anandtech har testet asus a8n-vm csm
Fra : Jens U. K.

Dato : 01-12-05 16:03

Faldt lige over denne test af kortet, som jeg umiddelbart har kigget langt
efter...

<http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2626>

/Jens Ulrik

Fra : JK

Dato : 01-12-05 17:11

On Thu, 1 Dec 2005 16:03:10 +0100, "Jens U. K." <1jk2@3bsopatent4.dk>
wrote:

>Faldt lige over denne test af kortet, som jeg umiddelbart har kigget langt
>efter...
>
><http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2626>

Bvadr, har læst det.

Dette GigaByte er lidt sjovere:

http://www.amdzone.com/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=214&page=1

med HDTV ud.

mvh

John

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 01-12-05 17:44

"JK" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse

> Bvadr, har læst det.
>
> Dette GigaByte er lidt sjovere:
>
> http://www.amdzone.com/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=214&page=1

Ja hvis det virker, eller så længe det virker

Fra : Jens U. K.

Dato : 02-12-05 10:54

"JK" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote in message

> Bvadr, har læst det.

Tak skal du have!
Kan du uddybe hvad du synes der er _så_ ringe ved det?

> Dette GigaByte er lidt sjovere:
>
> http://www.amdzone.com/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=214&page=1
>
> med HDTV ud.

Det ser ud til at s/pdif understøtter 44,1KHz sampling, således at cd'er
ikke bliver omsamplet - det skulle jo være at foretrække. Dog undrer det
mig lidt at de skriver at det ikke er onboard s/pdif... det er i hvert
fald ikke optisk - hvilket jeg har fået øjnene op for! Meget diskret er
sådan et lille tyndt kabel.

HDTV ud har asus' da også! Asus har DVI-D, hvor gigabytes efter sigende
har component (som de virkede begejstrede for)... så er spørgsmålet bare
hvad man sværger til. Man kan selvfølgelig altid droppe at bruge onboard
grafikken, men imo så ryger ideen lidt.
Og så ved jeg ikke med sådan en "break out box" hvor holdbar den er i
længden, samt kvaliteten af den... hvis det bare er vga der bliver lavet
til component, så kan jo sagtens få den slags ekstraudstyr i dag...

/Jens Ulrik

Fra : Jeppe Høiby

Dato : 01-12-05 17:41

Jens U. K. wrote:
> Faldt lige over denne test af kortet, som jeg umiddelbart har kigget langt
> efter...
>
> <http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2626>

Ja, det ser lovende ud til HTPC, men det lyder ikke til de er synderligt
begejstrede. Jeg vil også sige at det er for ringe at man skal have
brackers for at få video out og spdif out. Og så lader det til at de
brackers ikke engang følger med boardet!

Jeppe Høiby
Web-udvikler
<http://awake.dk/>

Fra : Esben

Dato : 02-12-05 03:38

"Jeppe Høiby" <test@example.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> brackers for at få video out og spdif out. Og så lader det til at de
> brackers ikke engang følger med boardet!

Ja - om ikke andet ser det ud til at man kan lave stikkene selv. Det lader
til at være ret svært at finde den bracket.

--
Esben

Fra : Jens U. K.

Dato : 02-12-05 10:28

"Jeppe Høiby" <test@example.com> wrote in message

> Ja, det ser lovende ud til HTPC, men det lyder ikke til de er synderligt
> begejstrede.

Nej begejstrede er de absolut ikke, mere undrende over at det ikke
performer bedre i deres tests - men de er selv inde på at måske er deres
tests ikke så gode - i hvert fald skriver de at deres real life experience
ikke hænger sammen med deres testresultater...

> Jeg vil også sige at det er for ringe at man skal have brackers for at
> få video out og spdif out. Og så lader det til at de

Tjah, det er jo microatx, svjv er det svært at få plads til alt på
boardet...

> brackers ikke engang følger med boardet!

Enig - det er for ringe, specielt fordi det åbenbart ikke er voldsomt let
at få fat i de brackets.

/Jens Ulrik

Fra : Esben

Dato : 02-12-05 16:45

"Jens U. K." <1jk2@3bsopatent4.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tests ikke så gode - i hvert fald skriver de at deres real life experience
> ikke hænger sammen med deres testresultater...

Det er mærkeligt at de tager udgangspunkt i boardet, som var det et
oc-/gamerprodukt - og det gælder desværre næsten alle hardwaretests man ser.
Det ville være mere interessant, hvis de fx nævnte at der var meget støj på
lydudgangen, målte totalt strømforbrug for et htpc/ikke-gamer system og den
slags.

Esben