katte og baby
Fra : Berith

Dato : 01-12-05 23:11

Hej allesammen

Jeg har ofte læst med på sidelinien herinde og jeg håber der er nogen af jer
katte-kloge der kan hjælpe mig.

Efter vi har fået vores andet barn for 3 måneder siden er det som om vores
to katte har glemt deres gode"opdragelse".
De er begyndt at gå på bordene, jeg har ellers altid kunne lade mad stå i
fred. Det kan jeg ikke længere. Men det største problem er at de også hopper
op i barnevognen og babysengen eller ligger på min datters legetæppe. I går
kulminerede det med at den ene kat hoppede op i min seng ved siden af mig,
men kun få centimeter fra min datters hoved. I første omgang har katten nok
ikke set hende, men den hoppede op to gange mere samme sted efter at være
smidt ned.

Vi fik den første kat da vores ældste datter var 2 år og den næste kat kom
da hun var 3 år. Hun er nu 4 år. Der har ikke været problemer, tværtimod har
de været noget så tolerente overfor hende. Men de har ikke prøvet at have en
baby i huset før.
Jeg har prøvet at lægge sølvpapir i på barnevongen, men det er de ligeglade
med. og jeg er ikke meget for at hælde gå-væk-kat på. Hvordan løser jeg
ellers dette?
Til historien hører også at det er katte der går meget ude, de kommer ind
for at sove og spise og vil så gerne ud igen. Det er ikke så meget
kælekatte, vi lever mere side om side, hvis man kan udtrykke det sådan. Jeg
overvejer lidt at gøre dem til permenente udekatte med mulighed forat de kan
gå ind i en uopvarmet garage. Men jeg vil heller ikke fodre og huse hele
kvarterets katte i garagen. Og faktisk vil jeg helst have dem huset.
Mange hilsner fra Berith

Fra : Anette

Dato : 01-12-05 23:44

Hej Berith

Det lyder som om dine katte hygger sig gevaldigt med at du er beskæftiget
med baby og ikke har helt så meget tid til at holde øje med hvad de laver,
så de kan hoppe rundt på bordene.

De fleste katte vil gerne være med hvor der sker noget . De fleste af dine
aktiviteter foregår sikkert omkring baby, så de lægger sig der hvor der
lugter af dig og den lille nye. Så er de med, i en eller anden forstand. Det
kan være svært at huske at tage sig af kattene midt i babyræset, men prøv at
give dem lidt mere opmærksomhed.

Mht Barnevogn/barneseng - har du er fluenet/ skyggenet? Træk det over
vognen/sengen når den ikke er under opsyn. Det var nok til at mine katte
fortrak til andre sovesteder.

/ Anette

Fra : Iben Holst

Dato : 02-12-05 06:37

> Mht Barnevogn/barneseng - har du er fluenet/ skyggenet?

Lige hvad jeg også ville foreslå!

På barnevognen har vi altid 2 fluenet på - året rundt - som sidder forskudt
af hinanden (et længst ned over kalechen og et længst ned over fodenden),
da vores katte ved kun et enkelt ellers nok skal få det vristet af og komme
ind under.

For vores katte er det med tiden blevet uinteressant at prøve til og derfor
har vi
kunnet undlade det i perioder. - indtil de opdager at det er væk *S*

Iben

Fra : Berith

Dato : 04-12-05 20:17

Tak for svarene.
Jeg vil straks finde fluenettet frem og give de små missere lidt mere
opmærksomhed. Hmm måske ender det med min mand også bliver utidig, han
kommer længere og længere ned på min prioritets-liste men det er vist en
anden gruppe.