Firefox 1.5 forkert størrelse på vinduer
Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 01-12-05 23:14

Efter at jeg har opgraderet til FF 1.5 er pop-up vinduer for små til at
jeg kan læse teksten i dem.

Jeg taler ikke om reklame-popups, dem ser jeg ikke, men om små
tekstvinduer og billedvinduer som viser indhold fra det websted, jeg
besøger.

Jeg har tjekket i mine javascriptindstillinger at jeg har flueben ud for
tilladelse til at et websted ændrer størrelse osv. på vinduer, men
vinduerne er alligevel for smalle. I IE vises de rigtigt.

Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre?

Mikkel
--
Weblog fra Guatemala:
http://lakjer.dk/mikkel/blog/

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 01-12-05 23:18

Mikkel Møldrup-Lakjer skrev:
> [...]
> tilladelse til at et websted ændrer størrelse osv. på vinduer, men
> vinduerne er alligevel for smalle. I IE vises de rigtigt.

Et eksempel:

http://kruse.dk/ -> billedbehandling eller "lidt af hvert", klik på
billederne

Mikkel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-12-05 23:54

Den 01-12-05 23.17 skrev Mikkel Møldrup-Lakjer følgende:

> http://kruse.dk/ -> billedbehandling eller "lidt af hvert", klik på
> billederne

Jeg kan ikke se nogen tekst i dem, men jeg har nok valgt de forkerte
billeder. Jeg er ikke specielt skrap til JavaScript, men mon ikke
problemet er, at han beder om at få åbnet vinduerne i samme størrelse
som billederne. Dvs. han tager ikke højde for kanten på vinduet og evt.
margin og padding, og da den slags håndteres forskelligt af de
forskellige browsere, oplever du forskellige resultater.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på irriterende hjemmesider ved at bruge aktive bogmærker.

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 02-12-05 00:04

Kim Ludvigsen skrev:

> Jeg kan ikke se nogen tekst i dem, men jeg har nok valgt de forkerte
> billeder.

Dette var så bare et eksempel på billeder.

> [...]
> margin og padding, og da den slags håndteres forskelligt af de
> forskellige browsere, oplever du forskellige resultater.

Problemet er ikke padding og margin, for det er kun en lille brøkdel af
vinduet jeg får at se i FF. I IE har vinduerne den rigtige størrelse. I
Opera har de enten den rigtige størrelse eller fylder hele vinduet.

Mikkel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-12-05 00:35

Den 02-12-05 00.03 skrev Mikkel Møldrup-Lakjer følgende:

> Problemet er ikke padding og margin, for det er kun en lille brøkdel af
> vinduet jeg får at se i FF.

Hmm, i mit foretrukne styresystem, får jeg åbnet billederne i et nyt
faneblad, hvorfor mit forrige indlæg var baseret på et gæt ud fra koden.
Nu prøvede jeg lige under Windows, og der får jeg åbnet billederne i et
nyt vindue, der er lidt bredere end billederne og enten har den korrekte
højde eller en lille smule luft over og under billederne - altså ingen
små vinduer her.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fintun Windows XP med TweakUI.

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 02-12-05 01:54

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> nyt vindue, der er lidt bredere end billederne og enten har den korrekte
> højde eller en lille smule luft over og under billederne - altså ingen

Mærkeligt. Så er det måske kun i *min* Firefox 1.5.

Mikkel