Problemer med bærbar og trådløst netværk p~
Fra : jonas.voss@gmail.com

Dato : 05-12-05 21:53

Hej i gruppen,

Jeg skriver på vegne af en bofælle vis bærbare Medion der kører
Windows XP sp2 ikke længere vil gå på det trådløse netværk.

Det trådløse netværk består af en Linksys WRT54G router, og den
fungerer fornemt med min computer (12" Powerbook)., og har hele tiden
gjort det. Det startede med, at hendes maskine ikke kunne finde vores
netværk, men sagtens andre netværk i nærheden, og dernæst kunne det
ikke finde vores heller. Der dukker ingen netværk op i listen over
tilgængelige trådløse netværk.

Jeg har forsøgt at finde ud af hvad der er i vejen, men min samlede
viden om trådløs netværksopsætning på Windows XP, kan skrives på
bagsiden af et frimærke i fontstørrelse 16. Jeg har forsøgt at
afinstallere netkortet (i troen om at en geninstallation ville løse
det), men kan kun finde en 'reparer forbindelse'-wizard, som ikke har
den store succes med at reparere fobindelsen.

Jeg er af den opfattelse, at kortet måske ikke længere virker
optimalt, men hvis det dukker op i 'Avancerede netværksindstillinger',
kan man så antage at det er installeret og virker korrekt? I de
'avancerede indstillinger' melder computeren om, at det trådløse
netkort er installeret og virker fint.

En tur med ipconfig giver mig:

Ethernet-netværkskort trådløs netværksforbindelse:
Medietilstand: Mediet afbrudt.

Det synes jeg ikke lyder så godt.

Det jeg leder efter er nok noget der minder om en dumboguide til
hvordan jeg afinstallerer, og dernæst reinstallerer det trådløse
netkort, og derefter nogle fifs til at troubleshoote WinXP klientens
trådløse netværksopsætning.

Hardwaren jeg har problemer med, er som følger:
* Medioncomputer fra Aldi (købt i februar)
* Intel Prowireless 2200bg

Mvh, Jonas