Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Opera Vs. Autoatlas.dk
Fra : Autocadster

Dato : 06-12-05 16:29

Hmm nu skrotter vi snart Opera, se billede i news:dk.binaer subj. Opera Vs.
Autoatlas.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-12-05 16:48

Autocadster skrev:

>Hmm nu skrotter vi snart Opera, se billede i news:dk.binaer subj. Opera Vs.
>Autoatlas.dk

Man kunne jo også lære Autoatlas.dk at lave hjemmesider og bede
dem om at tjekke i flere browsere.

PS. Når du henviser til et indlæg i en anden gruppe, så er det
god ide at medsende message-id, så slipper man for at skulle lede
efter indlægget og hente unødige headers ind, men kan blot klikke
på det.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Autocadster

Dato : 06-12-05 17:16

I et indlæg skrev:
Knud Gert Ellentoft følgende:
> [...]
> god ide at medsende message-id, så slipper man for at skulle lede
> efter indlægget og hente unødige headers ind, men kan blot klikke

Sorry... hvordan gør man det ? hvordan skal linket se ud ?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-12-05 17:56

Autocadster skrev:

>Sorry... hvordan gør man det ? hvordan skal linket se ud ?

[Ctrl]+[F3] viser et indlægs header, og der kab du se message-id.

Skrive så news: og sæt message-id, så kan man blot klikke på det.

Det indlæg, jeg svarer på hedder hedder f.eks.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 06-12-05 18:07

Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> posting:

>PS. Når du henviser til et indlæg i en anden gruppe, så er det
>god ide at medsende message-id, så slipper man for at skulle lede

Hvis man henviser til et *binært* indlæg, skal man dog være
opmærksom på, nogle ikke har adgang til binære grupper samt indlæg
dér, så vidt jeg har forstået det, hurtigt bliver slettet. Hvis man
har adgang til webplads et eller andet sted er det, som jeg ser det,
mere optimalt at lægge diverse ting der.

--
What is life, except excuse for death,

http://my.opera.com/community/dev/operashow/

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-05 16:49

Autocadster wrote:
> Hmm nu skrotter vi snart Opera, se billede i news:dk.binaer subj. Opera Vs.
> Autoatlas.dk

Nu kan jeg ikke lige finde den nyhedsgruppe på Sunsite's server, men
problemmet er vel den iframe i benytter, som ikke er høj nok ?-)

Først og fremmest bør I altid på bedst mulige måde understøtte de mest
brugte browsere, herunder Opera. Hvis I løber ind i problemmer kan jeg
anbefale at søge hjælp i fx gruppen news:dk.edb.internet.webdesign.html,
hvor I vil kunne få hjælp til den slags designproblemmer. Tit er det jo
heller ikke browserens fejl, men ens egen, hvis ens side ikke vises
ordentligt (selvom browserne selvfølgelig kan tage fejl).

Når det er sagt, så prøv at skrive:
html,body {margin:0px;padding:0px;height:100%;}
i jeres stylesheet, og sæt højden på den første div til 100%:

Det var kun et hurtigt forslag, og hvis det stadig giver problemmer, må
I hellere søge hjælp et andet sted.

Mvh Ulrik Skovenborg

--
http://www.skovenborg.frac.dk

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 06-12-05 17:58

"Autocadster" <autocadster@gmail.com> posting:

>Hmm nu skrotter vi snart Opera, se billede i news:dk.binaer subj. Opera Vs.
>Autoatlas.dk

Lad os starte med at slå fast, der er tale om en side med fejlkode.
Det er meget lettere at kode en webbrowser til at overholde de jure
standarder, end det er at kode den til at gætte sig frem til, hvad
en given ikke-standardiseret kode nu skal betyde.

Der er tale om et table-opbygget layout. Dette er meget bundet af,
at man sætter højde og bredde.

Siden benytter sig bl.a. af at sætte height="100% på selve
tabel-elementet, hvilket er noget mystiskkode, idet denne kode ikke
findes. Den gør sig også afhængig af at anvende "width" og "height"
på de enkelte celler, hvilket måske er mindre smart, når disse
angivelser er *anbefalede* størrelser, ikke *påbudte* størrelser.
(måske et hint om, tabller ikke er til at layoute med)

Opera har så, åbenbart, valgt i denne sammenhæng at se disse
mystikkoder på en anden måde end fx IE. Det er ikke noget, Opera
skal have smæk for. Jeg mener ikke, der er en de jure standard for
at fortolke mystikkode. Kan selvfølgelig altid argumentere for,
mystikkode faktisk har en de facto standard, man bør overholde,
nemlig IE.