Flash ligger over css
Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 02-12-05 13:00

Hej

Jeg har lavet en dropdown menu i css, som ligger i toppen af en
htmlside. Alt fungerer fint indtil jeg lægger en flash på siden. Når
man klikker på menuen forsvinder den ind under flashen.

Jeg har lagt et eksempel på internettet:

http://www.bendejo.dk/arre/Suckerfish/suckerfish.htm

Nogle forslag til hvordan jeg løser det?

(Er også x-postet i dk.edb.internet.webdesign.flash og
dk.edb.internet.webdesign.html)

Mvh
Thomas

Fra : "Peter Müller [2000]~

Dato : 02-12-05 15:56

Thomas Lund Hansen wrote:
> [...]
> htmlside. Alt fungerer fint indtil jeg lægger en flash på siden. Når
> man klikker på menuen forsvinder den ind under flashen.

Dette sker fordi flash er et plugin, og plugins altid bliver renderet
øverst. Grunden til at de gør det kender jeg ikke, der skal vi nok have
en person med indsigt i browserudvikling på banen.

Du kan løse problemet i de fleste browsere ved indsættelse af denne
parameter i dit object tag:
<param name="wmode" value="transparent">

Problemet er i øvrigt det samme ved select bokse, der kan man blot ikke
løse det med en parameter.

På de sider jeg vedligeholder med det problem har jeg dog også tilføjet
et javascript som gør flashen usynlig imens jeg har en dropdown fordi
nogle browsere ikke håndterer den givne parameter så godt (Safari,
Konqueror, FF/linux).

--
Mvh.
Peter

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 03-12-05 11:00

Peter!

Hvis du kl 10.55 lørdag formiddag kunne mærke en følelse af positiv
energi, så var det fordi jeg sendte dig den varmeste tanke du modtaget
længe.

Af hjertet tak!

The weakest link "Peter Müller [2000]" <munter@fumle.dk>, dared to
write this anyway:

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 03-12-05 11:42

Hej Peter

Der er stadig varme tanker, men det ser ikke ud til at virke i
firefox.

www.bendejo.dk/arre/template.htm

Nogen ideer?

Thomas

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 03-12-05 12:10

Utålmodighed er en grim ting. Nu har jeg fået skidtet til at virke

/glad som et barn d. 24 december

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 03-12-05 17:54

Thomas Lund Hansen <newsreader@BACKSPACETHISbendejo.dk> wrote:

> Utålmodighed er en grim ting. Nu har jeg fået skidtet til at virke

Ikke i Safari

--
Venlig hilsen
Henrik Rasmussen

Fra : Allan Vebel

Dato : 04-12-05 14:01

Thomas Lund Hansen skrev:

> Utålmodighed er en grim ting.

Jamen, hvorfor laver du sådan noget med Flash, når
det kan laves meget nemmere med almindelig html?

Så kan det måske også valideres.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 04-12-05 23:40

The weakest link "Allan Vebel" <spam@do.not>, dared to write this
anyway:

>Jamen, hvorfor laver du sådan noget med Flash, når
>det kan laves meget nemmere med almindelig html?
>
>Så kan det måske også valideres.

Du har naturligvis ret, men det er en længere historie. Det er et
skoleprojekt, hvor der er visse rammer for, hvad man skal bruge, samt
at jeg laver projektet med et par kammerater, som kun har fået
flashundervisning.

Fra : Allan Vebel

Dato : 05-12-05 01:30

Thomas Lund Hansen skrev:

> Det er et skoleprojekt, hvor der er visse rammer for,
> hvad man skal bruge

Så er det ekstra vigtigt at vise hvor enkelt sådan noget
kan gøres Brug KISS-princippet!

Der er slet ikke noget på siden som kræver Flash, og
skal jeg dømme et skoleprojekt på den konto, ville I alle
dumpe, bare fordi I er skudt over målet med unødig kode
til den smule.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Solvang

Dato : 07-12-05 11:55

"Thomas Lund Hansen" <newsreader@BACKSPACETHISbendejo.dk> skrev i en
meddelelse news:h6v2p11eqh1221mf3cqhu2rtgptvvsbdlp@4ax.com...
> Utålmodighed er en grim ting. Nu har jeg fået skidtet til at virke

hvad var så problemet??

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 10-12-05 14:49

The weakest link "Solvang" <solvang@paradisFJERN.dk>, dared to write
this anyway:

>"Thomas Lund Hansen" <newsreader@BACKSPACETHISbendejo.dk> skrev i en
>meddelelse news:h6v2p11eqh1221mf3cqhu2rtgptvvsbdlp@4ax.com...
>>
>hvad var så problemet??

At jeg havde sat parameteren wmode=opaque ind det forkerte sted.