Menu..
Fra : Palle Jensen

Dato : 03-12-05 12:39

Kort og godt...

Jeg kunne godt tænke mig en menu som den dk-hostmaster har på deres
side.

http://www.dk-hostmaster.dk

Hvordan laver jeg nemmest en? Nogle gode hints?

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Tidemann

Dato : 03-12-05 15:26

"Palle Jensen" skrev
> [...]
> side.
>
> http://www.dk-hostmaster.dk
>
> Hvordan laver jeg nemmest en? Nogle gode hints?

Med en liste, se her:

http://www.webdesign101.dk/xhtml/navigation/listemenuer.php

--
Venlig hilsen
Marianne

Fra : Palle Jensen

Dato : 03-12-05 16:13

On 03 dec 2005, Tidemann wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Med en liste, se her:
>
> http://www.webdesign101.dk/xhtml/navigation/listemenuer.php

Så skal vi bare have multilevel delen?

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 03-12-05 16:37

Tidemann wrote:
> "Palle Jensen" skrev

> Med en liste, se her:
>
> http://www.webdesign101.dk/xhtml/navigation/listemenuer.php

Marianne, dk.hostmaster menu er en dropdownmenu, så den
rette henvisning til mit websted ville være:

http://www.webdesign101.dk/www/cssmenu/dropdownmenu.php

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk

Fra : Palle Jensen

Dato : 03-12-05 16:57

On 03 dec 2005, Jørgen Farum Jensen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.html:

> Marianne, dk.hostmaster menu er en dropdownmenu, så den
> rette henvisning til mit websted ville være:
>
> http://www.webdesign101.dk/www/cssmenu/dropdownmenu.php

OK tak.

Jeg synes ikke helt det ligner. Det er noget som denne her:

http://www.webdesign101.dk/www/cssmenu/dropdownmenu/eks01.html

Bare hvor undermenuerne først klappes ud når man klikker på dem.

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Tidemann

Dato : 03-12-05 17:15

"Palle Jensen" skrev
> On 03 dec 2005, Jørgen Farum Jensen wrote in
> dk.edb.internet.webdesign.html:

Åh, jeg havde ikke lige klikket på den (rødme)

> [...]
>
> http://www.webdesign101.dk/www/cssmenu/dropdownmenu/eks01.html
>
> Bare hvor undermenuerne først klappes ud når man klikker på dem.

Den her måske:
http://www.html-faq.dk/2013.asp

Fra : Palle Jensen

Dato : 03-12-05 17:46

On 03 dec 2005, Tidemann wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Den her måske:
> http://www.html-faq.dk/2013.asp

Så er vi godt nok tæt på!

Den arbejder jeg lidt med. Tak.

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Palle Jensen

Dato : 06-12-05 22:59

On 03 dec 2005, Palle Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Så er vi godt nok tæt på!
>
> Den arbejder jeg lidt med. Tak.

Nogle der kan hjælpe lidt?!

Fatter ikke siden: http://www.html-faq.dk/2013.asp

Jeg kan ikke finde ud af hvor jeg skal sætte teksten ind?

Når jeg kigger op eksempel siden, så indeholder den ikke alle de
"class" tags?! CSS filen gør heller ikke. Hvordan skal den laves?

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Thomas gade

Dato : 07-12-05 11:52

Palle Jensen wrote:

> [...]
>
>Når jeg kigger op eksempel siden, så indeholder den ikke alle de
>"class" tags?! CSS filen gør heller ikke. Hvordan skal den laves?

Du har en fil-1 der indeholder hovedmenuen. Dernæst har du en fil-2 der
indholder hovedmenuen samt undepunkterne til punkt 1
Du linker så til fil-2 fra punkt 1 i fil-1 osv. osv.

MVh Thomas

Fra : Palle Jensen

Dato : 08-12-05 23:56

On 07 dec 2005, Thomas gade wrote in
dk.edb.internet.webdesign.html:

> Du har en fil-1 der indeholder hovedmenuen. Dernæst har du en
> fil-2 der indholder hovedmenuen samt undepunkterne til punkt 1
> Du linker så til fil-2 fra punkt 1 i fil-1 osv. osv.

Duh..... Sad og stirrede mig blind og fattede ikke det var den
simpleste mulige løsning

Rart at lave det i ren HTML, men irriterende noget at opdatere.

Jeg snupper den nu alligevel...

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-12-05 17:57

Palle Jensen skrev:

> Rart at lave det i ren HTML, men irriterende noget at
> opdatere.

Det er mig der har lavet den i sin tid - og ja, den er nok
irriterende at opdatere - og nok mest lavet for at vise at
man slet ikke behøver Java eller Javascript for at lave
sådan noget.

> Jeg snupper den nu alligevel...

Komineret med ssi, hvor du kan inkludere de enkelte
menuer, er den nok ikke så tosset alligevel når du først
får givet menuerne nogle navne der er nemme at forstå
for dig selv.

Nå, julefrokosten kalder

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Palle Jensen

Dato : 16-12-05 23:04

On 09 dec 2005, Allan Vebel wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Komineret med ssi, hvor du kan inkludere de enkelte
> menuer, er den nok ikke så tosset alligevel når du først
> får givet menuerne nogle navne der er nemme at forstå
> for dig selv.

Jeg er åben for forslag.

Jeg har vist fattet SSI systemet nu. Mit problem er at jeg med den
menu skal opdatere ret mange filer hvis der kommer et nyt menu punkt.

Hvordan mener du jeg f.eks. kunne lave en snedig løsning med SSI?

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-12-05 23:59

Palle Jensen skrev:

> Jeg har vist fattet SSI systemet nu. Mit problem er at
> jeg med den menu skal opdatere ret mange filer hvis
> der kommer et nyt menupunkt.

Ja, det skal du også hvis siderne er lavet på helt normal
vis - og det er da rigtigt at det er et stort arbejde, men
ikke uladsiggørligt.

> Hvordan mener du jeg f.eks. kunne lave en snedig
> løsning med SSI?

Med udgangspunkt i http://html-faq.dk/2014.asp hvor
jeg har:

<!--#include file="header.inc"-->
<!--#include file="2014.inc"--> <= Indhold
<!--#include file="menu.inc"--> <= Menu, sammenfoldet

Her skal du her udskifte *menu.inc* (sammenfoldet) med
*menu_udfoldet1.inc* eller hvad du finder på at kalde
den.

De to andre inc-filer er de samme, og nu har du den
samme side med et udfoldet menupunkt.

Ved klik på samme punkt som foldede den ud, skal
du nu kalde *menu.inc* igen, sammen med den samme
indholdsfil, så klapper den sammen igen.

Ved klik på et underpunkt i *menu_udfoldet1.inc*, skal
denne menu blive stående, og indholdsfilen skal udskiftes
med den fil underpunktet kalder.

Ved klik på et andet underpunkt, skal en anden indholds-
fil kaldes - og så videre.

Sådan bliver du ved til du har været det hele igennem.
Det er nok mennest at lave et lille skema over hvilke
punkter der skal kalde hvad.

Hvor mange menupunkter har du?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Palle Jensen

Dato : 17-12-05 00:01

On 16 dec 2005, Allan Vebel wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

/SNIP/

OK. Kigger jeg lige på.

> Sådan bliver du ved til du har været det hele igennem.
> Det er nok mennest at lave et lille skema over hvilke
> punkter der skal kalde hvad.
>
> Hvor mange menupunkter har du?

Her er alle de menupunkter der er indtil videre:

http://home19.inet.tele.dk/phj/usenet/menu/ydelser.htm

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-12-05 02:53

Palle Jensen skrev:

> Her er alle de menupunkter der er indtil videre:
>
> http://home19.inet.tele.dk/phj/usenet/menu/ydelser.htm

Det skulle være overkommeligt - det var noget andet hvis
der var 200

Skriv bare hvis det volder problemer, og gerne med et link
til problemet, så er det meget nemmere at fejlsøge.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-12-05 02:56

Palle Jensen skrev:

> http://home19.inet.tele.dk/phj/usenet/menu/ydelser.htm

Hov, jeg kommer til at tænke på at du ikke kan afvikle
asp på en home19.inet.tele.dk-server, så er du nødt til
at finde på noget andet.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Palle Jensen

Dato : 17-12-05 06:44

On 17 dec 2005, Allan Vebel wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Hov, jeg kommer til at tænke på at du ikke kan afvikle
> asp på en home19.inet.tele.dk-server, så er du nødt til
> at finde på noget andet.

Det er bare en kopi

Den ligger ovre på en ASP.

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 18-12-05 12:07

Allan Vebel wrote:

> Hov, jeg kommer til at tænke på at du ikke kan afvikle
> asp på en home19.inet.tele.dk-server, så er du nødt til
> at finde på noget andet.

Webhoteller hos TDC ligger også på homeX servere og selv om man normalt vil
bruge et domænenavn og derved skjule det "interne" navn så kan man godt
bruge en homeadresse og have understøttelse for ting der ikke følger med den
almindlige standard side. Tucows lå tidligere på home11 eller 13 og kunne
kaldes via TDC adressen.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Tidemann

Dato : 07-12-05 17:59

"Palle Jensen" skrev

> [...]
>
> Når jeg kigger op eksempel siden, så indeholder den ikke alle de
> "class" tags?! CSS filen gør heller ikke. Hvordan skal den laves?

Hvis du på eksempel siden klikker på side 1, side 2 o.s.v. og kigger i
kildekoden igen, kan du se: <a class="umenu" href="klap21.htm">Underside
2.1</a><br> og fremdeles......................

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 04-12-05 01:03

Palle Jensen wrote:
> [...]
>
> http://www.webdesign101.dk/www/cssmenu/dropdownmenu/eks01.html
>
> Bare hvor undermenuerne først klappes ud når man klikker på dem.

Du har taget det første eksemepl ud af en 12-14 stykker.
Jeg tror den du leder efter er
http://www.webdesign101.dk/www/cssmenu/dropdownmenu/eks06.html

Jeg har skrevet artiklen på den måde, at jeg tager læseren
igennem alle skridt der skal til for at lave et dropdown
menupanel og en dropdown navigationsbjælke.

Jeg håber da de fleste gerne vil vide, hvorfor tingene
virker som de gør.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk