Nokia 6230 - SMS-Problemer
Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 05-12-05 22:06

Hej NG,

Jeg har haft dette emne oppe at vende før, men desværre uden videre held -
prøver derfor igen...

Min Nokia 6230 har firmware v4.44, men jeg har store problemer med min
beskeder i "Indbakke" og især i "Sendte beskeder".

Der går simpelthen kage i beskederne, når jeg har modtaget et vist antal,
som dog svinger vidt forskelligt fra gang til gang.

Det der sker, er at når jeg åbner en besked fra Person 1, så viser den
f.eks. en helt anden besked fra Person 2 eller Person 3 og så videre.

Vil jeg læse beskederne i "Sendte beskeder" kan telefonen finde på, at vise
beskeder fra indbakken.

Det hele kager altså rundt i hinanden og eneste løsning er derfor at slette
alle beskeder og starte forfra, indtil det så igen går i kage.

Mig selv og to kammerater har de samme problemer og det er ufattelig
irriterende - der må da være en løsning?

Firmwareopdateringer virker tilsyneladende ikke

/Glenn
(Remove "NOSPAM" in my e-mail to reply.)

Fra : Jesper Laursen

Dato : 06-12-05 07:18

"Glenn Rasmussen" <tyrannorex@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> irriterende - der må da være en løsning?
>
> Firmwareopdateringer virker tilsyneladende ikke

You are not alone :)

Det er simpelthen noget rigtigt l... i den telefon.

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-05 14:01

"Jesper Laursen" <jesper.laursen@[FJERN]it.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> slette

> You are not alone :)
>
> Det er simpelthen noget rigtigt l... i den telefon.

Er der nogen som ved om 6230i lider af samme problem ?

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Jesper Laursen

Dato : 06-12-05 19:25

> Er der nogen som ved om 6230i lider af samme problem ?
>
> --

Ups... my bad. Min ER en 6230i. Desuden har den problemer med at gengive
numrene - dvs. navnene på personer i telefonbogen i f.eks. ubesvarede
opkald.

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-05 21:13

> Ups... my bad. Min ER en 6230i. Desuden har den problemer med at gengive
> numrene - dvs. navnene på personer i telefonbogen i f.eks. ubesvarede
> opkald.

Indtil videre har jeg ingen problemer med min mobilos men jeg har heller
ikke et 64 kb SIM-kort i den.

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 07-12-05 06:20

Hej Kim,

> Indtil videre har jeg ingen problemer med min mobilos men jeg har
> heller ikke et 64 kb SIM-kort i den.

Hvor stort er dit kort så? Hvor mange beskeder kan du modtage på dette kort?

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-05 11:06

> Hej Kim,

> Hvor stort er dit kort så? Hvor mange beskeder kan du modtage på dette
> kort?

Det er tilbage fra dengang at regelen om man kunne portere sit mobilnummer
fra et andet telefonselskab blev indført, jeg tror det var i 2001. Kortet er
fra Telmore. Jeg tror det er på 32 kb men jeg er ikke sikker på det, det er
der sikkert nogen som ved bedre end mig.

Fra : Jesper Laursen

Dato : 07-12-05 10:40

"Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk> skrev i en meddelelse
> "Jesper Laursen" <jesper.laursen@[FJERN]it.dk> skrev i en meddelelse

> Indtil videre har jeg ingen problemer med min mobilos men jeg har heller
> ikke et 64 kb SIM-kort i den.
>
> --

Jeg ved faktisk ikke, hvilket kort, mit er... Det er fra Sonofon.

Fra : Nicolai

Dato : 07-12-05 17:52

"Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk> wrote in message

> Er der nogen som ved om 6230i lider af samme problem ?

Det jeg oplever med min 6230i, er at den laver ged i beskederne, nogle gange
tæller den gamle beskeder med som nye og viser dem som ulæste. Tlf fryser et
par gange om ugen, så man skal vente i laang tid. Og nogle gange skal man
helt slukke/pille batteri ud. Og så er der lige det med ordbogen, som kan
stavetil alle mulige underlige ukorrekte ting, men ikke det mest
almindelige.

Nicolai

Fra : Jesper Laursen

Dato : 07-12-05 23:13

"Nicolai" <news2004@mailme.dk> skrev i en meddelelse

Og så er der lige det med ordbogen, som kan
> stavetil alle mulige underlige ukorrekte ting, men ikke det mest
> almindelige.

HØRT ! :)

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-05 03:33

> [...]
> som kan stavetil alle mulige underlige ukorrekte ting, men ikke det mest

Det er mærkeligt, de problemer har jeg slet ikke med min 6230i.

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 08-12-05 12:44

Hej Kim,

> Det er mærkeligt, de problemer har jeg slet ikke med min 6230i.

, og hvad selskab har du så - og kender du størrelsen på dit sim-kort?

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-05 13:03

"Glenn Rasmussen" <tyrannorex@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej Kim,

> , og hvad selskab har du så - og kender du størrelsen på dit sim-kort?

Jeg bruger Telmore og mit SIM-kort er vel ca. 3-4 år gammelt. Jeg ved ikke
hvor mange KB det er på (nok ikke ret meget og i hvert fald ikke 64 KB) men
det virker i hvert fald fint.

Fra : HSK

Dato : 06-12-05 14:59

> Jeg har haft dette emne oppe at vende før, men desværre uden videre held -
> prøver derfor igen...

Det hjælper at stå ovenpå den indkomne besked og så flytte den til Gemte
Beskeder. Så kan den ihvertfald læses.

Jeg har hørt forlydender om, at 64kb SIM-kort kan være årsagen til at det
sker...

/Henrik

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 06-12-05 17:05

Hej Henrik,

> Jeg har hørt forlydender om, at 64kb SIM-kort kan være årsagen til at
> det sker...

Jeg tror du har ret...

En bruger fra mobildebat.dk har skrevet dette...

"Problemet ligger garanteret i, at du har et simkort på 64 kb fra telmore,
disse kort kan ikke håndtere en N6230, har selv samme problem. Du kan
sagtens kontakte Telmore og få et mindre SiM kort og så løser det problemet.
Jeg har dog med min N6230 og mit 64 kort fundet ud af, at jeg i alt fald kan
have over 100 beskeder i min indbakke og omkring 20 i min udbakke før det
går galt så jeg holder bare mit niveau deromkring - det kan selvfølgelig
godt være at man kan have flere i indbakken. men vælger du at bytte til et
mindre simkort fra telmore, kan der slet ikke være så mange beskeder."

Både jeg og mine kammerater har Telmore og vi oplever alle problemet. Førhen
havde den ene kammerat Telia i den samme telefon og der oplevede han ingen
problemer.

Burde man skifte tilbage til et 32 kb kort?

Fra : Daniel

Dato : 08-12-05 21:00

> Burde man skifte tilbage til et 32 kb kort?

Ja! Jeg har selv en Nokia 6230 (uden i). Den havde præcis sammen problem
indtil jeg læste om det i den her gruppe. Der var netop nogen der sagde at
det var 64 KB-kortets skyld. Så det skrev jeg til Telmore, som gav mig ret i
at Nokia'en har det problem, og sendte mig et gammelt 16 KB kort uden
beregning. Nu virker den perfekt, og jeg kan stadig have ca. samme antal
beskeder liggende... Telefonen kan have ca. 150 beskeder liggende ialt,
hvilket er nok for mig. Så er den bare sat til auto-slet og så kører det
uden problemer..

Hygge...
Daniel

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 10-12-05 02:48

Hej Daniel,

> [...]
> have ca. 150 beskeder liggende ialt, hvilket er nok for mig. Så er
> den bare sat til auto-slet og så kører det uden problemer...

, og du er sikker på, at det var et 16 KB og ikke et 32 KB sim-kort du fik
tilsendt? Hvor lang tid siden er det?

Har snakket med en fra telmore-supporten i dag, og hun sagde at jeg kunne
forvente ca. 80 beskeder på min N6230 med et 16 KB kort.