Unotel og Motorola A925 ?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 02-12-05 07:20

Jeg har nu fået et Unotel 3G-SIM-kort i min Motorola A925, der stammer fra
mobilselskabet "3". For at jeg kan føre videosamtale med Unotel er der vel
noget i opsætningen der skal ændres? Jeg formoder at videodelen går gennem
en eller anden "gateway", hvorpå navnet/adressen skal ændres. Jeg har
prøvet at kigge rundt i menuerne, men fandt desværre intet.

Er der nogen der véd mere ovenstående?

Claus

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 02-12-05 11:18

Det var smuk og solrig dag da Claus E Beyer skrev
news:438fe774$0$15795$14726298@news.sunsite.dk i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> [...]
> videodelen går gennem en eller anden "gateway", hvorpå navnet/adressen
> skal ændres. Jeg har prøvet at kigge rundt i menuerne, men fandt

Uden at vide noget som helst om det, vil jeg da gerne komme med et bud.

Indstillingerne kunne være 'brændt' på simkortet og du behøver således ikke
at indstille noget.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Claus E Beyer

Dato : 02-12-05 16:12

"Rune D. Jørgensen" <RUNE_dahl@hotmailREMOVE_THIS.com> skrev i

> [...]

> bud.

> Indstillingerne kunne være 'brændt' på simkortet og du behøver

Det gælder jo med hensyn til SMS-centralen. Det ville være en fordel om
MMS-, Wap-, og GPRS-opsætninger blot lå på SIM-kortene, i stedet for at man
skal bøvle med at lægge disse opsætninger ind i telefonerne. Jeg synes
forøvrigt at der er plads til alt for få wap-opsætninger i mine
Ericsson-telefoner. Det er et problem hvis man har SIM-kort i flere lande,
og derfor ønsker at lægge mange wap-opsætninger ind i telefonen.

Claus

Fra : Fischer

Dato : 02-12-05 16:05

> Er der nogen der véd mere ovenstående?

Har du prøvet telefonen med Unotel og 3G?

Min A920 (opdateret til A925) kan nemlig tilsyneladende slet ikke brugs til
3G hos TDC. Den kan faktisk slet ikke benyttes med TDC i områder der er
dækket af deres 3G.

Se historien her:
http://mobil-forum.dk/showthread.php?t=3245

*Fischer

Fra : Claus E Beyer

Dato : 02-12-05 16:49

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i

> Har du prøvet telefonen med Unotel og 3G?

Jeg befinder mig ude på landet, så jeg har endnu kun været under 2G-dækning
(to ringe) i Danmark, men ovre i Puttgarden havde jeg tre orange ringe på
det tyske D2-Vodafone net. Det lykkedes mig også at sende en SMS fra det
tyske net. Jeg har tidligere i udlandet (med lokale SIM-kort) oplevet at
jeg kun kom på nettet i to sekunder, hvorefter telefonen igen "stod af"
nettet. A925 er vist en mærkelig telefon (som alt andet fra Motorola).

> Min A920 (opdateret til A925) kan nemlig tilsyneladende slet ikke
> brugs til 3G hos TDC. Den kan faktisk slet ikke benyttes med TDC i
> områder der er dækket af deres 3G.

Det kan jo også være at jeg oplevet det, når jeg på et tidspunkt kommer til
en dansk storby.

Forøvrigt fungerede min A925 fint på 3G med et svensk 3G-Vodafone SIM-kort
på hjemmenettet i Sverige. Jeg har haft problemer på Telenor i Norge og
Sonera i Finland med disse nets respektive SIM-kort.

> Se historien her:
> http://mobil-forum.dk/showthread.php?t=3245

-cb

Fra : Claus E Beyer

Dato : 03-12-05 18:01

> [...]

> Min A920 (opdateret til A925) kan nemlig tilsyneladende slet ikke
> brugs til 3G hos TDC. Den kan faktisk slet ikke benyttes med TDC i

Det ender åbenbart med at jeg bliver nødt til at skrotte Unotel, og gå
tilbage til et 2G SIM-kort for at kunne bruge min A925 som "mobilt kontor".

-cb

Fra : Fischer

Dato : 03-12-05 20:11

> Det ender åbenbart med at jeg bliver nødt til at skrotte
> Unotel, og gå tilbage til et 2G SIM-kort for at kunne
> bruge min A925 som "mobilt kontor".

Ja, Tele2 og CBB er jo heldigvis "hæmmet" af Sonofon's manglende 3G licens.

Jeg har kontaktet TDC pr. mail, forklaret problemstillingen og afsluttet med
spørgsmålet: "Er der en løsning på mit problem, eller skal jeg blot skifte
til en anden udbyder der ikke benytter TDC's net?"
Så må vi se om de kommer med noget svar.

Jeg kan nemlig heller ikke se noget alternativ til A92x/A1000 for mig.

*Fischer

Fra : Claus E Beyer

Dato : 04-12-05 07:07

> Ja, Tele2 og CBB er jo heldigvis "hæmmet" af Sonofon's manglende 3G
> licens.

De nyeste SIM-kort fra Tele2 kan jeg ikke få til at fungere i min A925. Det
er vist noget de kalder "dual-layer" SIM-kort (dem hvor man skal trykke "1"
foran PIN-koden, når telefonen skal bruges i udlandet).

> [...]
> Så må vi se om de kommer med noget svar.

> Jeg kan nemlig heller ikke se noget alternativ til A92x/A1000 for mig.

Kan man mon få deaktiveret 3G-muligheden på sit Unotel SIM-kort?

Jeg skal til København på tirsdag og er spændt på at se, om jeg får de
problemer som du beskriver.

Claus

Fra : Claus E Beyer

Dato : 07-12-05 10:18

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> skrev i

> Kan man mon få deaktiveret 3G-muligheden på sit Unotel SIM-kort?

> Jeg skal til København på tirsdag og er spændt på at se, om jeg får de
> problemer som du beskriver.

Ja, og det viste sig at min Motorola A925 lavede det samme shit som din.

Det må have noget at gøre med hvordan de forskellige netværk er lavet,
fordi:

Min A925 fungerede heller ikke under 3G-dækning på

Telenor i Norge med lokalt SIM-kort

Sonera i Finland med lokalt SIM-kort

Min A925 fungerede derimod glimrende under 3G-dækning på

Elisa/Radiolinje i Finland med lokalt SIM-kort (lånt af en finne i få
minutter)

Vodafone i Sverige med lokalt SIM-kort (købte et 3G-startsæt for SEK 40 på
en markedsplads)

Vodafone i Tyskland med Unotel-SIM-kort

Den viste "cirklen fuld", altså 3G, på Netcom i Norge med et Telmore
SIM-kort i oktober, hvilket undrede mig da jeg ikke forventer at Telmores
SIM-kort er 3G-SIM-kort.

Har Motorola (endnu en gang) bare lavet noget lort? Jeg tror aldrig at jeg
bliver Motorola-fan.

Claus

Fra : Claus E Beyer

Dato : 07-12-05 10:29

> "Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> skrev i

> Ja, og det viste sig at min Motorola A925 lavede det samme shit som
> din.

Jeg har nu slået »Videosamtaler« fra inde i menuen hos Unotel, og er spændt
på om jeg så kan bruge Unotel SIM-kortet sammen med Motorola A925 kun med
2G-funktionalitet, også de steder hvor der er 3G-dækning.

Claus

Fra : Fischer

Dato : 05-12-05 18:30

> Så må vi se om de kommer med noget svar.

Nu kom det forventede svar fra TDC:

Hej Fischer,
Tak for din e-mail.
Vi har desværre et problem med at hjælpe dig da vi aldrig har haft denne
model/type mobil, så om det kan have noget at gøre med indstillingerne i
telefonen det er jo et godt spørgsmål.
Jeg vil derfor bede dig om, at tage kontakt til Motorola, for at høre om
indstillingerne er lavet korrekte.
F.eks. om hvilket net den vælger som forvalg.
jeg vil tro, at du skal have den indstillet til ikke at bruge 3G nettet, men
er selvfølgelig ikke 100 % sikker.
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at besvare denne e-mail. Jeg vil
bede dig lade være med at slette noget i e-mailen, når du besvare den.
Venlig hilsen
TDC Mobil
xxxxxxxxxxxxxxxxx
Kundeservice