Hvilke browsere benyttes?
Fra : Magnus

Dato : 05-12-05 19:14

Når man laver en ny hjemmeside idag hvilke browsere skal man da teste den i?

Jeg har testet min side i Mozilla Firefox, Opera, Internet Explorer og
Netscape og det var småting som de viste forkert med undtagelse af Netscape
som i min version 4.7 viste noget men slet ikke kunne bruge til noget.

Der er sikkert mange ting som Netscape ikke kan er det fordi Netscape er død
som browser og ikke er updateret siden før css eller sådan noget?

Hvilke browsere bruger man idag sådan ca. % fordeling det man for år tilbage
kaldte "browser krigen"... Hvad er stillingen idag i denne krig?

/Magnus

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 06-12-05 10:26

> [...]
tilbage
> kaldte "browser krigen"... Hvad er stillingen idag i denne krig?

Det kommer an på din målgruppe.
Grundlæggende er der 4-5 grupper af browsere tilbage:
- Internet Explorer
- Mozilla (herunder Firefox, Netscape etc)
- Opera (kalder sig ofte for Internet Explorer)
- KHTML (herunder Safari, som er Macintoshes standardbrowser)
- Diverse text-only browsere (links etc. De giver tit et godt indblik i hvad
blinde ser på din side og der er nogen der faktisk bruger dem fra
mobiltelefoner og lignende)
Find ud af hvem din målgruppe er og vælg browserne derefter.

Niels Dybdahl

Fra : Michael Haase

Dato : 06-12-05 10:39

Magnus skrev dette den 05-12-2005 19:13:
> [...]
>
> Der er sikkert mange ting som Netscape ikke kan er det fordi Netscape er død
> som browser og ikke er updateret siden før css eller sådan noget?

Det er nu ikke fordi Netscape er død; jeg dog ikke om man kan sige at
den lever i bedste velgående. Personligt sidder jeg både ved 7.2 og 8,
som begge viser det samme som Firefox, da de alle bygger på samme
HTML-motor.
Du har dog ret i at NS4.7 ikke forstår særlig meget css.

--
Michael Haase