Kan man ikke lave sql fra en if-struktur?
Fra : Jakob Munck

Dato : 01-12-05 15:10

Jeg undrer mig meget over at nedenstående kode ikke virker. Den giver ingen
felmelding, men den indsætter heller ikke de værdier den skal i databasen.
Det er som om at "mysql_query...." slet ikke fungerer, når den kaldes fra en
if-struktur. Kan det passe??

<?
$del = $_GET["del"];
$favorit_id = $_GET["id"];
$owner_id = $_SESSION["id"];

if ($del == "1"){

mysql_query("DELETE * FROM tbfavorits WHERE id = $favorit_id");

}
else{

mysql_query("INSERT INTO tbfavorits (owner_id, favorit_id) VALUES
('$owner_id', '$favorit_id')");

}
?>

Hvad skal jeg lave om for at jeg skal vælge mellem de to sql-sætninger,
afhængig af om $del = '1' eller ej?

v.h.
Jakob

Fra : Martin

Dato : 01-12-05 16:58

Jakob Munck wrote:
> mysql_query("DELETE * FROM tbfavorits WHERE id = $favorit_id");

prøv med
mysql_query("DELETE * FROM tbfavorits WHERE id = '$favorit_id'")
OR DIE (mysql_error());

--
Venlig hilsen
Martin

Fra : Nygaard

Dato : 01-12-05 17:47

"Martin" <news@natten-i.dk> wrote in message

> prøv med
> mysql_query("DELETE * FROM tbfavorits WHERE id = '$favorit_id'")
> OR DIE (mysql_error());

Eller:
mysql_query("DELETE * FROM tbfavorits WHERE id = ".$favorit_id);

/Nygaard

Fra : Jakob Munck

Dato : 02-12-05 00:48

Problemet løst. Jeg havde rod i mine sessions, så det var et helt andet sted
at fejlen lå, men det opdagede jeg først efter lang tids testning..

Mange tak for hjælpen.

v .h.
Jakob