Livsglæde og sex.
Fra : Sott

Dato : 11-06-01 08:47

Hej Allesammen :0)

Inden jeg svarer på de beskeder der ligger i min kladde-bakke og ser
insisterende ud *GG*, må jeg af med disse tanker/følelser jeg sidder med. Og
så står I for skud

Er der ikke en fundamental sammenhæng mellem livsglæde og sex(lyst)?

Jeg sidder lige nu og læser (noget for mig vanvittigt spændende om
bevidsthed af Tor Nørretranders og samtidig noget om livskvalitet af Søren
Ventegodt). Denne læsning kaster mig ud i nye og spændende tanker om alt
mellem himmel og jord - og nogle af de øjeblikke, hvor jeg "virkelig føler
jeg lever" - er netop når jeg føler mig udfordret mentalt, når noget sætter
gang i min opfattelsesevne og tankevirksomhed - så oplever jeg en intens
livsglæde.

Denne momentane, intense livsglæde (som ligger latent og ulmer hele tiden,
men som ikke altid har min opmærksomhed) resulterer altså ofte for mig i en
følelse af lyst. Lyst til livet, til de udfordringer der ligger og venter,
lyst til tusinde ting - men altså også i høj grad lyst til sex *GG*

Så at læse om videnskabelige tilgange til emnet bevidsthed, og utallige
indfaldsvinkler og med en evig strøm af henvisninger til kloge hoveder - ja,
det kan altså "tænde" mig - alene ved at opildne min følelse af livsglæde.
Jeg oplever vist generelt en større lyst til sex, når jeg er opfyldt af
livsglæde - glæde over at være her, nu - at være den jeg er, at lære nyt, at
udvikle mig osv. osv.

Er det noget andre kan nikke genkendende til?

I så fald er der jo ikke noget at sige til, at jeg indimellem nærmest blev
liderlig, når jeg havde matematik på HH *GG* og sad der og faldt i svime
over min matematiklærer

Knuser
Søs

Fra : Tomas O.

Dato : 11-06-01 09:03

"Sott" <sott@post.tele.dk> skrev i en meddelelse news:9g1t27$t8j$1@news.inet.tele.dk...

Hej Søs

Jo gu' er der en sammenhæng. Sexlysten er i allehøjeste grad afhængig
af ens humør og livsindstilling.

Man kan dog godt have lyst til sex selvom man er derprim. Min
oplevelse af det er bare at det ikke er så god sex, som når
livsglæden har taget overhånd.

Hilsen
Tomas O.

Fra : Sott

Dato : 11-06-01 17:35

Hej Tomas O. :0)

"Tomas O." <tfo@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Jo gu' er der en sammenhæng. Sexlysten er i allehøjeste grad afhængig
> af ens humør og livsindstilling.

Ups, rundstykke... at jeg sådan spørger om det åbenlyse *GG*
(skal vi ikke bare lade som om, at det var et retorisk spørgsmål, så?
*smiler sødt*)

> Man kan dog godt have lyst til sex selvom man er derprim. Min
> oplevelse af det er bare at det ikke er så god sex, som når
> livsglæden har taget overhånd.

Jeg er enig.

Det var måske også bare mere det, at jeg blev sådan overvældet af lysten til
sex midt i en lang svada om "den biologiske orden i organismen" og
mikro-universet i mennesket osv. osv.
Det overraskede mig lidt.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Vanillepigen

Dato : 11-06-01 11:34

"Sott" <sott@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Allesammen :0)

Hejsa

> Er der ikke en fundamental sammenhæng mellem livsglæde og
sex(lyst)?

Jo.

> Jeg sidder lige nu og læser (noget for mig vanvittigt spændende
om bevidsthed af Tor Nørretranders og samtidig noget om
livskvalitet af Søren Ventegodt).

Prøv Ole Vedfeldts bøger Ubevidst intelligens og Bevidsthed.

> [...]
noget sætter
> gang i min opfattelsesevne og tankevirksomhed - så oplever jeg

Det det kender jeg godt. Jeg kan nogle gange blive "høj" af at
læse, det gælder både fag - og skønlitteratur.
Tjahh måske er det derfor jeg er blevet bibliotekar, så har jeg
mulighed for at have adgang til stoffet hele tiden

> [...]
opfyldt af
> livsglæde - glæde over at være her, nu - at være den jeg er, at

Jamen det er dejligt og nogle gange kuldegysende at lade sig rive
med af den strøm, der kan åbne sig for en, når man er i gang med
noget rigtigt spændende. Jeg tror også, at det handler om at man
på samme tid bliver bekræftet og udfordret. Og jeg tror netop at
en strøm, der måske i starten "blot" har at gøre med noget
intelligensen, kan brede sig til andre sfærer, såsom følelser og
sexualitet. Det viser bare, at tingene ikke er så adskilt, som
man nok før har antaget.

> Er det noget andre kan nikke genkendende til?

Som sagt.

> [...]
nærmest blev
> liderlig, når jeg havde matematik på HH *GG* og sad der og

Okay liderlighed over matematik nej du, men mine matematiklærere
har aldrig været særligt sexede. tilgengæld kan man godt blive
opstemt over latin - det har nu ikke noget med hverken min latin
eller oldlærer i gymnasiet at gøre - men der er jo nogle frække
latinske tekster.

Kristine, der snøft læser til eksamen og derfor ikke pt oplever
de store højder.

Fra : Sott

Dato : 11-06-01 17:30

Hej Kristine :0)

"Vanillepigen" <kristine@gazel.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv Ole Vedfeldts bøger Ubevidst intelligens og Bevidsthed.

Det må vente, jeg har efterhånden en anselig mængde bøger, der venter på mit
årvågne øjes skarpe blik :0)

> [...]
> Tjahh måske er det derfor jeg er blevet bibliotekar, så har jeg
> mulighed for at have adgang til stoffet hele tiden

Aha - det er sgu' et job med muligheder i *S*

> [...]
> intelligensen, kan brede sig til andre sfærer, såsom følelser og
> sexualitet. Det viser bare, at tingene ikke er så adskilt, som

Jeg tænker på, at jeg vist er sådan en kvinde, hvor vejen til mit underliv
går gennem hjernen *LOL*
Giv mig et intellektuelt kick, og jeg er på

> [...]
> opstemt over latin - det har nu ikke noget med hverken min latin
> eller oldlærer i gymnasiet at gøre - men der er jo nogle frække

Det har jeg til gode at prøve. Men jeg har altid tænkt på, at når jeg engang
blev pensioneret, så ville jeg studere latin på universitetet bare for
hyggens skyld - så kan jeg måske snuppe en ung medstuderende og udnytte ham
på det groveste, når jeg er blevet en dejlig, moden, pensioneret kvinde *GG*
(hvis jeg ikke er gift og afsat selvfølgelig :0))

> Kristine, der snøft læser til eksamen og derfor ikke pt oplever
> de store højder.

Pøj, pøj.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Chokmah

Dato : 11-06-01 15:01

"Sott" <sott@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

Hi Søs

> Inden jeg svarer på de beskeder der ligger i min kladde-bakke og ser
> insisterende ud *GG*, må jeg af med disse tanker/følelser jeg sidder med.
Og
> så står I for skud

Uhh det lyder farligt :) ?

> Er der ikke en fundamental sammenhæng mellem livsglæde og sex(lyst)?

Hmm jeg starter fra en ende af og siger selvfølig både ja & nej :)
jeg bliver mere liderlig hvis jeg har det dårligt - men min livsglæde stiger
med den mængde sex jeg har så ...

> [...]
> følelse af lyst. Lyst til livet, til de udfordringer der ligger og venter,
> lyst til tusinde ting - men altså også i høj grad lyst til sex *GG*

hmm på ingen måde ne uinteresandt tanke eller drift :)? menjeg må nok sige
at min drift er temligt ustruktureret den kommer og går , men den kan nu ja
altid tændes - om end den ikke ALTid dog mere ofte ind sjældent er et most .

> [...]
> Jeg oplever vist generelt en større lyst til sex, når jeg er opfyldt af
> livsglæde - glæde over at være her, nu - at være den jeg er, at lære nyt,

Hmmm jamen sex er jo også på mange måder et åndeligt redskab f.eks tantra &
ja det sataniske ...
menjeg tror vi snakker forbi hianden her ?
men med tanta kan man nå LANGT ... men det forudsætter erfaringer med
meditasion

> Er det noget andre kan nikke genkendende til?

ja som beskrevet . menjeg tror vi snakker forbi hianden eller hwa ?

> I så fald er der jo ikke noget at sige til, at jeg indimellem nærmest blev
> liderlig, når jeg havde matematik på HH *GG* og sad der og faldt i svime
> over min matematiklærer

jaaaeeeeee der må jeg nok erklære mig fremmed :)
MvH
Bo

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 11-06-01 16:28

Hejsa.
"Sott" <sott@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Allesammen :0)

> Er der ikke en fundamental sammenhæng mellem livsglæde og sex(lyst)?

Ikke for mig.

> [...]
sætter
> gang i min opfattelsesevne og tankevirksomhed - så oplever jeg en intens

Deri er jeg enig, selv om jeg ikke har læst de forfattere du nævner.

> [...]
> følelse af lyst. Lyst til livet, til de udfordringer der ligger og venter,
> lyst til tusinde ting - men altså også i høj grad lyst til sex *GG*

SMiler...for mig har kundalinirejsning gjort at jeg har fået meget større
livsglæde og føler kærlighed på en ny måde, men med sex er det mere
ligegyldigt - får jeg ikke noget den ene dag ( eller uge.....) ja så kan det
da vente*GGG*

Jeg oplever nærmere at min livsrus falder og jeg bliver mere jordnær af sex.
Hvorimod meditation og kærlige handlinger ( også overfor mig selv - så som
læsning m.m.) giver mig masser af livsglæde.

> [...]
at
> udvikle mig osv. osv.
>
> Er det noget andre kan nikke genkendende til?

Nej modsat - for mig bliver sex noget mere sekundært.

> I så fald er der jo ikke noget at sige til, at jeg indimellem nærmest blev
> liderlig, når jeg havde matematik på HH *GG* og sad der og faldt i svime
> over min matematiklærer
*Griner højt* stakkels lærerer

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Sott

Dato : 11-06-01 17:43

Hej J¤mfruen :0)

"J¤mfruen)" <jomfru-d@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke for mig.

*ser lidt overrasket ud*

> Deri er jeg enig, selv om jeg ikke har læst de forfattere du nævner.

Fedt!

> [...]
> livsglæde og føler kærlighed på en ny måde, men med sex er det mere
> ligegyldigt - får jeg ikke noget den ene dag ( eller uge.....) ja så kan

Ork, sex kan da sagtens vente (men helst ikke for længe *suk*)
Men lysten bobler jo frem - så er det jo godt, at man altid kan dyrke det
med sig selv

> [...]
> Hvorimod meditation og kærlige handlinger ( også overfor mig selv - så som
> læsning m.m.) giver mig masser af livsglæde.

Åh - jeg synes ikke, at sex får min livsrus til at falde, men sådan er vi jo
så forskellige. Jeg føler mig så uendelig tæt på min elskede, når vi
elsker - som var vi oprindeligt skabte til netop at interagere sådan. Som om
at sex er en sammenhæng mellem mennesker, en udveksling af "viden",
information og følelser på alle planer... hmm...

> Nej modsat - for mig bliver sex noget mere sekundært.

Jeg synes da heller ikke, at sex bliver det primære som sådan - bare at
lysten pludselig vælder frem. Nu sad jeg altså lige der og boblede af
energi...

> *Griner højt* stakkels lærerer

Ihhh... det må da være en fed følelse, sådan ligefrem at kunne tænde sit
"publikum" *GG*

Tusinde hilsner
Søs

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 11-06-01 21:09

hej Sott
> [...]

> Ork, sex kan da sagtens vente (men helst ikke for længe *suk*)
> Men lysten bobler jo frem - så er det jo godt, at man altid kan dyrke det

Smiler og forstår, men tror ikke du helt er med. Jeg har slet ikke lyst til
at dyrke sex med mig selv.

> [...]
> at sex er en sammenhæng mellem mennesker, en udveksling af "viden",
> information og følelser på alle planer... hmm...

Jeg har intet imod at elske og det er vidunderligt at føle sig så tæt på
hinanden, men SEX og orgasme får mig altså NED på jorden igen, hvorimod
elskov UDEN orgasme (tantra-sex) får mit i kontakt med den universelle
kærlighed, få os til at smelte sammen som det par vi er.

> Jeg synes da heller ikke, at sex bliver det primære som sådan - bare at
> lysten pludselig vælder frem. Nu sad jeg altså lige der og boblede af
> energi...

Håber da ikke jeg tog "livsmodet" ( læs lysten) fra dig;)

Det er SÅ svært at beskrive, det der før føltes som et uopfyldt behov er nu
ændret - som hvis du bare ikke er sulten....men da godt kan nuppe en
lækkerbid, sådan hvis den nu alligevel bliver serveret for dig ;)

> Ihhh... det må da være en fed følelse, sådan ligefrem at kunne tænde sit
> "publikum" *GG*

LOOOOL og tænker tilbage på en stakkels lærerpraktiakant, vi næsten drev til
vanvid i 2 real *GGGG*

> Tusinde hilsner
> Søs

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Sott

Dato : 13-06-01 19:16

Hej J¤mfruen :0)

> Smiler og forstår, men tror ikke du helt er med. Jeg har slet ikke lyst
til
> at dyrke sex med mig selv.

Okay.

> [...]
> elskov UDEN orgasme (tantra-sex) får mit i kontakt med den universelle
> kærlighed, få os til at smelte sammen som det par vi er.

Okay, igen :0)
Det har jeg så ikke prøvet endnu, og det er heller ikke noget jeg har gjort
mig nogle tanker om at prøve af.

> Håber da ikke jeg tog "livsmodet" ( læs lysten) fra dig;)

Hehe - næ, nej da...

> [...]
> ændret - som hvis du bare ikke er sulten....men da godt kan nuppe en
> lækkerbid, sådan hvis den nu alligevel bliver serveret for dig ;)

Den skal jeg lige tænke over :0)

> LOOOOL og tænker tilbage på en stakkels lærerpraktiakant, vi næsten drev
til
> vanvid i 2 real *GGGG*

Aha - er der stof her til en lettere slibrig fantasi *GG*

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 16-06-01 14:08

"J¤mfruen)" skrev

Hej Jomfru

> Ikke for mig.

Det vil sige, at du har samme lyst til sex uanset niveauet af
livsglæde?

Kommer du ikke ud for, at du i perioder synes at du er dum, træls
og bøvlet og i andre perioder at du er superwoman?

Det gør jeg og det påvirker min sexlyst.

Hmm, du skriver senere at du er i et parforhold. Det er jeg ikke,
der er nok en sammenhæng gemt i det, et eller andet sted.

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Kirstine

Dato : 16-06-01 14:30

In article <9gfsoe.3vv6s53.1@mjoelner.aaks.aarhus.dk>, pedervm@gmx.net
says...
> [...]
>
> Hmm, du skriver senere at du er i et parforhold. Det er jeg ikke,
> der er nok en sammenhæng gemt i det, et eller andet sted.

Hvorhenne tror du? Selvom jeg er i et parforhold, er min sexlyst i
allerhøjeste grad påvirket af min livsglæde og selvfølelse.

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 16-06-01 15:14

Hej Peder

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@gmx.net> skrev i en meddelelse
> "J¤mfruen)" skrev
>
> Hej Jomfru

> Det vil sige, at du har samme lyst til sex uanset niveauet af
> livsglæde?

Ja! Eller mangel på samme, forstået på den måde at jeg godt kan ha lyst (
læs Behov) for sex selv om min dag er dum *G* ( det er selvfølgelig ikke MIG
der er dum*G*) ligesom jeg kan ha stor livsglæde men overhovedet ingen lyst
/ behov for sex.
Men - i og med min livsstil så glattes dagenes bølgegang ud..så jeg oplever
mere ensartet livsglæde, oplever færre og færre perioder med dårlige dage :)

> Kommer du ikke ud for, at du i perioder synes at du er dum, træls
> og bøvlet og i andre perioder at du er superwoman?
Jo da, men det har ingen indflydelse på min lyst til sex. Dage hvor jeg er
meget inspireret kan jeg ligefrem synes at sex er irriterende at spilde
tiden på.
> [...]

> Hmm, du skriver senere at du er i et parforhold. Det er jeg ikke,
> der er nok en sammenhæng gemt i det, et eller andet sted.

Smiler...jeps vi har kendt hinanden i 21 år og været gift i de 19 *S*
Tjah, måske på den måde at jeg HAR muligheden for at få behovet opfyldt hvis
det opstår, ihvertfald inden for en overskuelig fremtid *S* jeg har læst et
sted at hvis man lever i sølibat og fortrænger sin sexlyst ( altså skynder
sig at tænke på noget andet og være aktiv ) så mindskes lysten og behover
automatisk, kroppens hormonbalance indretter sig så at sige - modsat dem der
onanerer konstant;) der indretter kroppens hormonbalance sig efter DEN
livsførelse.

> Med venlig hilsen
>
> Peder

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 16-06-01 13:57

"Sott" skrev

Hej Søs

> Er der ikke en fundamental sammenhæng mellem livsglæde og sex
> (lyst)?

Jo, det er jeg ret overbevist om.

I øjeblikket har jeg en del om ørene, lidt for meget. Det gør
bl.a. at jeg har svært ved at "lukke af" for arbejdet når jeg kom-
mer hjem.

Hvis du ikke tidligere har tænkt over hvordan stress kan påvirke
livsglæden, kan jeg anbefale dig at læse artiklerne på denne web-
side:

Stress påvirker mig, i øjeblikket, på den måde at min underbevist-
hed knokler på livet løs med nogle problemer som skal løses på ar-
bejdet og jeg bliver derfor, af og til, fraværende i sociale
situationer [1] eller kommer ud for hukommelsesblackouts hvor jeg
ikke kan huske hvad vi har talt om for 15 minutter siden, på
f.eks. et møde eller over en øl på det lokale vandingshul.

Min livsglæde er i øjeblikket nedsat og det påvirker min lyst til
sex (hvis lysten opstår, pisker jeg mig selv til at tænke på noget
andet).

Heldigvis er jeg opmærksom på signalerne og forsøger at gøre noget
ved situationen.

> Er det noget andre kan nikke genkendende til?

Ja, men ikke i at blive liderlig af at læse om denne sammenhæng.

> I så fald er der jo ikke noget at sige til, at jeg indimellem
> nærmest blev liderlig, når jeg havde matematik på HH *GG* og sad
> der og faldt i svime over min matematiklærer

Du er godt nok kinky. Matematikfetichist.

Mit indlæg er lidt rodet, for jeg er ikke færdig med at tænke tan-
ken endnu.

Med venlig hilsen

Peder

[1] Det er sandsynligvis en af grundene til, at jeg ofte overser
når kvinder gør sig til overfor mig. Mit sociale lytteapparat lig-
ger simpelthen og snorksover, fordi hjernen er optaget af andre
opgaver. I går aftes, skulle jeg have været til en fest med en
leverandør, men sov fra det hele (jeg var træt og skulle lige have
en time på den ene side førend jeg skulle til fest).

Fra : Sott

Dato : 16-06-01 14:55

Hej Peder :0)

> [...]
>
> Hvis du ikke tidligere har tænkt over hvordan stress kan påvirke
> livsglæden, kan jeg anbefale dig at læse artiklerne på denne web-

Ohhh - alenemor, studerende, læsende op til eksamen osv. så lærer man lidt
om det *S*
Men jeg vil alligevel kaste et blik på de sider af ren nysgerrighed...

> [...]
> ikke kan huske hvad vi har talt om for 15 minutter siden, på
> f.eks. et møde eller over en øl på det lokale vandingshul.

Øhmmm... nå, så er jeg nok stresset i denne tid
Jeg synes det hænder, at jeg lider af de samme symptomer...

> Min livsglæde er i øjeblikket nedsat og det påvirker min lyst til
> sex (hvis lysten opstår, pisker jeg mig selv til at tænke på noget
> andet).

Min generelle livsglæde er heller ikke på toppen - for at sige det mildt.
Men der opstår heldigvis disse glimtvise øjeblikke, hvor jeg slet ikke er i
tvivl om, at jeg virkelig er livsglad *S*
(hvorfor er det lige, at du pisker dig selv til at tænke på noget andet?)

> Heldigvis er jeg opmærksom på signalerne og forsøger at gøre noget
> ved situationen.

Lyder godt i mine ører.

> Ja, men ikke i at blive liderlig af at læse om denne sammenhæng.

Høhø - det var nu heller ikke lige det der gjorde mig liderlig i
situationen. Det var nærmere Tor Nørretranders bog *GG* Gad vide om han
nogensinde har forestillet sig, at den skulle kunne have denne effekt

> Du er godt nok kinky. Matematikfetichist.

Jamen, sådan at fumle med formler og pludselig _se_ lyset, det er da lidt
ophidsende *GF*
(og jeg som troede, at jeg slet ikke rigtigt var *.fetichist)

> Mit indlæg er lidt rodet, for jeg er ikke færdig med at tænke tan-
> ken endnu.

Det er jeg vist heller ikke.

> [...]
> når kvinder gør sig til overfor mig. Mit sociale lytteapparat lig-
> ger simpelthen og snorksover, fordi hjernen er optaget af andre

Aha - så fodmassage er din måde at bevare dit sociale lytteapperat alert,
bare sådan lidt *GG*

> I går aftes, skulle jeg have været til en fest med en
> leverandør, men sov fra det hele (jeg var træt og skulle lige have
> en time på den ene side førend jeg skulle til fest).

Sur røv (jeg er vild med den måde min søster kan sige det på)
Arj - det er da ret ærgeligt. Håber ikke du får probs pga af det.

Tusinde hilsner
Søs