DVD med Pink Floyd - hvad er bedst?
Fra : Ukendt

Dato : 02-12-05 19:00

Hej,

Hvis jeg vil købe en koncert DVD med Pink Floyd, hvad er så bedst for at få
de kendte sange ?
Har set, at der er en "Pulse" dvd på vej. Men er det en genindspilning af
1994 koncert?
Er der andre, som jeg bør overveje?

Vil gerne have noget i DD 5.1 eller DTS 5.1 hvis muligt....

Venligst
Muster

Fra : Mads Breddam

Dato : 03-12-05 14:01

> Hvis jeg vil købe en koncert DVD med Pink Floyd, hvad er så bedst for at

> de kendte sange ?

Det er begrænset hvad der findes af Pink Floyd koncerter på DVD desværre. Og
med "de kendte" sange er det vel endnu sværere. Live8 dvd'en har fire Pink
Floyd sange hvor af i hvert fald de tre kan kaldes kendte.

> Har set, at der er en "Pulse" dvd på vej. Men er det en genindspilning af
> 1994 koncert?

Nu er jeg ikke helt sikker på hvad du mener men "genindspilning"... Men den
Pulse som (måske) kommer, er vist i store træk det som tidligere er udgivet
på VHS og LD. Dog i lidt udvidet udgave mener jeg. Hvis Pulse nogensinde
dukker op, så vil jeg helt klart gå efter den, hvis man ikke er "fan" eller
"kender" - under alle omstændigheder har jeg den, den dag den udkommer.

> Er der andre, som jeg bør overveje?

Pompeii er vist den eneste officielle koncert med PF på DVD. Og den er også
aldeles fremragende, men næppe den man lige starter med (hvilket jeg går ud
fra, når du skriver "kendte" sange).

Ellers er der David Gilmours soloprojekt "In Concert" fra 2001, som er en
meget akustisk koncert, og Roger Waters' "In the Flesh" fra 1999 (vistnok).
Begge er anbefalelsesværdige, men jo ikke 'rigtige' Pink Floyd koncerter.
Specielt In the Flesh har vel alt hvad man kan kalde kendte PF sange.

--
Mvh.:
Mads Breddam

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-05 19:31

"Mads Breddam" <fuck@spam.suckers> skrev i en meddelelse
> [...]
> Begge er anbefalelsesværdige, men jo ikke 'rigtige' Pink Floyd koncerter.
> Specielt In the Flesh har vel alt hvad man kan kalde kendte PF sange.

Jeg har forudbestilt Pulse DVD som skulle komme den 12-12.Nu har jeg lige
set,at den først kommer den 16-01-2006.

Venlig hilsen
Anne

Fra : Mads Breddam

Dato : 03-12-05 19:48

> Jeg har forudbestilt Pulse DVD som skulle komme den 12-12.Nu har jeg lige
> set,at den først kommer den 16-01-2006.

Ja, det har været kendt i et stykke tid. Personligt skal jeg have den i min
afspiller før jeg tror på en dato. Den er blevet udskudt en million gange,
og bliver det sikkert igen. :-/ Desuden har der været rygter om en
udgivelsesdato i Juni 2006. Men bestemt, jeg håber da den kommer 16/1, hvis
ikke før.

--
Mvh.:
Mads Breddam

Fra : Peter

Dato : 07-12-05 18:33

Mads Breddam wrote:

> [...]
> og bliver det sikkert igen. :-/ Desuden har der været rygter om en
> udgivelsesdato i Juni 2006. Men bestemt, jeg håber da den kommer 16/1, hvis

Har netop fået mail fra cd-wow.com, hvor jeg har bestilt min. De
skriver, den kommer til april. Vi får se ...

/Peter