/ Forside / Teknologi / Udvikling / HTML / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
HTML
#NavnPoint
molokyle 11184
Klaudi 5506
bentjuul 3377
severino 2040
smorch 1950
strarup 1525
natmaden 1396
scootergr.. 1320
e.c 1150
10  miritdk 1110
google og metatags
Fra : jopa


Dato : 05-12-05 14:08

Vedr søgemaskiner og metatags.
Vi har så tit diskuteret nødvendigheden af Metatags eller ej og der er delte
meninger om emnet.
Jeg kan da konstatere at det ikke er uden betydning om de er der eller ej.

Et Firma jeg ikke kender har været så venlig at låne af min kode med det
resultat at jeg får en del hits via dette "låneri"
http://www.interhk.net/qc/

Bemærk koden i metatags "Author"

Så helt uden betydning kan tag'sene da ikke have



--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk




 
 
Mikkel Møldrup-Lakje~ (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~


Dato : 05-12-05 14:25

jopa skrev:
> Vedr søgemaskiner og metatags.
> Vi har så tit diskuteret nødvendigheden af Metatags eller ej og der er delte
> meninger om emnet.

Er der?

> Jeg kan da konstatere at det ikke er uden betydning om de er der eller ej.
>
> Et Firma jeg ikke kender har været så venlig at låne af min kode med det
> resultat at jeg får en del hits via dette "låneri"
> http://www.interhk.net/qc/
>
> Bemærk koden i metatags "Author"
>
> Så helt uden betydning kan tag'sene da ikke have

Hvordan mener du at du får hits via den anden side?

Mikkel
--
Svindel i søgemaskinen:
http://www.lakjer.dk/mikkel/google-snyd.shtml

jopa (05-12-2005)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 05-12-05 14:47

Mikkel Møldrup-Lakjer skriblede bla:
>
> Hvordan mener du at du får hits via den anden side?
>
I følge min statistik får jeg en del hits fra denne side og da de ikke har
et link til mig (kender dem ikke) kan det jo kun ske via tag'sene.

Henvisende sider = ca 100 besøgende henvist fra netop dem i december.

Måske der er en anden uforklarlig forklaring`?
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk




Mikkel Møldrup-Lakje~ (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~


Dato : 05-12-05 15:37

jopa skrev:
> Mikkel Møldrup-Lakjer skriblede bla:
>> Hvordan mener du at du får hits via den anden side?
>>
> I følge min statistik får jeg en del hits fra denne side og da de ikke har
> et link til mig (kender dem ikke) kan det jo kun ske via tag'sene.

Det lyder mærkeligt. Hvis de ikke har et link til dig, hvordan skulle
siden så kunne optræde i din referral log?

Og hvad har det med søgemaskiner at gøre, som du skrev i dit oprindelige
indlæg at det havde?

> Henvisende sider = ca 100 besøgende henvist fra netop dem i december.
>
> Måske der er en anden uforklarlig forklaring`?

Er du sikker på at du læser din statistik rigtigt?

Mikkel
--
Flid, fedt og snyd:
http://www.lakjer.dk/mikkel/google-snyd.shtml

Jumbo (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Jumbo


Dato : 05-12-05 16:34

On Mon, 05 Dec 2005 15:37:28 +0100, Mikkel Møldrup-Lakjer
<mikkel@fabel.dk> wrote:

>Det lyder mærkeligt. Hvis de ikke har et link til dig, hvordan skulle
>siden så kunne optræde i din referral log?

Hvis det er TheCounter, han bruger, så kan alt ske.
Jeg administrerer to sites , begge med TheCounter, og referrals logen
på den ene hævder, at folk er blevet referred dertil fra den anden -
og der findes ingen links imellem dem.
På samme måde har jeg set referrals fra andre sider, hvor jeg ikke har
kunnet finde nogen links.

jopa (05-12-2005)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 05-12-05 16:38

Jumbo skriblede bla:
> Hvis det er TheCounter, han bruger, så kan alt ske.
> Jeg administrerer to sites , begge med TheCounter, og referrals logen

Bruger jeg ikke
Men min udbyders samt min egen


--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk




Henrik Stidsen (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 05-12-05 16:56

Jumbo has brought this to us :
> På samme måde har jeg set referrals fra andre sider, hvor jeg ikke har
> kunnet finde nogen links.

Det kan være defekte browsere - jeg har engang set en referer der
pegede på et billede på pol.dk...

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/



Jumbo (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Jumbo


Dato : 05-12-05 17:44

On Mon, 05 Dec 2005 16:55:53 +0100, "Henrik Stidsen"
<nntpspam@hs235.dk> wrote:

>Jumbo has brought this to us :
>> På samme måde har jeg set referrals fra andre sider, hvor jeg ikke har
>> kunnet finde nogen links.
>
>Det kan være defekte browsere - jeg har engang set en referer der
>pegede på et billede på pol.dk...

Hvad mener du med defekte browsere?

Henrik Stidsen (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 05-12-05 18:19

Jumbo used his keyboard to write :
>> Det kan være defekte browsere - jeg har engang set en referer der
>> pegede på et billede på pol.dk...

> Hvad mener du med defekte browsere?

Nogen der sender forkerte data, f.eks. refererer der ikke har referet
noget som helst.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/



jopa (05-12-2005)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 05-12-05 18:24

Henrik Stidsen skriblede bla:
>
> Nogen der sender forkerte data, f.eks. refererer der ikke har referet
> noget som helst.

Det er jo det der sker, men hvordan det kan lade sig gøre ville være
interessant læsning.


--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk




Henrik Stidsen (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 05-12-05 19:27

jopa was thinking very hard :
>> Nogen der sender forkerte data, f.eks. refererer der ikke har referet
>> noget som helst.

> Det er jo det der sker, men hvordan det kan lade sig gøre ville være
> interessant læsning.

Det kan enten være bevidst (det er jo blot en information browseren
sender med til serveren) eller det kan være fordi det er elendigt
software. Så det er såmænd ikke så interessant igen :)

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/



jopa (05-12-2005)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 05-12-05 16:35

Mikkel Møldrup-Lakjer skriblede bla:
>>
>> Måske der er en anden uforklarlig forklaring`?
>
> Er du sikker på at du læser din statistik rigtigt?
>

Ja da
Under henvisende sider og jeg kan da ikke finde andre steder på deres side
hvor de linker til mig
Og jeg kender dem ikke det er det mærkelige.
Ok har måske ikke direkte noget med søgemaskiner at gøre og så alligevel.
Kan ikke forklare fænomenet

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk




philaweb (05-12-2005)
Kommentar
Fra : philaweb


Dato : 05-12-05 16:53

Mikkel Møldrup-Lakjer skrev:

>>> Hvordan mener du at du får hits via den anden side?
>>>
>> I følge min statistik får jeg en del hits fra denne side og da de ikke
>> har
>> et link til mig (kender dem ikke) kan det jo kun ske via tag'sene.
>
>
> Det lyder mærkeligt. Hvis de ikke har et link til dig, hvordan skulle
> siden så kunne optræde i din referral log?
>
> Og hvad har det med søgemaskiner at gøre, som du skrev i dit oprindelige
> indlæg at det havde?
>
>> Henvisende sider = ca 100 besøgende henvist fra netop dem i december.
>>
>> Måske der er en anden uforklarlig forklaring`?
>
>
> Er du sikker på at du læser din statistik rigtigt?

Der kan være tale om det man kalder for statistikspam.

For at opnå højere pagerank hos søgemaskinerne har nogen fået den idé at søge nettet for
tilgængelige website statistikker, dvs. statistikker der læses og indekseres af
søgemaskiner, hvorefter de sætter en robot til at spamme disse statistikker med falske
referrals. Indgående links giver højere pagerank, og er der noget bedre end indgående
links man selv kan generere udeom besværlige logins?

Iøvrigt, du har ret... Der bliver ikke linket til dig.
Der er ikke ét eneste link på en af de ialt 6910 forskellige URL's som websitet indeholder.


--

venlige hilsener...

Philaweb


Mine bogmærker: http://del.icio.us/philaweb.

Jumbo (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Jumbo


Dato : 05-12-05 17:50

On Mon, 05 Dec 2005 16:52:42 +0100, philaweb <philaweb@.slettes.dk>
wrote:

>For at opnå højere pagerank hos søgemaskinerne har nogen fået den idé at søge nettet for
>tilgængelige website statistikker, dvs. statistikker der læses og indekseres af
>søgemaskiner, hvorefter de sætter en robot til at spamme disse statistikker med falske
>referrals. Indgående links giver højere pagerank, og er der noget bedre end indgående
>links man selv kan generere udeom besværlige logins?

Men jeg har set det modsatte hos TheCounter, som angiver en del
referrals til mit side fra pokersider og vist også engang pornosider.
Jeg har ofte kigget de pågældende siders koder igennem - uden at finde
links til min side. Hvad er det så, der sker der?
Iøvrigt består - iflg. TC - mere end halvdelen af referrals fra Google
af søgninger på et bestemt billede på min side - som umuligt kan nyde
så stor interesse.

philaweb (05-12-2005)
Kommentar
Fra : philaweb


Dato : 05-12-05 18:23

Jumbo skrev:

>>For at opnå højere pagerank hos søgemaskinerne har nogen fået den idé at søge nettet for
>>tilgængelige website statistikker, dvs. statistikker der læses og indekseres af
>>søgemaskiner, hvorefter de sætter en robot til at spamme disse statistikker med falske
>>referrals. Indgående links giver højere pagerank, og er der noget bedre end indgående
>>links man selv kan generere udeom besværlige logins?
>
>
> Men jeg har set det modsatte hos TheCounter, som angiver en del
> referrals til mit side fra pokersider og vist også engang pornosider.
> Jeg har ofte kigget de pågældende siders koder igennem - uden at finde
> links til min side. Hvad er det så, der sker der?

Prøv lige at læse mit svar engang til. :)

Falske referrals betyder referrals fra links som ikke eksisterer og dermed ikke kan
klikkes, hvilket også er derfor en robot benyttes til foretagendet.


--

venlige hilsener...

Philaweb


Mine bogmærker: http://del.icio.us/philaweb.

jopa (05-12-2005)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 05-12-05 18:26

philaweb skriblede bla:
>
> Falske referrals betyder referrals fra links som ikke eksisterer og
> dermed ikke kan klikkes, hvilket også er derfor en robot benyttes til
> foretagendet.

Ok hvis det skulle være tilfældet er min tanke vedr metatags jo rigtig

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk




philaweb (05-12-2005)
Kommentar
Fra : philaweb


Dato : 05-12-05 18:34

jopa skrev:


>>Falske referrals betyder referrals fra links som ikke eksisterer og
>>dermed ikke kan klikkes, hvilket også er derfor en robot benyttes til
>>foretagendet.
>
>
> Ok hvis det skulle være tilfældet er min tanke vedr metatags jo rigtig

Nej.

Det kan ske, at dit statistikprogram på et eller andet tidspunkt har været tilgængeligt
via port 80 (HTTP). En søgebot har opsnappet og muligvis cached siderne, som så senere er
blevet fundet af en statistikspammer.

Resten kører af sig selv, og jeg tror ikke der bliver checket for spammens virkning,
ligesom heller ingen checker om man rent faktisk modtager deres spam mails.


--

venlige hilsener...

Philaweb


Mine bogmærker: http://del.icio.us/philaweb.

jopa (05-12-2005)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 05-12-05 18:50

philaweb skriblede bla:
> Det kan ske, at dit statistikprogram på et eller andet tidspunkt har
> været tilgængeligt via port 80 (HTTP). En søgebot har opsnappet og
> muligvis cached siderne, som så senere er blevet fundet af en
> statistikspammer.

Hmmm bemærk at det er mig der står som udvikler af de pågældende sider



--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk




philaweb (05-12-2005)
Kommentar
Fra : philaweb


Dato : 05-12-05 19:02

jopa skrev:


>>Det kan ske, at dit statistikprogram på et eller andet tidspunkt har
>>været tilgængeligt via port 80 (HTTP). En søgebot har opsnappet og
>>muligvis cached siderne, som så senere er blevet fundet af en
>>statistikspammer.
>
>
> Hmmm bemærk at det er mig der står som udvikler af de pågældende sider

Ja, og?


--

venlige hilsener...

Philaweb


Mine bogmærker: http://del.icio.us/philaweb.

jopa (05-12-2005)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 05-12-05 19:18

philaweb skriblede bla:
>
> Ja, og?

Ja, og ? det kan enhver sgu da sige, men hvad med at svare på det jeg
skriver eller ignorer


--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk




philaweb (05-12-2005)
Kommentar
Fra : philaweb


Dato : 05-12-05 19:55

jopa skrev:

>>Ja, og?
>
>
> Ja, og ? det kan enhver sgu da sige, men hvad med at svare på det jeg
> skriver eller ignorer

Okay. :)

--

venlige hilsener...

Philaweb


Mine bogmærker: http://del.icio.us/philaweb.

Mikkel Møldrup-Lakje~ (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~


Dato : 05-12-05 19:51

jopa skrev:
> philaweb skriblede bla:
>> Falske referrals betyder referrals fra links som ikke eksisterer og
>> dermed ikke kan klikkes, hvilket også er derfor en robot benyttes til
>> foretagendet.
>
> Ok hvis det skulle være tilfældet er min tanke vedr metatags jo rigtig

Nej, hvis der er tale om referral log spam, har det ikke noget med
metatagget "author". Man behøver ikke have din adresse i et metatag for
at spamme din log.

Det er dog et interessant sammentræf, hvis du bliver spammet af et site,
der også har hugget din kode.

Har du tænkt dig at gøre dem opmærksomme på situationen?

Mikkel
--
Nyttige gratis-programmer:
http://lakjer.dk/mikkel/freeware.shtml

jopa (05-12-2005)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 05-12-05 19:57

Mikkel Møldrup-Lakjer skriblede bla:
>
> Det er dog et interessant sammentræf, hvis du bliver spammet af et
> site, der også har hugget din kode.
>
> Har du tænkt dig at gøre dem opmærksomme på situationen?
>

Nej det er ligegyldig og gratis reklame syntes blot det var pudsigt at
nogen henviser til mig uden direkte links



--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk




Mikkel Møldrup-Lakje~ (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~


Dato : 05-12-05 20:01

jopa skrev:
> Mikkel Møldrup-Lakjer skriblede bla:
>> Det er dog et interessant sammentræf, hvis du bliver spammet af et
>> site, der også har hugget din kode.
>>
>> Har du tænkt dig at gøre dem opmærksomme på situationen?
>>
>
> Nej det er ligegyldig og gratis reklame syntes blot det var pudsigt at
> nogen henviser til mig uden direkte links

Det synes jeg også - referrer log spam (med falske henvisnings-url'er)
er et velkendt fænomen, men det ville være rart hvis det kunne bekræftes
at der virkelig _er_ tale om spam af din log i dette tilfælde.

Under alle omstændigheder må vi (foreløbig) konkludere, at din
observation ikke giver anledning til at revidere opfattelsen af
metatags' betydning for indekseringen hos Google/søgemaskiner.

Mikkel

--
Gode råd ved dvd-køb på nettet
http://www.lakjer.dk/mikkel/dvd-film.shtml

Johnny Winther Ronne~ (10-12-2005)
Kommentar
Fra : Johnny Winther Ronne~


Dato : 10-12-05 18:35

jopa wrote:
> Mikkel Møldrup-Lakjer skriblede bla:
>>
>> Det er dog et interessant sammentræf, hvis du bliver spammet af et
>> site, der også har hugget din kode.
>>
>> Har du tænkt dig at gøre dem opmærksomme på situationen?
>>
>
> Nej det er ligegyldig og gratis reklame syntes blot det var
> pudsigt at nogen henviser til mig uden direkte links

Om det er ligegyldigt ved jeg ikke rigtigt, hvis de undervejs laver noget
forfæligt lort så kan det ende med at være rigtig dårlig reklame.

Men din adresse står der, alt hvad det kræver er et kik i koden og kopierer
adressen til adresse feltet, den side linket hentes fra, bliver nu den sidst
besøgte og fremgår af loggen uanset om der er et egentlig link eller ej

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg



philaweb (05-12-2005)
Kommentar
Fra : philaweb


Dato : 05-12-05 15:27

jopa skrev:

> Vedr søgemaskiner og metatags.
> Vi har så tit diskuteret nødvendigheden af Metatags eller ej og der er delte
> meninger om emnet.
> Jeg kan da konstatere at det ikke er uden betydning om de er der eller ej.
>
> Et Firma jeg ikke kender har været så venlig at låne af min kode med det
> resultat at jeg får en del hits via dette "låneri"
> http://www.interhk.net/qc/
>
> Bemærk koden i metatags "Author"
>
> Så helt uden betydning kan tag'sene da ikke have

Der er bare ét problem med din konklusion. Der er ikke angivet nogen protokol i det
omtalte META tag, så det er bare en anelse svært at "auto linke", hvis det er dét du tror
er tilfældet.

--

venlige hilsener...

Philaweb


Mine bogmærker: http://del.icio.us/philaweb.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste