Langsom LinkSYS WRT54G
Fra : Poul Petersen

Dato : 05-12-05 20:43

Jeg har netop købt en ny router, LinkSYS WRT54G.

Mit internet er en TDC ADSL 1024/128, med Siemens SpeedStream 4100
modem. Jeg har hidtil kørt med en D-Link DI-604 uden problemer.

Når jeg erstatter den gamle router med den ny LinkSYS får jeg en meget
ustabil/langsom forbindelse. Billeder på hjemmesider bygges langsomt op,
netradio falder hele tiden ud osv.
Når jeg skifter tilbage til den gamle D-Link router, kører det fint igen.
Jeg har prøvet at bytte om tre gange med hver. Hver gang den samme
oplevelse.
Jeg har flere PCere på LAN siden. Alle oplever samme problem.
Jeg har endnu ingen trådløse klienter, så ovenstående er kablede,
100Mbit, og jeg har deaktiveret de trådløse funktioner i routeren.

Er den nye router defekt, eller kan det blot være et spørgsmål om opsætning?

Poul Skadborg

Fra : Ole

Dato : 05-12-05 22:12

"Poul Petersen" <psp@tech-p.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og jeg har deaktiveret de trådløse funktioner i routeren.
>

> Er den nye router defekt, eller kan det blot være et spørgsmål om

Det kan godt være routeren, der er problemet, men det kan også være, at der
er en anden, der bruger din forbindelse. Det er jo trods alt en trådløs
router. Prøv evt at ændre routerens ssid, kanal samt opsæt kryptering eller
deaktivere den trådløse funktion i routeren. Begge dele gøres i routerens
interface, der som standard findes på http://192.168.1.1

Ole

Fra : Poul Petersen

Dato : 06-12-05 23:02

> [...]
> router. Prøv evt at ændre routerens ssid, kanal samt opsæt kryptering eller
> deaktivere den trådløse funktion i routeren.

Jeg har allerede deaktiveret alt, der vedrører den trådløse del, så det
er ikke det, der er årsagen.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 21-12-05 00:06

Poul Petersen wrote:
> Jeg har netop købt en ny router, LinkSYS WRT54G.
> Er den nye router defekt, eller kan det blot være et spørgsmål om
> opsætning?

Med fare for at det går ud over garantien på maskinen:
Det er muligt at det kan hjælpe at instalere en af de alternative
Firmwares. F.eks. HyperWRT.
Jeg havde en WRT54GS, som havde en rigtig ustabil og svag forbindelse
til den ene af vores laptops. Efter en opgradering forsvandt det helt.
.... hvorfor ved jeg ikke. Ingen instillinger blev ændret.

Peter