Float-elementer i Firefox vs. IE
Fra : Morten Romby

Dato : 04-12-05 20:33

Hey guruer

Efter kraftig opfordring(fra nogle af jer), forsøger jeg mig nu
med CSS. Min side http://www.romby.be/ ser fin ud i Mozilla
Firefox, men fucker fuldstændig up i Iexplorer. Kære Forum - hvad
skal jeg gøre? Hilsen den fortvivlede :)

Mit Stylesheet:

body {   background-image: url("background.gif");
   background-repeat: repeat;
   background-attachment: fixed;

   height: 1500px;
   width: 762px;

   margin-top: 15px;
   margin-left: auto;
   margin-right: auto;

   border-width: 1px;
   border-style: solid;
   border-color: black; }

#header {
   float: left;
height: 100px;
   width: 762px; }

#menu {
float: left;
   height: 20px;
   width: 762px;
   background: #BD0000;

   padding-left: 1px;
   padding-top: 1px;
   padding-bottom: 5px;

   border-top-width: 1px;
   border-top-style: solid;
   border-top-color: black;

   border-bottom-width: 1px;
   border-bottom-style: solid ;
   border-bottom-color: black; }

#fyld {

float: left;
   height: 5px;
   width: 762px;
   background: white; }

#menu02 {

   float: left;
   height: 1370px;
   width: 130px;
   background: white;

   padding-left: 10px;
   padding-right: 10px;

   border-right-width: 1px;
   border-right-style: dotted;
   border-right-color: black; }

#indhold {

   float: left;
   height: 1370px;
   width: 440px;

   padding-left: 10px;
   padding-right: 10px;

   background: white; }

#menu03 {

   float: left;
   height: 1370px;
   width: 150px;
   background: white;

   text-align: center;

   border-left-width: 1px;
   border-left-style: dotted;
   border-left-color: black; }

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christoffer

Dato : 04-12-05 21:04

"Morten Romby" <morten_romby@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Firefox, men fucker fuldstændig up i Iexplorer. Kære Forum - hvad
> skal jeg gøre? Hilsen den fortvivlede :)
Uden at have tjekket videre på det, så ville jeg sige at der mangler bredde.
prøv at sætte margin: 0px; på dine elementer.
Du burde også kunne fjerne bredden på din indholdsdiv, så burde den tilpasse
sig den restende bredde automatisk.

--
Christoffer

Fra : Morten Romby

Dato : 04-12-05 21:23

Christoffer wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> prøv at sætte margin: 0px; på dine elementer.
> Du burde også kunne fjerne bredden på din indholdsdiv, så burde den tilpasse

Det afhjælper ikke problemerne i IE. Bruger jeg float forkert og hvorfor fatter
IE ikke den ramme jeg har defineret i stylesheet i body {blabla } ??

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-12-05 21:19

Morten Romby skrev:

>Efter kraftig opfordring(fra nogle af jer), forsøger jeg mig nu
>med CSS. Min side http://www.romby.be/ ser fin ud i Mozilla
>Firefox, men fucker fuldstændig up i Iexplorer.

Du bruger en ufuldstændig doctype, der sætter IE i quirk mode og
derfor er der nogen ting, der ikke virker, bl.a. auto på margin.

Dtsrt med at skifte doctypen ud med

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

Hvis, der så stadig er problemer i IE, så skriv igen.

Sørg for at siden med den anden doctype er uploadet.

>Mit Stylesheet:

Unødvendigt at poste her, det kan vi selv finde ud af at læse fra
siden.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Morten Romby

Dato : 04-12-05 21:34

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>
> Dtsrt med at skifte doctypen ud med
>
> <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"

Det hjalp - 1000tak. Hmm underligt at IE viser de 2 vertikale
'dotted' linjer anderledes end Mozilla - er det uundgåeligt?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-12-05 00:14

Morten Romby wrote:

> Hmm underligt at IE viser de 2 vertikale
> 'dotted' linjer anderledes end Mozilla - er det uundgåeligt?

Det kan der desværre ikke laves om på. Alternativt kunne du bruge en ubrudt
linje - den vises ens i begge browsere.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/