Specialtegn
Fra : David Trasbo

Dato : 02-12-05 08:12

Hej NG.

Jeg har en hel masse procent-tegn i et dokument som gerne skulle validere.
Er der et dansk specialtegn til % der validerer XHTML 1.0 Strict?

--
David Trasbo.
Vær en god Usenet-bruger. http://usenet.dk/netikette.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 02-12-05 09:42

David Trasbo wrote:
> Hej NG.
>
> Jeg har en hel masse procent-tegn i et dokument som gerne skulle validere.
> Er der et dansk specialtegn til % der validerer XHTML 1.0 Strict?

% sku' vel ku' gøre det?

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-12-05 10:32

David Trasbo skrev:

> Jeg har en hel masse procent-tegn i et dokument som gerne
> skulle validere. Er der et dansk specialtegn til % der
> validerer XHTML 1.0 Strict?

Der er ingen problemer med at bruge % i normal tekst i et (x)html-
dokument. Hvis procenttegnet optræder i et link, kan der måske være
brug for at encode det.

Giv et link til den side der volder problemer - så er det lettere
at se hvad problemet er.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : David Trasbo

Dato : 02-12-05 11:29

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Der er ingen problemer med at bruge % i normal tekst i et (x)html-
> dokument. Hvis procenttegnet optræder i et link, kan der måske være
> brug for at encode det.

Det bruges ikke i links. Men hele vejen gennem dokumentet får jeg
fejlen: % findes ikke.

Her: http://indexpage.dk/artikler/1.asp

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-12-05 16:31

David Trasbo skrev:

>Det bruges ikke i links. Men hele vejen gennem dokumentet får jeg
>fejlen: % findes ikke.

Det bør da bare kunne skrives med det alm. procentegn, %, det
virker da i browserne og validerer, ganske som Jens skriver.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-12-05 18:46

David Trasbo skrev:

> Det bruges ikke i links. Men hele vejen gennem dokumentet får jeg
> fejlen: % findes ikke.

Så skriv da %.

--
Bertel

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-12-05 22:40

David Trasbo wrote:

> Det bruges ikke i links. Men hele vejen gennem dokumentet får jeg
> fejlen: % findes ikke.

Jeg har ikke kunnet finde den definition nogen steder. Hvor har du set den?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 02-12-05 22:51

David Trasbo wrote:

> Det bruges ikke i links. Men hele vejen gennem dokumentet får jeg
> fejlen: % findes ikke.

Det hedder % eller %

Se eventuelt her for entities:
http://www.htmlhelp.com/reference/html40/entities/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-12-05 01:00

Thomas Jespersen skrev:

> Det hedder % eller %

Hvorfor overhovedet kode det?

Der er alt for mange der fylder deres hjemmesider med unødvendige
koder.

--
Bertel

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 03-12-05 00:59

Bertel Lund Hansen wrote:

> Hvorfor overhovedet kode det?

Ja du har selvfølgelig ret. Det skulle jeg have skrevet.

Fra : David Trasbo

Dato : 02-12-05 11:40

Jørgen Farum Jensen skrev:

> % sku' vel ku' gøre det?