Samojede
Fra : OZ7PUS

Dato : 05-12-05 15:34

Ja vi får sådan en hun på 5år

Vi ville gerne til noget agillity eller ligende med den da vi jo ved at den
kræver en hvis aktivitet men hvor finder vi sådan noget nær brande ?

Så vil vi også have fingre i en træk sele til den for en lille vogn med
købmandsvare eller ligende kan den vel sagtens slæbe af med :P

Også har vi tænkt på det med hvalpe da den vil komme til at gå meget sammen
med hanhunde bla en lille DS gårdhund Er hun for gammel til det ?
Nemlig et par stykker i familien der gerne vil have en hund med samojede i

MVH
Erik Andersen og Konen :P

Fra : Mikael

Dato : 05-12-05 16:32

Hej, der er DcH i Brande, jeg er ikke helt sikker på om de har agility, men
ellers er der i hverfald Nr. Snede hvor jeg går, de har faktisk mange gode
hunde... Og det ser ud som om at de har det sjovt, bpåde hunde og fører, men
husk at du skal have en rimmelig god lydighed før du kan træne agility...
Har jeg hørt...
Men det kan vi ihvertfald også hjælpe med i Nr. Snede...

Med venlig hilsen Winnie

Fra : H. Jensen

Dato : 05-12-05 16:42

> [...]
> med hanhunde bla en lille DS gårdhund Er hun for gammel til det ?
> Nemlig et par stykker i familien der gerne vil have en hund med samojede

Har I ikke akurat lige fået den????? Synes nu lige I skal lære jeres hund at
kende før I tænker på hvalpe, det kan jo være hun ikke er helt så klog i
hovedet som I tror! Et dårligt temperament kan også være arveligt! Desuden
så er hun vist nok ved at være lidt for gammel til første kuld, det er jo en
stor hund.... Er hun tjekket for HD og øjenlyst??? Hvis ikke skal I gøre
dette, da det er ret udbredt for racen og arveligt!

Heidi

Fra : OZ7PUS

Dato : 05-12-05 16:59

"H. Jensen" <heidijensen@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> stor hund.... Er hun tjekket for HD og øjenlyst??? Hvis ikke skal I gøre
> dette, da det er ret udbredt for racen og arveligt!

Ja self skal vi kende hunden ordentlig ved heller ikke med sikkerhed om den
har fået hvalpe før, Det var også bare for at høre om den var for gammel
eller ej .. ville jo være surt at blive enige om at den skulle have hvalpe
men så finde ud af den var for gammel.
Den er ifølge ejeren tjekket for HD og det med øjene så der skulle ikke
være noget .. Desuden er der jo ikke stamtavle på så den ville aldrig
skulle bruges til avl/udstilling .. Kun som kæledægge
Får den iøvrigt ikke før på lørdag, Skal selv hente den i Jægerspris

MHT. til lydighed skulle det ikke være noget problem den er meget lydig og
utrolig kærlig og glad for børn og andre dyr.
Og her venter der så en spillop af en kastereret hankat på 1½ år der vil
lege + mine forældre bor ~3km væk og har en DS Gårdhund som også ser frem
til at den kommer .. Elsker nemlig store hunde man kan tumle med og naboen
har 2 sebirian husky .. dog ikke helt race rene men herlige og utroligt
flotte

Fra : H. Jensen

Dato : 05-12-05 17:29

> [...]
> har fået hvalpe før, Det var også bare for at høre om den var for gammel
> eller ej .. ville jo være surt at blive enige om at den skulle have

Hvis hun er 5, og hvornår er hun blevet det??? Jeg vil mene hun er for
gammel til sit første kuld, hvor i mod andre vil synes det er fint, og endnu
flere vil sikkert synes det er aller aller sidste udkald! Men tænk på det
som et menneske, en gammel dame har stor risiko for fødsels/graviditets
problemer end en ung dame!

> Den er ifølge ejeren tjekket for HD og det med øjene så der skulle ikke
> være noget ..

Når du henter din hund, skal du have beviserne med på dette... Desuden skal
den øjenlyses 1 gang årligt....

Desuden er der jo ikke stamtavle på så den ville aldrig
> skulle bruges til avl/udstilling ..

Du skriver jo at I gerne vil have hvalpe på hende, så må det da også
betegnes som værende avl.... Det er jo fuldstændig det samme om den er med
stambog eller ej, avl er avl (opdræt - opdræt)

> [...]
og
> utrolig kærlig og glad for børn og andre dyr.

Ja det er samojederne oftest!

> [...]
> har 2 sebirian husky .. dog ikke helt race rene men herlige og utroligt

Ja den race kender jeg nu også godt! Er vokset op med samojed kennel og
huskys....

Heidi

Fra : Holm

Dato : 05-12-05 17:43

> [...]
> har 2 sebirian husky .. dog ikke helt race rene men herlige og utroligt

Hej

Husk nu at alle hunde uanset træning, alder, opdragelse mm højst sandsynligt
vil ændre adfærd når den flytter hjem, ihvertfald i en periode. Hunde har
brug for tid til at omstille sig, og jeres kat vil sandsynligvis bliver
stiktosset når den nye beboer kommer....
Tingene falder ikke altid ud som man lige forventer, så forbered jer lige
lidt på at det kan skabe noget ballade den første tid.
Mht til at avle, så husk på at der stadigvæk er alt for mange uønskede hunde
i verden, hvad nu hvis hun får 10 stk? Hvad nu hvis I ikke kan finde gode
hjem til dem?
Der er desværre alt for mange der bare avler for sjov, og ikke tænker
nærmere over hvad der sker med hvalpene....
For mit eget vedkommende avlede jeg et hold hvalpe i 2002 og det var et
kæmpearbejde, for man skal altså vide hvad man har med at gøre...desuden har
jeg stadig kontakt til samtlige hvalpe, da jeg ønsker at vide hvordan det
går dem, fordi man har et stort ansvar for de dyr man skaffer til verden.

Men held og lykke med hunden, giv hende god tid og tryghed...så går det
sikkert.

Med venlig hilsen
Holm

Fra : OZ7PUS

Dato : 05-12-05 18:28

"Holm" <dortheholm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> går dem, fordi man har et stort ansvar for de dyr man skaffer til verden.
>
> Men held og lykke med hunden, giv hende god tid og tryghed...så går det

Tror nu ikke katten bliver tosset da den elsker når vi passer mine forældres
DS-Gårdhund og andre større hunden bla labrador vil han gerne lege med ..
En stor hund kan jo tåle man tumler hårdt med den .. Mener katten da.

Det med at den ændre sig sikkert er vi også med på .. Og i starten vil den
aldrig være ladt alene da jeg er hjemmegående husfar UDEN børn .. Også køre
lidt taxa i weekends og om aften, Men da er den langhårede jo hjemme(Ikke
hunden)

At en hund der føder kræver sit kender jeg rigeligt til. Vi har hafte både
labrador hvalpe DS gårdhund blandingshvalpe og en omgang langhårede
kattekillinger (Arrige bæster)

MVH
Erik Andersen og Konen :P

Fra : x Vuf x

Dato : 08-12-05 12:33

On Mon, 5 Dec 2005 16:42:23 +0100, "H. Jensen" wrote:

> [...]

JA. Absolut!

Samojede og DS..?... Det var sgu en underlig blanding!

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP

Fra : OZ7PUS

Dato : 08-12-05 13:01

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse

> JA. Absolut!

> Samojede og DS..?... Det var sgu en underlig blanding!

> --
> Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk
>
> Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP

Så skulle du prøve at kikke på dyrenettet.dk der fines hunde der er
blanding af bla. DSgårdhund og rottweiler m.m.

Tøsen

Fra : x Vuf x

Dato : 08-12-05 23:05

On Thu, 8 Dec 2005 13:01:10 +0100, "OZ7PUS" wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev...

>Så skulle du prøve at kikke på dyrenettet.dk der fines hunde
>der er blanding af bla. DSgårdhund og rottweiler m.m.

Ja, folk er sg* sindssyge!
Professoren blev spurgt, hvorfor havde holdt liv i
et afskåret hoved i 6 år. Hans svar: "Fordi vi kan."