Århusianske Borgerslægter.
Fra : H.H Jacobsen

Dato : 04-12-05 23:16

Mange har fået tilsendt protokoludtogene fra Hüberts, og flere har oplyst
mig hvilke slægter de var interesseret i. En af dem har resulteret i,

at jeg nu har en fil med mange oplysninger om de gamle århusianske
borgerslægter på 225 kb., Der er nok mest om Fogh, men nævnt er også;
Althalt, Bartholin, Bartsker, Broge, Broberg, Bording, Blichfeldt,
Drostrup, Ferslev, Harding, Hutfeldt, Jacobæus, Kjærsgaard, Knub,
Kryssing, Malling, Meulengracht, Randulf, Rasch, Wegerslev, Wendelboe,
Worm, Winther, Wissing, og Wærn, m. fl. Thestrup er kun nævnt et enkelt
sted, og Mørk, slet ikke. Kaae og Basballer gemmes til senere. Filen er på
225 kb., så jeg har ikke ment det er fair at sende den uopfordret, og er der
flere interesserede, så send mig blot en mail.
Med ønsket om en rigtig God Jul,
Henning H. Jacobsen (ahjac (snabela). vip. cybercity

Fra : Hans Poulsen

Dato : 05-12-05 09:27

"H.H Jacobsen" <ahjac@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der flere interesserede, så send mig blot en mail.
> Med ønsket om en rigtig God Jul,
> Henning H. Jacobsen (ahjac (snabela). vip. cybercity

Forhistorien til H. H. Jacobsens indlæg kender jeg ikke, og det er derfor
muligt, at mit indlæg kommer til at virke som et :"Goddag mand, økseskaft".

Må jeg minde om et sprænglærd skrift af Anna Thestrup:

*Eligerede borgere i Århus 1740 - 1837*
Udgivet af Århus byhistoriske Udvalg
Universitetsforlaget i Århus
1964

- værkets bilag 4 er *Slægtstavler*.
Afsæt god tid, hvis disse slægtstavler skal studeres.
Der er tale om en imponerende arbejdsindsats fra forfatteren side