Fjernsupport - Nemt!?
Fra : Lasse

Dato : 04-12-05 19:43

Hej med jer...

I kender det vel: Alle dem der INTET ved om computer ringer med jævne
mellemrum og skal ha hjælp til det ene og det andet og det tredje... Og jeg
er ved at være træt af at bruge en halv time på at få forklaret / selv
forklare i telefonen. Så til spørgsmålet:

Er der ikke en NEM måde at lave fjernstyring af computeren på? Ofte er de jo
bag router osv, og så dur Windows Terminal Services (fjernskrivebord) jo
ikke...

Tjaeh - det er vel svært at komme udenom et portproblem, eller?

Mvh
Lasse

Fra : jan@stevns.net

Dato : 04-12-05 19:51

"Lasse" <spamlasse.fjernaltdettehvisduvilmailemig@roenlev.dk> skrev :

>Tjaeh - det er vel svært at komme udenom et portproblem, eller?

Nøehhhh, ikke altid - måske du skulle kigge på UltraVNC

http://ultravnc.sourceforge.net/addons/repeater.html

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Gunnar

Dato : 04-12-05 20:05

> Nøehhhh, ikke altid - måske du skulle kigge på UltraVNC
>
> http://ultravnc.sourceforge.net/addons/repeater.html

Hej.
Det var vist en god ide hvis det kan lade sig gøre, men kan det?
Det er i hvertfald ikke let at finde ud af det op linket, men er der andre
muligheder.
Gunnar

Fra : Lasse

Dato : 04-12-05 20:26

Interessant - Tak for svaret... Eneste problem for mig, er at jeg har ikke
lige en extra computer, der ser ud til at være nødvendig...

- Men ka det lade sig gøre - via det program, og ved at åbne portene til
min EGEN PC - KUN at nøjes med at bruge denne ene computer? Det ka jeg ik
lige gennemskue...

Pft
Lasse

Fra : Morten Christensen

Dato : 04-12-05 21:52

Lasse skrev den 04-12-2005 20:25:
> [...]
> min EGEN PC - KUN at nøjes med at bruge denne ene computer? Det ka jeg ik

Ja. Det er ikke repeateren du skal starte med, men derimod SingleClick.
Du åbner port 5500 i din firewall og komfigurerer en SingleClick, som
connecter til dit offentlige IP-nummer / FQDN. Når du skal supportere,
skal du blot starte din viewer i listen-mode.

--
Morten Christensen

Fra : *** Calle ***

Dato : 05-12-05 17:48

Lasse wrote:
> [...]
> (fjernskrivebord) jo ikke...
>
> Tjaeh - det er vel svært at komme udenom et portproblem, eller?

jeg bruger "omvendt VNC" dvs. at brugeren bare trykker på et icon jeg har
lagt på deres skrivebord, så kalder den op til Min PC som kører VNC i listen
mode. Fungeret fint uanset om det skal igennem flere routere da det jo er
dem der kalder om. Jeg har så lagt det ind i en install fil, så den kender
min IP når de instalerer det.
--
*** Calle ***

Fra : Lasse

Dato : 05-12-05 23:58

Hej Calle.
Det må vel betyde at du har åbnet port 5900 på din router/firewall?
Lasse

Fra : *** Calle ***

Dato : 06-12-05 07:30

Lasse wrote:
> Hej Calle.
> Det må vel betyde at du har åbnet port 5900 på din router/firewall?

Nej, den er til hvis du kører alm. VNC, og skal ind på din egen PC ude fra.
Skal andres skærmbillede ind til dig er det port 5500 der skal åbnes. hos
dig.

--
*** Calle ***

Fra : Jesper Andersen

Dato : 06-12-05 11:39

Hej Calle,
Jeg har fulgt med i denne tråd, og har lige et spørgsmål.
Jeg har hentet det plugin der hedder SingleClik og har fået det
konfigureret med mit eget logo og farver osv. Og fået min egen exe fil
til brugerne.

Men så kommer spørgsmålet. Hvad skal jeg så installere på min egen
computer ? VNC viewer eller server ?
Kan du evt give mig et præcis link og hvordan jeg sætter den til
listen mode....

Mvh
Jesper Andersen

Fra : *** Calle ***

Dato : 06-12-05 16:01

Jesper Andersen wrote:
> [...]
> computer ? VNC viewer eller server ?
> Kan du evt give mig et præcis link og hvordan jeg sætter den til

nu er det ikke lige den VNC jeg bruger. Men når du du skal have andre til at
kunne vise sit skærmbillede skal du køre Listenmode
den jeg bruger er realvnc.com i omvendt mode.
--
*** Calle ***

Fra : Cag \(2730\)

Dato : 06-12-05 20:23

[--8<--]

Ultravnc's feature der hedder SingleClick er ganske nem at sætte op
http://www.uvnc.com/addons/singleclick.html

Jeg kunne som vnc-newbie sætte det rigtigt sammen i løbet af 1 time.
Fik det til at spille lokalt uden prob. skulle dog disable "block wan
request" i router for at det virkede eksternt.

Ekstremt nemt for brugeren: Start prg., vælge én ud af X opsatte
muligheder, derefter vente indtil supporteren er færdig. Prg. lukker
selv ned og fjernes fra brugerens(pc) hukommelsen.

/Cag

Fra : Lyhn

Dato : 06-12-05 22:00

Jesper Andersen wrote:

> Men så kommer spørgsmålet. Hvad skal jeg så installere på min egen
> computer ? VNC viewer eller server ?

Jeg har installeret UltraVNC komplet, men du skal bruge vieweren i listen
mode på din PC Start=>programmer=>UltraVNC=>mappen "UltraVNCviewer"=>Run
Ultra VNC (listen Mode)

Du kan også gå i Start=>Kør og skrive
C:\Programmer\UltraVNC\vncviewer.exe -listen

Hvis du bruger krypteret forbindelse er det:
C:\Programmer\UltraVNC\vncviewer.exe -listen -dsmplugin MSRC4Plugin.dsm

Jeg selv kunne ikke få krypterings plugin'et til at virke før jeg kopierede
det fra plugin mappen og ud i roden af UltraVNC mappen.

Hvis du har valgt en anden port end 5500 så som f.eks. 6600 er det
helholdvis:

C:\Programmer\UltraVNC\vncviewer.exe -listen 6600
C:\Programmer\UltraVNC\vncviewer.exe -listen 6600 -dsmplugin MSRC4Plugin.dsm

Du kan også lave en genvej til din vncviewer, højreklik=>Egenskaber og
skrive den ind i feltet "Target"

Bemærk hvis du vælger at bruge en anden port end standard porten 5500 skal
du i helpdesk.txt til din SingleClick .exe bruge 2 kolonner før porten
således:

[HOST]
Internet support
-connect 80.165.50.50::6600 -noregistry

[HOST]
Internet support encryption
-plugin -connect 80.165.50.50::6600 -noregistry

Fra : Lyhn

Dato : 06-12-05 22:10

Lyhn wrote:

> Bemærk hvis du vælger at bruge en anden port end standard porten 5500
> skal du i helpdesk.txt til din SingleClick .exe bruge 2 kolonner før
> porten således:

Der skulle naturligvis have stået "2 semikoloner før porten"

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 06-12-05 22:35

On Tue, 6 Dec 2005 22:09:42 +0100, "Lyhn" <@> wrote:

> Der skulle naturligvis have stået "2 semikoloner før porten"

Nej, ":" hedder kolon. Det er ";", der hedder semikolon.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Lyhn

Dato : 06-12-05 23:46

Asbjorn Hojmark wrote:

> Nej, ":" hedder kolon. Det er ";", der hedder semikolon.

Ja selvfølgelig, jeg trænger vist at reboote den biologiske computer eller
give den noget søvn, ved ikke lige hvad der skete der

Fra : Mads Bahrt

Dato : 06-12-05 03:12

Lasse wrote:
> [...]
> ikke...
>
> Tjaeh - det er vel svært at komme udenom et portproblem, eller?

En rigtig nem løsning der burde virke gennem alle NAT-routere er:

www.copilot.com