalderen
Giver I, der bruger malt, jeres katte malt flere gange dagligt, som der
står på tuben? Jeg synes det bliver en ret stor mængde malt i løbet af
en dag, hvis de ligefrem skal have 3 cm 3 gange dagligt.
- Gitte

Fra : Nina El Falaki

Dato : 11-06-01 10:46

Hej

Lara havde problemer med hår, når hun havde killinger, jeg gav hende 1 cm om
dagen og det var nok.

Iflg. min dyrlæge er det også godt at holde en pause ind imellem, da tarmen
kan blive doven af kattemalt.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Gitte J.L

Dato : 11-06-01 11:22

OK. Så vil jeg skære lidt ned, og holde en pæn pause bagefter. Jeg kan jo også
nærmest mærke det på dem, når de begynder at få hårbolleproblemer ... de
opfører sig anderledes, synes jeg, i dagene op til en hårbollelevering
- Gitte

Fra : Fie & Christian

Dato : 11-06-01 12:40

Hej Gitte

Jeg må lige høre : det her kattemalt gør at hårbollerne kommer nemmere op,
ikke? Men er der ikke noget med at det også stimulerer appetitten? Jeg ville
gerne give det til Tulle og Tilde, da jeg simplethen ikke kan forstå at de
ligesiden vi fik dem ikke har leveret en eneste hårbolle. Men jeg har
absolut ikke lyst til at det skal stimulere apetitten, da vi knokler (!) for
at få Tildes vægt ned.......

Hilsen
Fie

Fra : Gitte J.L

Dato : 11-06-01 12:55

Jeg tror, det skulle gøre at hårene lettere passerer gennem tarmkanalen.... men
jo, jeg mener også engang at have læst at det stimulerer appetitten (en
bivirkning vi heller ikke har brug for her
- Gitte

Fra : Kirstine

Dato : 11-06-01 12:51

In article <3B249200.DEE76EEF@hum.auc.dk>, gjlo98@hum.auc.dk says...
> [...]
> står på tuben? Jeg synes det bliver en ret stor mængde malt i løbet af
> en dag, hvis de ligefrem skal have 3 cm 3 gange dagligt.

Hej Gitte

Vi giver Tabasco og Julius en klat kattemalt som godbid en gang i mellem,
så der går ofte flere dage imellem. Til gengæld bruger vi det, som der
står på tuben, hvis de har hård mave. Det hjælper dem lynhurtigt af med
genstridige hårbolde og andet, som kan gøre turen på bakken til den rene
kattejammerkoncert.

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Katrine

Dato : 11-06-01 15:16

"Gitte J.L" skrev d. 11-06-01 10:40 dette indlæg :
> [...]

> står på tuben? Jeg synes det bliver en ret stor mængde malt i løbet af
> en dag, hvis de ligefrem skal have 3 cm 3 gange dagligt.

Hvad er kattemalt? Er det vigtigt at de får det?

Jeg har haft Blip i snart 1 måned og har endnu ikke set en hårbold - er
det normalt?

Hilsen Katrine og Blip

http://www.kandu.dk/

Fra : Kirstine

Dato : 11-06-01 15:43

In article <6o4V6.3885$rs4.785520@news010.worldonline.dk>,
Katrine.news@kandu.dk says...

> Hvad er kattemalt? Er det vigtigt at de får det?
>
> Jeg har haft Blip i snart 1 måned og har endnu ikke set en hårbold - er
> det normalt?

Kattemalt er en parafinblanding, som kan købes på apoteket. Jeg ved ikke,
hvor vigtigt det er, at de får det - jeg havde aldrig hørt om det før min
dyrlæge lokkede Tabasco ud af transportkassen med det, og mine andre
katte har levet i bedste velgående. Men det er helt sikkert en hjælp for
dem, hvis de døjer med hårbolde, og det er tilsyneladende forskelligt fra
kat til kat, hvor store problemer de har på det område.

Tabasco og Julius har problemer med det i perioder - forår er værst, og
det er sikkert fordi, at de fælder mest på den årstid. Det er sjældent,
at jeg rent faktisk ser hårbolden, men jeg er ikke i tvivl om, hvornår de
er der. De får ofte hård mave, og så hoster de. Et par omgange kattemalt,
og problemer er løst

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Gitte J.L

Dato : 11-06-01 15:53

Hej Katrine
Næ. jeg tror såmænd ikke at det er vigtigt at de får det ... men det kan
være smart at give dem, når de begynder at få bøvl med hårbollerne. Laban er
også først begyndt at kaste hårboller op indimellem nu, hvor han er begyndt
at vaske Freja. Jeg går udfra, at han godt kunne klare mængden af pels, da
det kun var hans egne hår det gjaldt, men Freja er tykpelset og så får han
jo dobbelt mængde, når han både vasker hende og sig selv
Hvad malt egentlig er, aner jeg faktisk ikke ... det minder mest af alt om
vaseline i en pæn brun farve.
- Gitte

Fra : janni

Dato : 14-06-01 21:19

Måske et dumt spg. men hvor køber man det her katttemalt??? hos
dyrhandleren? eller på apoteket

Fra : Camilla Scharff

Dato : 14-06-01 22:10

Hej Janni

Overhovedet ikke noget dumt spørgsmål
De fleste dyrehandlere har det, og ellers kan de sikkert skaffe det hjem.

Mvh. Camilla
--
Camischa's burmesere
http://www.burmese.dk