C&C generals
Fra : Søren Larsen

Dato : 06-12-05 22:47

Hej

Vi er 2 der gerne vil spille over nettet med Direct ip, men får en timeout
Vi har begge nyeste patch
Han sidder med stofanet og jeg med Cybercity, inde i min options står der
nederst ved ip at den hedder 10.0.0.4,
det kan godt være at den hedder det lokalt,
hvordan ændre man det i min router, der er højst sandsynlig her fejlen er.

Jeg har åbnet port 80 til at spille, ingen firewall eller noget slået til

Er er andre ting vil skal prøve

Da vi begge havede Stofanet kunne vi nok spille

Er der nogen med en løsning

MVH

Søren

Fra : Mythos

Dato : 07-12-05 03:16

"Søren Larsen" <bongo50000@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er er andre ting vil skal prøve
>
> Da vi begge havede Stofanet kunne vi nok spille

Prøv at gå her til http://www.whatismyip.com/ og se hvilket ip-nummer du
har, og føj så det til dit spil. Det nummer du har vist er vist til din
router.

Mythos

Fra : Søren Larsen

Dato : 07-12-05 07:30

"Mythos" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> >

> Prøv at gå her til http://www.whatismyip.com/ og se hvilket ip-nummer du
> har, og føj så det til dit spil. Det nummer du har vist er vist til din

Der er ingen steder jeg kan skrive det ind

Fra : Brian Lund

Dato : 07-12-05 11:58

> [...]
>
> Er er andre ting vil skal prøve
>
> Da vi begge havede Stofanet kunne vi nok spille

Spillet bruger sikkert _ikke_ port 80! - Jeg er ikke 100% sikker, men stort
set alle andre spil bruger en anden port...

Brian

Fra : Søren G

Dato : 07-12-05 13:30

"Søren Larsen" <bongo50000@hotmail.com> wrote in message
> Jeg har åbnet port 80 til at spille, ingen firewall eller noget slået til

Hvor har du fået fra at spillet benytter port 80 ?

--
Søren

Fra : Søren Larsen

Dato : 07-12-05 13:58

"Søren G" <soreng@invalid.wq> skrev i en meddelelse

> "Søren Larsen" <bongo50000@hotmail.com> wrote in message
>
> Hvor har du fået fra at spillet benytter port 80 ?
>
> --
> Søren

Blandt andet her

http://www.d-silence.com/feature.php?id=244

Men jeg har også prøvet at åbne alle portene, hjælper ikke noget

Fra : Peter Schrøder

Dato : 07-12-05 14:03

Søren Larsen skrev:
> Jeg har åbnet port 80 til at spille, ingen firewall eller noget slået
> til

Ifølge http://www.d-silence.com/feature.php?id=244
skal du åbne følgende porte:
TCP ports:
80, 6667, 28910, 29900, 29920

UDP ports:
4321, 27900
Hvilket vil sige at disse porte skal forwardes
til din lokale IP i routerens opsætning.
Jeg vil tro at din router skal kontaktes
via Internet Explorer. Husk at "apply'e" når du har
ændret på indstillingerne.
Din externe IP, som er den din kammerat skal skrive
når han vil kontakte dit spil kan du se her:
http://www.whatismyip.com/
Din lokale IP (den IP som portene skal forwardes til)
kan du se hvis du skriver IPCONFIG i kommandoprompten.
Hvis du har flere computere på netværket, er det nok
en fordel om du giver spillecomputeren fast IP da
det ellers er rækkefølgen computerne tændes i, som
bestemmer hvilke numre som tildeles.

Peter Schrøder

Fra : StoneWare

Dato : 07-12-05 14:35

> [...]
>
> Er er andre ting vil skal prøve
>
> Da vi begge havede Stofanet kunne vi nok spille

Ja jeg mener aldrig I får det til at virke hvis en af jer sidder bag
router.......med mindre I opretter et VPN imellem jeres
pc'ere............ELLER går direkte i modem fra PC ....altså kobler router
fra og laver et lille opkalds program til jeres ISP...begge
dele virker lige godt...........og jeg taler ud fra mange timers erfaring
med at få det l... til at virke med router.....
Bemærk at med VPN kører i LAN game og uden router kan I bare connecte
direkte IP to IP

Fra : Diablo

Dato : 08-12-05 06:35

Hans router lyder som en router, som kan kontaktes gennem IE med
følgende command. http://10.0.0.1 normalt er dit brugernummer og
adgangskode, også
brugbar her.

Mvh. Dan