Sorterbar tabel med faste overskrifter
Fra : Ryan Dahl

Dato : 30-11-05 19:43

Hej,

jeg vil gerne have opbygget en tabel som kan sortere rækkerne ved klik
på kolonne-overskriften. Samtidigt skal man gerne kunne scrolle i
tabellen.

Nogen der har rendt over eksempler på dette.

Dvs. en kombination af disse to funktionaliteter:
http://javascript.internet.com/forms/sort-data-table.html
og
http://www.imaputz.com/cssStuff/bigFourVersion.html

Den eneste jeg umiddelbart har set er på
http://www.activewidgets.com/, men deres licens priser er lige vel
høje for min smag.

På forhånd tak
Ryan

Fra : David Trasbo

Dato : 30-11-05 19:56

Ryan Dahl skrev:

> jeg vil gerne have opbygget en tabel som kan sortere rækkerne ved klik
> på kolonne-overskriften. Samtidigt skal man gerne kunne scrolle i
> tabellen.

Tror du denne kunne bruges:
http://www.hjemmesideskolen.dk/html/sorttable.asp?

Det med at scroole kan ordnes med CSS:

table{
height: 100px;
owerflow: scrool;
}

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-11-05 20:12

David Trasbo skrev:

> Det med at scroole kan ordnes med CSS:

Stavefejl plejer jeg ikke at reagere på, men

> table{
> height: 100px;
> owerflow: scrool;
> }

den dér må vi nok hellere få rettet: Det staves "scroll".

.... og jeg får også somme tider flyytet et dobbelbogstav.

--
Bertel

Fra : Frank Olieu

Dato : 30-11-05 20:13

_David Trasbo_ skrev | wrote | écrivit (30-11-2005 19:55):

> Tror du denne kunne bruges:
> [...]

Denne "scrool" monster kræver nok lidt forklaring.
Jeg fandt denne:
http://www.instantweb.com/foldoc/foldoc.cgi?scrool

--
Venlig hilsen | Kind regards | Cordialement
Frank

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-11-05 20:31

David Trasbo skrev:

>Det med at scroole kan ordnes med CSS:

Man kan ikke sætte overflow på en tabel eller en celle.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-11-05 22:42

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Man kan ikke sætte overflow på en tabel eller en celle.

Jeg så for et par år siden en side med en tabel, hvor tbody kunne scrolles.
Jeg husker ikke adressen (hvis siden stadig ligger på nettet). Det var en af
drengene her i gruppen, der havde lavet siden.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Martin Hintzmann

Dato : 02-12-05 11:52

Erik Ginnerskov wrote:

> Jeg så for et par år siden en side med en tabel, hvor tbody kunne scrolles.
> Jeg husker ikke adressen (hvis siden stadig ligger på nettet). Det var en af
> drengene her i gruppen, der havde lavet siden.

Here you go

http://www.hintzmann.dk/testcenter/css/scrolltabel/default2.html

--
Martin Hintzmann
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-12-05 12:22

Martin Hintzmann wrote:

> Here you go
>
> http://www.hintzmann.dk/testcenter/css/scrolltabel/default2.html

Ja, men øv - FF 1.5 vil ikke lege med. Den fungerer stadig i IE 6 og FF
1.0.4.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Martin Hintzmann

Dato : 02-12-05 14:48

Erik Ginnerskov wrote:

> Ja, men øv - FF 1.5 vil ikke lege med. Den fungerer stadig i IE 6 og FF
> 1.0.4.

Der kan man bare se... håber at det er en bug og ikke noget de har valgt
at fjerne. Kan ret godt lide den mulighed.

--
Martin Hintzmann
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Ryan Dahl

Dato : 02-12-05 18:06

Tak for indsatsen, meeen hvis den nu også skal kunne sorteres...

mvh
Ryan

Fra : Martin Hintzmann

Dato : 05-12-05 12:00

Ryan Dahl wrote:
> Tak for indsatsen, meeen hvis den nu også skal kunne sorteres...

Så skal du have fat i noget javascript

--
Martin Hintzmann
http://www.hintzmann.dk/