Claus Asmussen hopper ud fra Alpetoppen
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-12-05 20:16

CLAUS ASMUSSEN HOPPER UD FRA ALPETOPPEN

Claus Asmussen, som har spillet i det danmarkskendte pop-orkester "Shubidua"
i de sidste 30 år har forladt orkesteret. Ingen i orkesteret har nogen
kommentarer i den forbindelse. Der skulle være tale om dramatisk brud,
skriver "Se og Hør".
Bonde-manden (orkesterets leder) har ingen kommentarer til bruddet.

Det er da noget værre noget. Det er trods alt et af de meget få
pop-orkestre som har opnået anerkendelse blandt den almindelige befolkning.
Et pop-orkester som man kan holde ud at lytte til. Et pop-orkester som
spiller lytte-venligt musik.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 01-12-05 22:29

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:438f4b8d$0$99991$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
befolkning.
> Et pop-orkester som man kan holde ud at lytte til. Et pop-orkester som

Ja det er sgu en trist nyhed....først Hardinger og så Claus....der er ikke
meget tilbage af det oprindelige Shubidua...og faktisk er jeg undtagelsesvis
enig med dig...selv sådan en næserings-tæppebanker som mig (det er vist det
du plejer at kalde mig) kan skråle med på Shubbernes finurlige sange....

Fra : Karina

Dato : 02-12-05 00:45

Nej, desværre er der ingen, der rent faktisk ønsker at kommentere noget
endnu...

> [...]
> det
> du plejer at kalde mig) kan skråle med på Shubbernes finurlige sange....

Nej, der er ikke meget tilbage... Faktisk var Claus jo den eneste
tilbageværende, der har været med på ALLE albums... Officielt kom han godt
nok først med i 1975, men han var tekniker på de to første og spillede
lidt
bas og guitar på 2'eren. I september i år blev han fejret for 30 års
medlemsskab i træk - ingen andre før ham har kunnet præstere dette... og
nu - 2 måneder efter - er han ikke længere medlem af gruppen.

Man kan jo endnu kun gisne om, hvad der er sket, og hvad der ligger bag -
og
det bliver der gjort i HØJ grad på Shuboardet på www.shubidua.nu (under
For
og om fans). Michael Hardinger har kommenteret lidt, men dog uden noget
specifikt. Claus selv har ikke ønsket at kommentere noget endnu, og
Michael
Bundesen siger blot, at Claus må forklare - og tilføjer ellers, at de
fortsætter deres koncerter uden Claus.

Om det så betyder, at Ole Kibsgaard skal arbejde for 2 fremover, eller om
de
blot er i en overgangsfase, til der findes en ny guitarist, melder
historien
ikke noget om....

Mvh
Karina

--
http://www.shubidua.nu - dedicated to the best band ever
http://www.freestyledesign.dk - my webdesign company

Fra : Steen Jensen

Dato : 02-12-05 02:19

Allan Krautwald <krautwald@yahoo.dk> wrote:

> og faktisk er jeg undtagelsesvis
> enig med dig...selv sådan en næserings-tæppebanker som mig (det er vist det
> du plejer at kalde mig) kan skråle med på Shubbernes finurlige sange....

Ja, det føles helt underligt, at have noget tilfælles med Åge - lidt
hyggeligt egentligt, syn´s jeg faktisk ;)
De første par plader var da ikke helt så poppede som som de andre blev
henad vejen - må vi lige bede om en Tyggegummibandens Greatest Hits, tak

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-12-05 15:40

"Steen Jensen" <steen@rudekuvert.dk> skrev i en meddelelse

> må vi lige bede om en Tyggegummibandens Greatest Hits, tak

____

Gerne. "Fuld fart rock`n`roll"l. Det er sjældent man hører dem. Desværre.

Hilsen Åge
..

Fra : Steen Jensen

Dato : 02-12-05 20:03

Åge Halldorsson <aa.hfjern@detsomstÂrherpost.tele.dk> wrote:

> Gerne. "Fuld fart rock`n`roll"l. Det er sjældent man hører dem. Desværre.

Ak ja, det var vist sidst i 70'erne de huserede, var det ikke?
Nogle af bandemedlemmerne fortsatte som Tøsedrengene, såvidt jeg husker
- men det var jo en helt anden stil.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-12-05 05:15

> [...]
befolkning.
> Et pop-orkester som man kan holde ud at lytte til. Et pop-orkester som

Nåh, jah... Han trænger nok til en lille pause, det har alle de andre taget,
så kan han vel også. Så bliver det så spændende, om han kommer tilbage.

M.V.H....Benny..

Fra : Karina

Dato : 02-12-05 13:29

> Nåh, jah... Han trænger nok til en lille pause, det har alle de andre
> taget,
> så kan han vel også. Så bliver det så spændende, om han kommer tilbage.

Den eneste, der decideret har holdt "pause" og kommet tilbage, er Michael
Bundesen... Alle andre er gået for at blive væk, når de har sagt farvel
til
gruppen.

Mvh
Karina

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-12-05 13:34

Karina skrev:

>Alle andre er gået for at blive væk, når de har sagt farvel
>til gruppen.

Det hedder jo også "Gå aldrig tilbage til en fuser"

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Karina

Dato : 02-12-05 22:51

> Det hedder jo også "Gå aldrig tilbage til en fuser"

Jeg vil ikke kalde et band, der har solgt næsten 5.500.00 plader og
spillet
for hundred tusinder af mennesker i 30 år for en fuser....

Mvh
Karina

Fra : Lapzig

Dato : 02-12-05 23:03

"Karina" <khjorth@FJERNoncable.dk> wrote in message

> Jeg vil ikke kalde et band, der har solgt næsten 5.500.00 plader og
> spillet
> for hundred tusinder af mennesker i 30 år for en fuser....

Måske har folk bare generelt dårlig smag. :)

Jeg synes, at der er gået lidt for meget dansktop i den de sidste mange år.
Jeg holder af Shubidua 1-9. Resten kan de godt beholde.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-12-05 23:22

"Lapzig" <lapzig@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg synes, at der er gået lidt for meget dansktop i den de sidste mange
år.
> Jeg holder af Shubidua 1-9. Resten kan de godt beholde.
____

Jeg ved nu ikke lige hvor meget af Shubiduas musik man kan kalde dansktop.
Det er kun meget få udvalgte numre det drejer sig om, f.eks. "En
rockmusikers farvel" og med lidt god vilje "Står på en Alpetop".

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-12-05 23:28

"Lapzig" <lapzig@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Måske har folk bare generelt dårlig smag. :)

SV: Helt sikkert og i så fald skulle det da være fordi de lytter til P3 og
ikke fordi de lytter til "Shubidua".

> Jeg synes, at der er gået lidt for meget dansktop i den de sidste mange
år.
> Jeg holder af Shubidua 1-9. Resten kan de godt beholde.

SV: Jeg synes nu ellers at det mest var på de første plader at der var
enkelte dansktopnumre.

Fra : Lapzig

Dato : 02-12-05 23:43

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote in message

> SV: Helt sikkert og i så fald skulle det da være fordi de lytter til P3 og
> ikke fordi de lytter til "Shubidua".

Jeg er nu heller ikke fan af p3.

> år.
> SV: Jeg synes nu ellers at det mest var på de første plader at der var
> enkelte dansktopnumre.

Hmmm! Her er de numre fra 1-9 som jeg holder mest af, og dem synes jeg nu
ikke, at der er ret meget "dansktop-stemning" over:
Gøj den gamle
Smål blå mænd
Brutale løg
Generatorbouillon
Nylon Brando
Hva' ka' man få for en ti'er
Zeppe Depp
Sagnet og regnormen Kurt og Arken i Parken
Livets pølse
En rocksangers farvel
Sand-Hans
Nam nam
Knald i låget
Snadsken
Fluer i kødbyen
Nappa og Nylon
Mig og så Harry
Somergryder
Melankolini
Brdr. Gebis
Rom & Cola
Minus til plus
Coffee Ville
Krig og fred
I Østen stiger Olsen op

Fra : Allan Krautwald

Dato : 03-12-05 00:26

> "Åge Halldorsson"

> Hmmm! Her er de numre fra 1-9 som jeg holder mest af, og dem synes jeg nu
> ikke, at der er ret meget "dansktop-stemning" over:
> Gøj den gamle
> Smål blå mænd
> Brutale løg
> Generatorbouillon
> Nylon Brando
> Hva' ka' man få for en ti'er
> Zeppe Depp
> Sagnet og regnormen Kurt og Arken i Parken
> [...]

Sikke dog en herlig liste af numre

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-12-05 12:29

"Allan Krautwald" <krautwald@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> "Lapzig" <lapzig@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Sikke dog en herlig liste af numre

Ja den er vel nærmest Greven ud af luften

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-12-05 15:42

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> Ja den er vel nærmest Greven ud af luften
____

Hehe. Eller Greven på hitte-godset.

Hilsen Åge

PS: Jamen altså hvor vi kan. Måske vi skulle begynde at skrive tekster.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-12-05 11:52

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4391ae17$0$195$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
>
> Hehe. Eller Greven på hitte-godset.
>
> Hilsen Åge
>

> PS: Jamen altså hvor vi kan. Måske vi skulle begynde at skrive tekster.

Ja vi finder nogle sommergryder, og koger noget sammen.
Måske kan vi få hjælp af Bageren & Servitricen...
Hun var nu en sød lille sag

M.V.H.....Benny..

Fra : Karina

Dato : 03-12-05 01:53

> Smål blå mænd

Uuuuh... DET er et skønt nummer - den og...

> Generatorbouillon

.... har nogle fede introer! Og Generatorbouillon er jo - ikke at
forglemme -
Gurliernes slagsang. "Nu tror jeg Gurli kalder".

> Hva' ka' man få for en ti'er
> Zeppe DeppE
> Fluer i kødbyen

Tre ret oversete numre, hvis du spørger mig...

> SomMergryder
> Melankolini

Sommergryder huskes især for Svend Asmussens sublime violinsoloer! Det må
jeg give ham - er der noget, den mand kan, så er det fan'me at styre en
violin!!

> Minus til plus

Som tog næsten 1 år at skrive, hehe... Alternativt var noget af teksten
oprindelig:

"Hun går ind ad en dør, hun har prøvet det før..."

> Krig og fred
> I Østen stiger Olsen op

Igen... to IMO sublime numre... Krig og fred har de spillet meget live de
sidste par år, men I Øster stiger Olsen op kunne de godt bringe tilbage på
banen.

Jeg vil dog lige nævne, at eksempelvis et nummer fra 16'eren - Hey, vi kan
ikke rokke med ørerne - absolut heller ikke har meget med dansktop at
gøre.
Tværtimod!

Manden på Bænken og Et frygteligt mareridt fra 17'eren er også numre, jeg
vil vælge at fremhæve... Førstnævnte, fordi den har lidt af det gamle i
sig,
synes jeg, og sidstnævnte, fordi det er et rigtig flot arrangeret
a'capella
nummer - eller som Shubberne ville sige: Acapulco...

Mvh
Karina

Fra : Lapzig

Dato : 03-12-05 13:44

> [...]
> Jeg vil dog lige nævne, at eksempelvis et nummer fra 16'eren - Hey, vi kan
> ikke rokke med ørerne - absolut heller ikke har meget med dansktop at

Hvis det er den sang, som jeg tror det er, så synes jeg til gengæld at
Bundesen burde afholde sig fra at synge på engelsk.

> Manden på Bænken og Et frygteligt mareridt fra 17'eren er også numre, jeg
> vil vælge at fremhæve...

Okay.. Jeg har ikke lyttet med siden nr. 13.

Fra : Karina

Dato : 03-12-05 14:20

> Hvis det er den sang, som jeg tror det er, så synes jeg til gengæld at
> Bundesen burde afholde sig fra at synge på engelsk.

Han er måske ikke nogen ørn til at synge på engelsk, men det meste af den
sang er nu på dansk:

Fuld fuld fuld min mave er fuld
fuld fuld fuld af Tuborg guld
elefanter og giraffer vælter rundt i min mave
det er bedre end at gå i Zoologisk have

Hey, we can't rock with our ears
Hey hey, we can't rock with our ears

Vi æder så meget at vi ikke kan gå
så køber vi en video med aerobics på
sidder i en lænestol og vipper med vommen
tak for kaffe og velbekommen

.... osv...

> Okay.. Jeg har ikke lyttet med siden nr. 13.

Hehe... se, det er problemet. Mange, der siger, at op til 7, 8 eller 10
var
de bedste, har faktisk ikke rigtig hørt med på de nyere udgivelser, men
hvis
du får muligheden for det så prøv at give i hvert fald de to numre der en
chance.

Hvis du er til pop-musik med stort P, vil jeg også fremhæve Den Blå Vogn
fra
15'eren og En sang for livet fra 12'eren.

Specielt den sidste er særdeles aktuel, da det jo lige har været
international AIDS-dag.

Mvh
Karina

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-12-05 11:51

"Karina" <khjorth@FJERNoncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Mvh
> Karina

> Den har indtil videre sparet mig for at få 5494 spam-mails.

Tja, jeg kan nu ikke rigtigt forstå, hvordan man kan sige, op til Nr Dit
eller Dat.... Alligevel kan jeg godt forstå det.
Men så får jeg bare et nyt problem, for så forstår jeg ikke, dem som skriver
det ..
Alle pladerne afspejler en tidsperiode i det Danske samfund. Så de er alle,
ret så interessante. Shubberne har vel
egentligt aldrig lagt skul på, at deres musik, var inspireret af tidens
politik, og hvad der ellers rørte sig, i samfundet.
Nogle, ret så alvorligt ment, og andre som gjorde grin med tingenes
tilstand.
Men stort set, er der en dybere mening, gemt i alle pladerne. Så jeg tror
ikke, jeg umiddelbart kan vælge en række,
som jeg kan sige er de bedste, tiden rammer jo aldersgrupperne forskelligt,
så for mig, er de stort set lige gode, om
det så hænger sammen med, at min alder, passer meget godt med deres, ved jeg
ikke, men jeg tror det spiller en ikke
uvæsentlig rolle.

M.V.H....Benny..

Fra : Karina

Dato : 05-12-05 15:48

> [...]
> egentligt aldrig lagt skul på, at deres musik, var inspireret af tidens
> politik, og hvad der ellers rørte sig, i samfundet.

Det har du sådan set helt ret i... På hvert eneste album er der numre, der
direkte eller indirekte kommenterer på livet omkring os, som det er og nu.
Musikken har også ændret sig gennem årene, men der er altså også gået mere
end 30 år, siden de startede, og 17 forskellige mennesker har været en del
af bandet undervejs, så det er jo heller ikke så underligt.

Jeg har også svært ved at forstå folk, der siger at op til det eller det
nummer, der var det godt, for rent faktisk viser det sig ofte, at mange af
dem, der siger sådan, ikke rigtig har lyttet med på resten... De er
formentlig stået af på et tidspunkt, hvor deres alder har indhentet dem,
og
hvor det måske ikke længere har været "hip" at lytte til Shubidua, eller
hvor interesserne bare generelt har ændret sig for vedkommende. Derefter
har
de måske kun hørt enkelte af de store hits, der så er blevet spillet i
radioen, men eftersom konkurrencen sidenhen er blevet meget hårdere, er
det
færre og færre numre, der bliver råspillet i radioen, hvorfor rigtig mange
sublime numre overses. Det gælder ikke kun Shubiduas, men alle andre
kunstneres musik også.

> [...]
> så for mig, er de stort set lige gode, om
> det så hænger sammen med, at min alder, passer meget godt med deres, ved

Jeg har det lidt ligesom dig... Jeg kan ikke vælge en række... Jeg har da
klart favoritnumre - det er naturligt, og der er da også albums, hvorpå
der
er flere numre, der falder i min smag, end på andre albums. Men jeg tror
faktisk, der er mindst 2 numre, jeg vil kalde rigtig gode på hvert album.

Selv hørte jeg Shubidua, da jeg var barn.. Det første nummer, jeg kan
huske,
jeg sang med på, var Den Grønne fra 8'eren - da har jeg været omkring 5-6
år
gammel. Jeg var til koncerter så sent som i både 91 og 92, men derefter
var
jeg selv inde i en periode, hvor det ikke var "in"... Jeg hørte Shubidua
derhjemme, men som teenager er det ikke fedt at skille sig ud, så jeg
råbte
ikke højt om det. I 1997 havde jeg dog nået en alder, hvor jeg nu var ret
ligeglad med, hvad andre tænkte, og da nettet samtidig havde gjort sit
indtog, fandt jeg hurtigt andre, der ligesom jeg lyttede til deres musik,
og
siden da har jeg hængt ved.

Jeg er født så sent, at jeg bedre huske de senere albums fra der, hvor
mange
argumenterer for, at stilen ændrede sig. Om det så har noget at sige, ved
jeg ikke, men jeg synes i hvert fald stadig, de laver god musik, gode
tekster og skaber god stemning til koncerter.

Og det gælder også, selvom det er uden Claus Asmussen, kan jeg så tilføje.
Jeg hørte dem til en julefrokost i lørdags, og arrangementerne havde
ændret
sig lidt, og Ole Kibsgaard havde fået lidt mere at lave (flere soloer),
men
ellers var stemningen som altid i top.

Mvh
Karina

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-12-05 16:27

> [...]
> ændret
> sig lidt, og Ole Kibsgaard havde fået lidt mere at lave (flere soloer),

Hej Karina

Jeg kender det udmærket, jeg må indrømme, at jeg havde det på samme måde,
med F.eks Sebastian, lige da han kom frem.... Han ramte for godt... Man fik
pelset sit liv, for at aftjene sin værnepligt, og kommer så hjem til
ingenting, og så kommer Sebastian i radioen, og siger, man har været oppe
hele dagen, man har travet hele byen rundt, man har været nede på socialen,
man har talt så det gjorde ondt.... Og kors, det sad jo lige i skuret, og
det havde man ikke lyst til at blive reminded.... I dag, er det en helt
anden snak, for nu er det på lang afstand.... Men han sang, helt præcist, om
alle ens problemer, og medens de var der, men man ville hellere høre ham
synge løsningen på dem

M.V.H..... Benny..

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 06-12-05 01:13

On Mon, 5 Dec 2005 15:47:38 +0100, "Karina" <khjorth@FJERNoncable.dk>
wrote:

> [...]

Det kan jeg absolut ikke være uenig i, hvem kan det?

> [...]

>færre og færre numre, der bliver råspillet i radioen, hvorfor rigtig mange
>sublime numre overses. Det gælder ikke kun Shubiduas, men alle andre

Klart at både de og deres lyttere udvikler sig forskelligt over 30,
eller for dan sags skyld 10 år, og mange vil udvikle sig forskelligt
(heldigvis - tænk hvis vi alle var ens - hvor kedeligt).

Jeg var så heldig at vokse op med dem, så i den alder hvor det var
vigtigt hvad man hørte i "klikken" var det netop Shubidua og Gasolin
der var hippe i den gruppe jeg "gik" i.

Så det er blevet en vane at købe deres album hver gangn der kommer et
nyt. Nogle er faldet i god smag straks, andre har jeg skulle vænne mig
til og et par stykker er af den type hvor jeg blot siger "Nå", og så
finder noget andet.

Resultat er jeg har dem alle enten på LP eller CD.

> [...]
>ændret
>sig lidt, og Ole Kibsgaard havde fået lidt mere at lave (flere soloer),

Rart at høre for det bedste ved dem når man når min alder er næsten
stemningen, og når man sidder med hænderne om den man elsker og mindes
da nan kun var 17 år eller endnu yngre.

--
__o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.cykeldk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-12-05 23:45

Karina skrev:

>Jeg vil ikke kalde et band, der har solgt næsten 5.500.00 plader og
>spillet
>for hundred tusinder af mennesker i 30 år for en fuser....

Der er også mange der er glade for ekstra bladet, se og hør, billedbladet
osv, men kvalitet er det ikke af den grund. De første 8 albums shubidua
lavede var ok (og ikke mere end det) men resten burde ikke være udgivet.
--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-12-05 15:44

> Nåh, jah... Han trænger nok til en lille pause, det har alle de andre
taget,
> så kan han vel også.

SV: Nå, ja. hvorfor må han ikke når Christer må. Christer Sjøgreen har jo
også forladt "Vikingarna"

Så bliver det så spændende, om han kommer tilbage.

SV: Ja, eller bliver med med at spille sin musik alligevel, bare for sig
selv. Christer kører da i hvert fald løs med sin danseband-musik, som om
intet var sket. Selv om hann har forladt orkesteret. Han kan ikke lade være.

Hilsen Åge

Fra : per

Dato : 06-12-05 16:30

"Åge Halldorsson"

Christer Sjøgreen har jo
> også forladt "Vikingarna"

.. Christer kører da i hvert fald løs med sin danseband-musik, som om
> intet var sket. Selv om han har forladt orkesteret. Han kan ikke lade
> være.

Han kan ikke andet...?

per

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-12-05 19:36

"per" <nogood@out-of-order.dk> skrev i en meddelelse

> Han kan ikke andet...?
>
> per

___

Nej, og han er virkelig dygtig til det danseband-halløj. det må man nok
sige.