SE k750i versus N6230i? mangler lidt hjæ~
Fra : Blix

Dato : 06-12-05 22:03

Er kommet i den situation at min nokia6230 lige har fået en flaske rødvin
udover sig, så den er færdig. Kun knappen "2" virker nu :P

Men tænkte på om det ikke på tiden for mig at prøve en ny model måske, og
ved at den næste mobil jeg skal have skal have radio plus mp3. Så har set
lidt på SE k750i, og alt efter hvad jeg kan læse på nettet skulle dens
kamera være bedre, selvom dette faktisk er lidt lige meget for mig da jeg
næsten aldrig brugte det kamera. Men har nu stadig set mig lidt varm på den.
Men er der noget man burde vide og forholde sig til, nu da jeg faktisk altid
kun har haft nokia. Har været glade for dem alle, og de har alle været uden
problemer, og det ønsker ejg selvfølgelig at min næste også skal være. Så
derfor. Hvilken er bedst, bare persolige bedømmelser, ved godt at alle
mennesker har forskellig smag, men har interesse i at vide hvad i andre
syntes om begge telefoner. Skal man tage den sikre løsning og gå N6230i
eller prøve den lidt "bedre" SE k750i. tænker på om det er muligt som
inkarneret nokia fan og gå til konkurenten :)

Men efter hvad jeg kan læse har de begge god kalender, standby tid,
radio/mp3, ens skærme, nogenlunde ens udseende...

Ved godt at til sidst er det mig selv der skal vælge,men tænkte jeg måske
kunne få folks meninger om de måske har skiftet til noget positivt eller
skidt fx...

håber nogle vil give et svar :P

venlig hilsen lean

Fra : kim

Dato : 06-12-05 22:15

jeg ejer selv en 6230i, min fatter har en k750i, og for mig at se er der
ingen sammenligning, SE k750i er absolut bedst, den kan "det hele" og
kameraet er kanont deri, billederne fra vores barnedåb er ligeså gode som
vores digital kamera, ikke det bedste i verden men dog rigtig gode billeder,
så jeg vil varmt anbefale SE K750i, og mig bekendt, har han ikke haft
problemer med den. mvh kim.

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 07-12-05 08:02

Helt enig. Det er meget nemmere når man skal skifte hukommelseskortet i en
SE K750i fremfor at skulle skílle
hele Nokia 6230i'eren ad.

På SE K750i'eren, sidder der en klap på siden, som skal åbnes...

/F

Fra : Kongelunden

Dato : 07-12-05 11:32

Hej.

Har ikke nogen direkte erfaring med hverken N6230i eller for den sags
skyld Nokia generelt

Men synes lige at jeg ville give mit besyv med alligevel. Har en K750i
som jeg er FANTASTISK glad for, federe telefon kan der ikke findes.

Umiddelbart når man sammenligner K750i med N6230i så slår to ting mig,
nemlig stand-by tiden som IKKE er den samme samt muligheden for
udvidelse af hukommelsen.

N6230i har en stand-by tid på 150-300, et meget svingende interval -
hvorimod K750i som den nyere telefon den nu er har en stand-by tid på
400 timer. Dette betyder altså en del i det daglige brug af en telefon,
og var en af årsagerne til at jeg valgte K750i. Ved normalt dagligt brug
holde K750i altså nemt 10 dage inden den skal lades op igen.

Derudover kan K750i udevides til hele 2GB hukommelse (N6230i kun til 512
MB) og derfor bruger jeg faktisk K750i som min MP3 afspiller også !!
Derudover er der ganske enkelt en fantastisk radio i K750i.

Bluetooth eksisterer vist heller ikke i N6320i, men i K750i plus at
kameraet i K750i har autofokus som det förste i verden, og trust me -
autofokus betyder altså en hel del

Men som sagt har jeg ikke selv erfaring med nokia telefoner, så jeg
håber da trods alt at mine kommentarer kan väre en smule brugbare

http://www.kandu.dk/

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 07-12-05 11:47

Du kan godt sætte mere end 512 mb hukommelse ekstra i en 6230i.

Desuden er der bluetooth i en 6230i !.
- Kender flere der har en og de siger der er bluetooth i deres .....

Desuden er stadby tiderne kun vejledende....

/F

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-12-05 14:57

Kongelunden skrev:

> Derudover kan K750i udevides til hele 2GB hukommelse (N6230i kun til 512
> MB) og derfor bruger jeg faktisk K750i som min MP3 afspiller også !!
> Derudover er der ganske enkelt en fantastisk radio i K750i.

Kræver den at man tilslutter hovedsættet sådan som K700 gør?

--
Bertel

Fra : John

Dato : 07-12-05 20:54

Bertel Lund Hansen skrev:

> Kræver den at man tilslutter hovedsættet sådan som K700 gør?

Ja desværre. Kablet virker jo som antenne.

Mvh

John

Fra : Jakob

Dato : 07-12-05 12:24

> Skal man tage den sikre løsning og gå N6230i eller prøve den lidt "bedre"
> SE k750i. tænker på om det er muligt som inkarneret nokia fan og gå til
> konkurenten :)

Ja, det er muligt...
Har osse altid haft Nokia, og havde til sidst selv en 6230 og svingede meget
mellem K750i og 6230i som afløser for den.
Det endte med K750i'eren, og jeg har IKKE fortrudt. Jeg købte den bl.a. pga.
dens gode kamera, for jeg gider ikke slæbe så mange dimser med når jeg er på
tur. Billederne kan sagtens bruges til udskrivning i normal fotostørrelse
(når de er taget i dagslys eller det der ligner).
Jeg skulle godtnok lige vænne mig til, at mellemrumsknappen ved
sms-skrivning ikke sidder nederst i midten men til højre (og det har ført
til mange ukvemsord, som jeg ikke vil citere her), men det er den fedeste
telefon jeg har haft i lang tid!
Radioen virker ok - og har RDS, mp3-spilleren bruger jeg meget når jeg er
ude og løbe, og indimellem bruger jeg endda det indbyggede fotolys som
lommelygte. Sk*de smart.

Jeg vil klart anbefale K750i.

--
Hilsen Jakob

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-12-05 14:59

Jakob skrev:

> Jeg skulle godtnok lige vænne mig til, at mellemrumsknappen ved
> sms-skrivning ikke sidder nederst i midten men til højre

Det er en SE-ting - ikke specifik K750.

> ude og løbe, og indimellem bruger jeg endda det indbyggede
> fotolys som lommelygte.

Ja, det fik jeg lige brug for i dag (med min K700).

--
Bertel

Fra : Jakob

Dato : 07-12-05 16:19

> Det er en SE-ting - ikke specifik K750.

Det var min første SE, men det er vel ens...

> Ja, det fik jeg lige brug for i dag (med min K700).

Ja, smart, ik'?

--
Hilsen Jakob

Fra : Jakob

Dato : 07-12-05 16:19

Fra : Nicolai

Dato : 07-12-05 18:00

"Blix" <ikke@godt.atvide.dk> wrote in message

> syntes om begge telefoner. Skal man tage den sikre løsning og gå N6230i
> eller prøve den lidt "bedre" SE k750i. tænker på om det er muligt som
> inkarneret nokia fan og gå til konkurenten :)

Jeg vil ikke fremover kalde Nokia en sikker løsning. Jeg har 6230i og ved
første lejlighed, så ryger den til fordel for en telefon fra SE eller
samsung. Er utrolig skuffet over hvor mange fejl der er på den 6230i.

> venlig hilsen lean

Nicolai

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-05 00:38

"Nicolai" <news2004@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> første lejlighed, så ryger den til fordel for en telefon fra SE eller
> samsung. Er utrolig skuffet over hvor mange fejl der er på den 6230i.

Hvad er det for fejl ? Jeg ejer selv én af slagsen og har ikke stødt på
nogen endnu.

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Nicolai

Dato : 09-12-05 17:16

"Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk> wrote in message

> Hvad er det for fejl ? Jeg ejer selv én af slagsen og har ikke stødt på
> nogen endnu.

Du kan jo læse lidt i gruppen, men de fejl jeg selv oplever er:

1. Når jeg har valgt en mp3 som ringetone, så sker det tit at den ringer med
en alm. ringetone, selvom der ikke er angivet forskellige ringetone på
personer (bruger samme tone til alt/alle). Nu bruger jeg kun alm. "ring
ring" tone, fordi det er irriterende at lytte efter sin mp3 ringetone, så
når ens telefon ringer med ring ring, så tror man det er en andens.

2. Den fryser tit, nogle dage 4-5 gange på en aften. (omtrent 50 beskeder).
Den fryser efter afsendelse af besked, eller midt mens jeg skriver en
besked. Så tager det ca. 1 min, så "genstarter" den og går tilbage
operatørvindue. 2 gange har det været så slemt, at jeg måtte pille batteriet
ud. Jeg har ingen beskeder i afsendte beskeder og ca 30 beskeder i indbakke.

3. Ind imellem når jeg har modtaget en besked, skriver den at der er 2 eller
3 nye beskeder, og når jeg går i indbakke, så er de 2 andre nye beskeder,
gamle beskeder som den har lavet om til ulæste/nye beskeder. Datoen er
stadig gammel. Hvis jeg læser de "gamle" nye beskeder, så står de stadig om
ulæste og først når jeg læser den rigtige nye besked, fjernes den ulæse
markering.

Det er lige de fejl jeg er mest plaget af og kan huske. Derudover, så er
mp3-afspiller softwaren utrolig ringe.

Fra : Nicolai

Dato : 09-12-05 17:23

"Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk> wrote in message

> Hvad er det for fejl ? Jeg ejer selv én af slagsen og har ikke stødt på
> nogen endnu.

Nå, ja. Så lige et andet sted. Ordbogen er ufattelig ringe. Den kan stave
til ting, som slet ikke findes, men elementære ting kan den ikke stave til.
Et eksempel, jeg vil skrive "nægter", ordbogen starter med "magter",
derefter "naives" og så "naiver". Nogen der kan forklare mig, hvornår man i
det danske sprog bruger naives og naiver?

Sådan er det med rigtig mange ord. Og jeg staver og staver, og det virker
ikke som om at den kan huske alle de stavelser man gemmer. I øvrigt, havde
jeg lige siddet og stavet et ord, da den frøs. Så det ord kunne den ikke
huske igen.

Min tlf er ca. 4 mdr gammel, har aldrig været tabt og ligger ikke mast i en
cowboy-bukselomme eller lign.

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-05 23:33

> [...]
> huske igen.
>
> Min tlf er ca. 4 mdr gammel, har aldrig været tabt og ligger ikke mast i

Svar på begge dine indlæg: Det må være noget af en mandags-model du har fået
fat i eller også går den helt i spagat over dit sim-kort af en eller anden
grund. Ud fra hvad du fortæller kan jeg godt forstå din holdning til 6230i
men jeg har ikke hft nogen som helst problemer med min 6230i endnu men jeg
har også kun haft min i knap 3 uger og den kører altså, så langt som indtil
nu, som en drøm.

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-05 03:23

> [...]
> derefter "naives" og så "naiver". Nogen der kan forklare mig, hvornår man
> i det danske sprog bruger naives og naiver?

Det er rigtig at ordbogen ikke indeholder alle de ord som den burde men
ordbogen i min 6230i lærer altså ordene efterhånden som jeg "lærer" den det,
så det tyder på at der er et eller andet grundlæggende galt med din
mobiltelefon. Jeg ville få den sendt til reparation eller jeg ville prøve at
presse en udskiftning igennem for jeg ville sgu heller ikke være tilfreds
med sådan noget l*rt hvis det var mig det var gået ud over.

P.S.:
Som test lærte jeg lige min mobil ordet nægter og det fungerer fint, ordet
kommer som nr. 2 forslag nu hvor den har lært det.

Jeg havde tidligere en Nokia 6600 men den var jeg nød til at skifte ud da
mine øjne ikke rigtig kunne med de små skrifttyper i sms-beskederne m.m.
Nokia 6230i har mulighed for de større skrifttyper og det burde være
standart i alle mobiltelefoner af alle mærker men det er det desværre ikke.
Derfor bliver min 3 uger gamle Nokia 6230i helt sikkert en mobilos jeg
holder fast i.

Fra : Nicolai

Dato : 11-12-05 01:16

> [...]
> at presse en udskiftning igennem for jeg ville sgu heller ikke være
> tilfreds med sådan noget l*rt hvis det var mig det var gået ud over.

Ja, det kunne godt være, at jeg skulle prøve at undersøge det, for ja, det
er for dårligt. Jeg har altid haft Nokia, så nu er jeg seriøst på kig efter
en fra samsung eller SE. Men det er jo ikke bare lige. Tasterne på 6230
sidder langt bedre end mine alternativer fra SE, k750i og w800, mener jeg
den hedder. Tilmed synes jeg at w800 ikke er specielt pæn bagfra.
Alternativet fra samsung er D600, men jeg er nervøs for, hvor længe den op
og ned mekanisme fungerer uden "slør". Nogen med en D500 der kan fortælle
det?

> P.S.:
> Som test lærte jeg lige min mobil ordet nægter og det fungerer fint, ordet
> kommer som nr. 2 forslag nu hvor den har lært det.

Ja, den husker dem, ingen tvivl om det. Jeg er bare i tvivl om, om den har
en begrænsning på antallet. Jeg synes, efter at jeg har stavet mange ord, at
jeg stadig oplever problemet. Og man skulle da forestille sig, at efter
noget tid havde man været igennem alle ordene og så burde problemet være
mindre. Men teori er at den har en begrænsning og når den er nået, smider
den ud stavede ord ud, startende med det første stavet. Men jeg har ikke
kørt noget kontrol på netop dette, så er lidt usikker.

> [...]
> standart i alle mobiltelefoner af alle mærker men det er det desværre
> ikke. Derfor bliver min 3 uger gamle Nokia 6230i helt sikkert en mobilos

Det handler jo også om at få en mobil der passer, og hvis den opfylder lige
dit behov, så er det da en lækker tlf. Hvis du har planer om at bruge mp3
afspilleren, så vil du nok blive skuffet over softwaren der, men hvis ikke
så er der jo ikke noget.

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-05 15:42

> [...]
> mp3 afspilleren, så vil du nok blive skuffet over softwaren der, men hvis

Jeg *har* brugt MP3-afspilleren men da jeg ikke har haft en MP3-afspiller i
en mobiltelefon før er der ikke rigtigt noget at blive skuffet over. Jeg
kunne godt have tænkt mig at der havde siddet et 2 megapixel (ja for den
sags skyld 5 megapixel *S* ) kamera i telefonen men 1.3 megapixel er en klar
forbedring i forhold til Nokia 6600. Til gengæld er e-mail-softwaren en klar
forringelse i forhold til Nokia 6600 især for mig som gerne vil have adgang
til forskellige e-mail-adresser i min mobilos hvor det på 6230i er
besværligt at skifte i mellem dem. Til gengæld har 6230i FM-radio og det er
en god ting. Jeg er på jagt efter et bedre headset ligesom jeg skal have
købt et 512 MB MMC-kort til den.

Alt i alt er jeg meget godt tilfreds med 6230i bortset fra et par enkelte
tidsler. Jeg vil nok heller ikke kunne finde den perfekte mobil til mig selv
uden at jeg skulle "grave MEGET dybt i foret" for at købe den.

Men se at få sendt din mobilos til reparation eller udskiftning for du kan
da ikke være tjent med sådan noget bras. Jeg har ikke været udsat for noget
som helst bøvl med min 6230i. Det kan da ikke være rigtigt at du skal ud og
købe en anden mobiltelefon fordi den du har købt er defekt. Du skal jo sådan
set også have den lavet ved mindre du har tænkt dig at forsøge at få den
solgt defekt og det synes jeg er dumt når man kan få den lavet på garantien.

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-12-05 23:49

Blix skrev den 06-12-2005 22:03:
> [...]
> ved at den næste mobil jeg skal have skal have radio plus mp3. Så har set

stod jeg til at købe ny telefon idag, så ville jeg IKKE vælge 6230i.

Mage til elendig ordbog skal man lede længe efter.
Og mp3afspilleren sutter i forhold til lillebroderen (6230'eren).

Man skulle ikke tro, at 6230i er en opdatering.

6230i bliver min sidste Nokia-telefon!

Derudover kan du allerede med k750i tage hukommelseskortet ud af
telefonen uden at slukke den. Ret smart faktisk.

Sparer sammen til enten w800i eller næste generation w900 hedder den vist.

--
mvh Carsten Riis
For mange kilo? Vil du være en rigtig taber? Gratis! slankerummet.dk

Fra : Blix

Dato : 08-12-05 00:39

Kanon tak for alle de reply's jeg fik. Efter jeg havde læst jeres beskeder,
og tog ned og legede med begge i en butik var det intet svært valg. Så
imorgen står den på en køretur til elgiganten, hvor man kan få SE k750i til
666kr, og pga jeg er blevet tildelt tdc's mobil xtra plus kunde, slipper jeg
for at lave abonoment om. skal bare binde mig i 6mdr, hvilket ikke bliver et
problem a jeg ikke agter at skifte aligevel. TDC fortalte jeg ikke behøvede
deres mobil xtra200 for at købe den mobil, så nu gælder jeg mig vist baer
til at få min nye mobil :P

men takker mange gange

hilsen lean