/ Forside / Interesser / Dyr / Hunde / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hunde
#NavnPoint
Birgitta 19198
Nordsted1 6865
bevi54 6505
Jernladyen 4457
dova 4371
qfha 3911
knh15 3385
k.j.k 3376
ans 3077
10  vaxen 2670
Kvaksalver søges
Fra : Kim Christensen


Dato : 05-12-05 20:03

Hej

Nej, det er ikke mig der skal bruge en kvaksalver. Men forleden blev
min gamle hund opereret, og ved den lejlighed fandt dyrlægen spor af
en gammel operation som enten er foretaget af en ualmindelig dårlig
dyrlæge, eller en kvaksalver.
Udadtil har der ikke været noget at se, og jeg har haft hunden i 9 år
uden at fatte mistanke om at noget var galt. Men brugen af seljgarn til
at sy med tyder på at en ukyndig har været på spil.
Jeg overtog min gamle hund da han var 13-14 mdr, og han kom fra en
gård ved Glejbjerg området.
Er der nogen her der kender til en tvivlsom dyrlæge, eller kvaksalver
der har været aktiv i et område der så nogenlunde indkredses af
Bramming-Grindsted-Vejen i tiden 1995-1997?
Kunne da godt lide at vide hvad der er foregået....

MvH

Kim


 
 
Helle Jensen (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Helle Jensen


Dato : 05-12-05 20:18


Er der nogen her der kender til en tvivlsom dyrlæge, eller kvaksalver
der har været aktiv i et område der så nogenlunde indkredses af
Bramming-Grindsted-Vejen i tiden 1995-1997?
Kunne da godt lide at vide hvad der er foregået....

Måske det er denne læge?
http://www.stop-dyrlaege-breth-hansen.dk/

Helle



Benny Mortensen (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 05-12-05 22:02


"Helle Jensen" <hellejensen@removethis-newmail.dk> skrev i en meddelelse
news:4394927c$0$38697$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Er der nogen her der kender til en tvivlsom dyrlæge, eller kvaksalver
> der har været aktiv i et område der så nogenlunde indkredses af
> Bramming-Grindsted-Vejen i tiden 1995-1997?
> Kunne da godt lide at vide hvad der er foregået....
>
> Måske det er denne læge?
> http://www.stop-dyrlaege-breth-hansen.dk/
>
> Helle
>
>
Hej Helle

Nej det kan ikke være ham, hunden lever jo endnu

M.V.H....Benny..




jopa (05-12-2005)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 05-12-05 20:34

Kim Christensen skriblede bla:
> Jeg overtog min gamle hund da han var 13-14 mdr, og han kom fra en
> gård ved Glejbjerg området.

Og du er sikker på at det ikke er gårdejeren selv ?
Med det kendskab jeg har til bønder skulle det ikke undre mig at nogen for
at spare penge selv kunne finde på at reparere en skadet hund


--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk




Leyna (06-12-2005)
Kommentar
Fra : Leyna


Dato : 06-12-05 00:05

On Mon, 5 Dec 2005 20:33:33 +0100, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Kim Christensen skriblede bla:
>> Jeg overtog min gamle hund da han var 13-14 mdr, og han kom fra en
>> gård ved Glejbjerg området.
>
>Og du er sikker på at det ikke er gårdejeren selv ?
>Med det kendskab jeg har til bønder skulle det ikke undre mig at nogen for
>at spare penge selv kunne finde på at reparere en skadet hund

Nope. De tager dem altså udenfor og skyder dem... og det er ikke
engang løgn!
--
Leyna
Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.
http://www.big-girls.dk

pwh (06-12-2005)
Kommentar
Fra : pwh


Dato : 06-12-05 06:04

>> Og du er sikker på at det ikke er gårdejeren selv ?
>> Med det kendskab jeg har til bønder skulle det ikke undre mig at
>> nogen for at spare penge selv kunne finde på at reparere en skadet
>> hund
>
> Nope. De tager dem altså udenfor og skyder dem... og det er ikke
> engang løgn!

Det er da også noget svineri at skyde dem indenfor

/Jens



Jens (06-12-2005)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 06-12-05 09:02

>>Og du er sikker på at det ikke er gårdejeren selv ?
>>Med det kendskab jeg har til bønder skulle det ikke undre mig at nogen for
>>at spare penge selv kunne finde på at reparere en skadet hund
>
> Nope. De tager dem altså udenfor og skyder dem... og det er ikke
> engang løgn!
> --

Hvor må det dog være herligt, at kunne bygge sit liv på et så solidt
fundament af fordomme

Jens



x Vuf x (08-12-2005)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 08-12-05 12:40

On Tue, 6 Dec 2005 09:01:53 +0100, "Jens" wrote:

>>Nope. De tager dem altså udenfor og skyder dem...
>>og det er ikke engang løgn!

>Hvor må det dog være herligt, at kunne bygge sit
>liv på et så solidt fundament af fordomme

Fordomme? Her på Fyn skydes katte og hunde
også af bønder og godsejere!
En haglpatron er billigere end et besøg hos dyrlægen!


--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP

Coppi (06-12-2005)
Kommentar
Fra : Coppi


Dato : 06-12-05 11:21

Til Leyna.

Ja, nogle landmænd og jægere skyder selv deres hunde.

Det lyder måske grimt og jeg ville også have rigtig svært ved, at gøre det,
hvis det var mig.
Men i mange tilfælde er der måske det bedste for hunden, den slipper for, at
blive kørt til dyrlægen og opdager måske ikke emgang, at noget er i gærde,
den når ikke, at blive bange.
Jeg tager faktisk hatten af for folk, der selv kan gøre det.

Jagthunden der tror den skal på jagt, fordi far tager geværet eller
gårdhunden der bare tror den skal med i stalden.
Jeg har hver gang været nødt til, at skulle have dyrlægens hjælp, men har
gjort hvad jeg kunne for, at de ikke skulle være bange, mine er aldrig
blevet aflivet indenfor murene af en dyrlægeklinik. og jeg har aldrig grædt
før det var forbi.
Jeg ved godt vi ikke er ens, men man skal ikke bare fordømme, landmænd er
sandelig også mennesker med følelser og de kan være ligeså kede af at miste
en elsket hund som du og jeg.

coppi


"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse
news:8rh9p1lkffg156sjvavoku597q5pqqlis7@4ax.com...
> On Mon, 5 Dec 2005 20:33:33 +0100, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:
>
> Nope. De tager dem altså udenfor og skyder dem... og det er ikke
> engang løgn!
> --
> Leyna
> Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.
> http://www.big-girls.dk



Claus (06-12-2005)
Kommentar
Fra : Claus


Dato : 06-12-05 17:58


"Coppi" <annie321@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:43956624$0$1853$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Til Leyna.
>
> Ja, nogle landmænd og jægere skyder selv deres hunde.
>
> Det lyder måske grimt og jeg ville også have rigtig svært ved, at gøre
> det, hvis det var mig.
> Men i mange tilfælde er der måske det bedste for hunden, den slipper for,
> at blive kørt til dyrlægen og opdager måske ikke emgang, at noget er i
> gærde, den når ikke, at blive bange.
> Jeg tager faktisk hatten af for folk, der selv kan gøre det.
>
> Jagthunden der tror den skal på jagt, fordi far tager geværet eller
> gårdhunden der bare tror den skal med i stalden.
> Jeg har hver gang været nødt til, at skulle have dyrlægens hjælp, men har
> gjort hvad jeg kunne for, at de ikke skulle være bange, mine er aldrig
> blevet aflivet indenfor murene af en dyrlægeklinik. og jeg har aldrig
> grædt før det var forbi.
> Jeg ved godt vi ikke er ens, men man skal ikke bare fordømme, landmænd er
> sandelig også mennesker med følelser og de kan være ligeså kede af at
> miste en elsket hund som du og jeg.
>
> coppi

Helt enig kender flere jægere som tager hunden med på en sidste tur i
skoven, - den lever lykkeligt til det sidste....kunne heller ikke selv gøre
det, men syntes faktisk det er lidt en smuk tanke.



Kim Christensen (06-12-2005)
Kommentar
Fra : Kim Christensen


Dato : 06-12-05 19:53

>Og du er sikker på at det ikke er gårdejeren selv ?
>Med det kendskab jeg har til bønder skulle det ikke undre mig at nogen for
>at spare penge selv kunne finde på at reparere en skadet hund

Det er jeg ikke sikker på, nej. Men det er lavet lidt bedre end en
lægmand ville have lavet og betydeligt dårligere end en dyrlæge. Man
kunne måske forestille sig en der har fulgt med i folk og Fæ, og
læst et par bøger på biblioteket, og sådan?
Her på egnen har vi en sag kørende med en landmand der påstår at en
dyrlæge har afhornet en fuldvoksen hereford ko. Det arbejde ligner
ikke noget en dyrlæge har lavet, og han har smidt regningen fra
dyrlægen væk. Gør landmænd det? Skulle en sådan regning ikke
indgå som udgift i regnskabet, for så smider man dem jo ikke væk!
På grund af det lidt mere end amatøragtige forestillede jeg mig en
kvaksalver på job, og derfor mit nysgerrige spørgsmål.

Hilsen Kim


x Vuf x (08-12-2005)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 08-12-05 12:37

On 5 Dec 2005 11:02:51 -0800, "Kim Christensen" wrote:

>Nej, det er ikke mig der skal bruge en kvaksalver. Men forleden blev
>min gamle hund opereret, og ved den lejlighed fandt dyrlægen spor af
>en gammel operation som enten er foretaget af en ualmindelig dårlig
>dyrlæge, eller en kvaksalver.
>Udadtil har der ikke været noget at se, og jeg har haft hunden i 9 år
>uden at fatte mistanke om at noget var galt. Men brugen af seljgarn til
>at sy med tyder på at en ukyndig har været på spil.

Ikke nødvendifvis. Jeg har en papillon, der er syet indvendigt
ved kejsersnit med ståltråd, ligesom de gør ved en ko!!!
Og jo...Hun HAR vrøvl med det!


--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408526
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste