Wallander på DVD/Video?
Fra : Jakob Griffel

Dato : 06-12-05 11:08

Hej med jer!

Der er jo lige kommet en ny Wallander-film (Det næste skridt) i biografen,
og jeg kom til at tænke på om der mon er nogen af jer der ved om man kan
låne de gamle Lassgård-Wallanderfilm et sted på DVD eller VHS?
Har prøvet på bibliotek.dk uden held, men måske kender i jo et andet sted
man kunne søge?

På forhånd tak.

--
Hilsen Jakob

Fra : Jens B

Dato : 06-12-05 12:44

"Jakob Griffel" <nejnej@nejnejnej.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> låne de gamle Lassgård-Wallanderfilm et sted på DVD eller VHS?
> Har prøvet på bibliotek.dk uden held, men måske kender i jo et andet sted

Nu ved jeg ikke præcis hvilke du tænker på. Men jeg ved at de har 4
forskellige Wallander film til udlejning i Blockbuster.

Jens

Fra : Jakob Griffel

Dato : 06-12-05 13:45

> Nu ved jeg ikke præcis hvilke du tænker på. Men jeg ved at de har 4
> forskellige Wallander film til udlejning i Blockbuster.

Ok, det vil jeg lige checke ud.
Men i første omgang skal det være dem der er indspillet med Rolf Lassgård -
og ikke ham den anden (som jeg ikke kan huske navnet på).

--
Hilsen Jakob

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 06-12-05 15:08

Hej!

Jakob Griffel wrote:

> Men i første omgang skal det være dem der er indspillet med Rolf Lassgård -
> og ikke ham den anden (som jeg ikke kan huske navnet på).

Well, de nyere Wallander-film (pånær den der kommer/går i biffen) er ikke med
Lassgård men derimod Krister Henriksson, som er min personlige favorit mht. Kurt
Wallander

Han er med i disse:

Wallander - Innan frosten (2005)
Wallander - Byfånen (2005) (V)
Wallander - Bröderna (2005) (V)
Wallander - Afrikanen (2005) (V)
Wallander - Mörkret (2005) (V

Har set de første tre og de er faktisk glimrende. Ikke det helt vilde, men man
kan ikke lade være med at se dem :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Jens B

Dato : 06-12-05 15:30

> [...]
> med Lassgård men derimod Krister Henriksson, som er min personlige favorit

Det er ihvertfald disse tre de har i Blockbuster. Kan ikke huske hvad den
sidste er de har.

Wallander - Innan frosten (2005)
Wallander - Bröderna (2005) (V)
Wallander - Mörkret (2005) (V)

Jens

Fra : Jakob Griffel

Dato : 06-12-05 15:50

> Det er ihvertfald disse tre de har i Blockbuster. Kan ikke huske hvad den
> [...]

Tak, Jens.

--
Hilsen Jakob

Fra : Jakob Griffel

Dato : 06-12-05 15:50

> Well, de nyere Wallander-film (pånær den der kommer/går i biffen) er ikke
> med Lassgård men derimod Krister Henriksson, som er min personlige favorit
> mht. Kurt Wallander

Ja, jeg har faktisk ikke set nogen af dem med ham endnu, men det må jeg
hellere, kan jeg høre.
Synes bare det er lidt underligt med to skuespillere til samme rolle
parallelt. De skiftes jo nærmest ad.
Startede med Lassgård, så det er nok derfor han _er_ Wallander for mig. Men
det kan jo ændre sig...
Lassgård er bare så hyggelig.

--
Hilsen Jakob

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 06-12-05 17:08

Hej!

Jakob Griffel wrote:

> Ja, jeg har faktisk ikke set nogen af dem med ham endnu, men det må jeg
> hellere, kan jeg høre.

Det burde du nok, jo :)

> Synes bare det er lidt underligt med to skuespillere til samme rolle
> parallelt. De skiftes jo nærmest ad.

Ja, det er faktisk lidt underligt. Jeg havde egentligt ikke troet de valgte
Lassgård til den nye biograffilm, men der tog jeg fejl.

> Startede med Lassgård, så det er nok derfor han _er_ Wallander for mig. Men
> det kan jo ændre sig...
> Lassgård er bare så hyggelig.

Har ikke set nogen med ham for jeg har ikke fundet dem med danske tekster. Og så
er svensk altså liiige langhåret nok for mig

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Jakob Griffel

Dato : 06-12-05 18:09

> Har ikke set nogen med ham for jeg har ikke fundet dem med danske tekster.
> Og så er svensk altså liiige langhåret nok for mig

Se, DET er jo en detalje...
Har lige set et afsnit af Beck på DVD og prøvede for sjov at slå
underteksterne fra, men jeg måtte opgive og starte forfra...

Den aktuelle film har vel undertekster (?)

--
Hilsen Jakob

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 06-12-05 20:49

Hej!

Jakob Griffel wrote:

> Se, DET er jo en detalje...
> Har lige set et afsnit af Beck på DVD og prøvede for sjov at slå
> underteksterne fra, men jeg måtte opgive og starte forfra...

Hehe, og jeg troede faktisk jeg kunne en del svensk :(

> Den aktuelle film har vel undertekster (?)

De nyere har så vidt vides. Det var vist "Mordere uden ansigter" der manglede
tekstning... Og den er fra '95.

--
Mvh, Kim Voss Schrader